ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکست انسان از هوش مصنوعی در تست ارزیابی شخصیت بر اساس تصویر

هوش مصنوعی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و توانسته در برخی زمینه‌ها انسان را شکست دهد. اخیرا تحقیق جدیدی صورت گرفته که در آن هوش مصنوعی ویژگی‌های شخصیتی را توسط تصاویر سلفی تشخیص می‌دهد. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

هوش مصنوعی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و توانسته در برخی زمینه‌ها انسان را شکست دهد. اخیرا تحقیق جدیدی صورت گرفته که در آن هوش مصنوعی ویژگی‌های شخصیتی را توسط تصاویر سلفی تشخیص می‌دهد. هوش مصنوعی توانسته در این حوزه عملکرد بهتری نسبت به انسان از خود نشان دهد.

این تحقیق در روسیه صورت گرفته و محققان در این کشور توانسته‌اند هوش مصنوعی توسعه دهند که کارایی بهتری نسبت به انسان و دستگاه‌های دیگر داشته باشد. این هوش مصنوعی تصاویر سلفی را بر اساس ویژگی‌های شخصیتی شامل برونگرایی، عصبانیت، توافق‌پذیری، پذیرای تجارب جدید بودن و وجدان قضاوت کرده است.

تیم توسعه‌دهنده این هوش مصنوعی متوجه شد که الگوریتم با تجزیه و تحلیل تصاویر سلفی مختلف از یک شخص، قضاوت‌های شخصیتی پایدار ارائه می‌دهد. این هوش مصنوعی در زمان ارزیابی تصاویر سلفی زنان عملکرد بهتری در مقایسه با مردان داشت و به بهترین نحو می‌توانست وجدان افراد را در مقایسه با سایر خصوصیات شخصیتی قضاوت کند.

سلفی

محققان دقت این هوش مصنوعی را بالاتر از حد متوسط توصیف می‌کنند، البته نتایج آن بهتر از انسان‌ها در هنگام مواجه با افراد ناشناس است. در این تحقیق ۳۱ هزار عکس سلفی از ۱۲ هزار داوطلب مورد بررسی قرار گرفته و افراد علاوه بر تصاویر سلفی، پرسشنامه شخصیتی را نیز پر کردند.

پتانسیل‌های بالایی برای هوش مصنوعی که قادر به تشخیص ویژگی‌های شخصیتی بر اساس چهره افراد است، وجود دارد. محققان به این موضوع اشاره کرده‌اند که از آن می‌توان برای تبلیغات استفاده کرد. شرکت‌ها می‌توانند با ارزیابی چهره، شخصیت افراد را تشخیص دهند و مشتریان را با محصولات خود هدف بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • طاووس
    طاووس | ۷ خرداد ۱۳۹۹

    یعنی آخرش میریم تو تَشت تبلیغات _ تو تمام فیلم ها نشون میدن که هوش مصنوعی برترِ یا شایدم زمین میزنه

  • ARRIIA
    ARRIIA | ۶ خرداد ۱۳۹۹

    افراد مورد تست، پرسش نامه شخصیتیم پر کردن. بیخیال. پس فقط از رو عکس نبوده?

    • Marg
      Marg | ۷ خرداد ۱۳۹۹

      نه فکر کنم اونو پر کردن که رعدا مقایسه کنند با اون چیزی که هوش مصنوعی میگه.

      • Marg
        Marg | ۷ خرداد ۱۳۹۹

        رعدا » بعدا*

مطالب پیشنهادی