ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح «انتخاب هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی» توسط وزارت ارتباطات رونمایی شد

رییس سازمان فناوری اطلاعات در آیین رونمایی از پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال از پروژه انتخاب هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی رونمایی کرد؛ پروژه‌ای که به واسطه آن مردم می‌توانند از بین سه VOD بزرگ کشور ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۰

رییس سازمان فناوری اطلاعات در آیین رونمایی از پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال از پروژه انتخاب هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی رونمایی کرد؛ پروژه‌ای که به واسطه آن مردم می‌توانند از بین سه VOD بزرگ کشور و از طریق اینترنت ثابت، یک ماه اشتراک رایگان داشته باشند.

به گفته «امیر ناظمی» مردم مانند هر نیاز عمومی دیگری، به محصولات و خدمات فرهنگی نیز نیاز دارند. او باور دارد قدرت دنیای امروز، قدرت فرهنگی و قدرت گفتمان‌سازی است: «یکی از ابزارهای این قدرت نیز رسانه‌های مدرن پخش محتوای دیداری و شنیداری است.»

به گفته ناظمی امروز حدود ۱.۸ میلیون نفر مشترک فعال (با پرداخت حق عضویت) و حدود ۳ میلیون نفر بیننده (بدون پرداخت حق عضویت)، استفاده از سامانه‌های دیداری و شنیداری اینترنتی را تجربه می‌کنند. او اعلام می‌کند امروزه در دنیا ۷۰٪ ترافیک داده را پخش ویدئو، پادکست و موسیقی تشکیل می‌دهند؛ در حالی که در ایران این میزان ۲۰٪ است:

«به همین دلیل تولید محتوا اصلی‌ترین چالش فعلی «شبکه ملی اطلاعات» است. ضعف در تولید محتواهای جذاب و کاهش آزادی عمل تولیدکنندگان محتوا باعث شده است که سهم ترافیک داخل به اندازه‌ای که ظرفیت زیرساختی برای آن مهیا شده است، رشد نکند. زیرساخت فعلی شبکه ملی اطلاعات با ظرفیتی بیش از ۱۴ برابر میزان مصرف فعلی شهروندان تهیه شده است.»

به گفته ناظمی توسعه سیستم‌های پخش فیلم، تلویزیون و صوت هم اندازه بازار اقتصاد دیجیتال را افزایش می‌دهد چرا که هم صرفه اقتصادی در توسعه زیرساخت توسط بخش خصوصی را افزایش می‌دهد و هم نیاز فرهنگی مردم را پاسخ می‌دهد: «اکنون ماهیانه حدود ۷ میلیارد دقیقه از سرگرمی شهروندان ایرانی از طریق همین سامانه‌ها پاسخ داده می‌شود؛ که امیدواریم با اجرای این طرح تا انتهای سال این رقم با رشد ۱۰۰٪ روبه رو شود.»

آنطور که رییس سازمان فناوری می‌گوید، این طرح از منظری دیگر، سیاست کلیدی حمایت از هنر و هنرمند است: «این طرح بازارسازی می‌کند و بازار تئاتر، سینما و موسیقی را گسترش می‌دهد که این یعنی مخاطب هنر و هنرمند را افزایش می‌دهد: «مقایسه میان ابتدای دوره دولت دوازدهم که در آن اقتصاد سینما تنها ۳۷ میلیارد تومان در سال بود؛ و امروز که تنها سهم این سامانه‌ها (غیر از سینما و DVD) بیش از ۵۴ میلیارد تومان در ماه بوده است (ادامه این روند یعنی ۶۴۸ میلیارد تومان در سال) است؛ نشانه اهمیت این نوع از طرح‌ها در اقتصاد دیجیتال است. ادامه رشد بازار اقتصادی سامانه‌های پخش ویدئو تا انتهای سال یعنی ۱۷ برابرشدن بازار سال ۹۲ و بیش از ۲ برابر بازار فروش سینماها است.»

ناظمی اعلام می‌کند با توجه به ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت که در کل کشور اعم از روستاها و شهرها به ۹۰٪ رسیده، آنها به این فکر رسیدند که باید برای رشد تلویزیون‌های اینترنتی و استفاده بیشتر مردم از آنها کاری کنند: «با همکاری مرکز ملی فضای مجازی و سازمان تنظیم مقررات در این طرح به هر مشترک دارای اینترنت ثابت؛ هدیه یک ماه تجربه استفاده از سامانه‌های ویدئویی و تلویزیونی را تقدیم می‌کنیم. هم عضویت یکماهه و هم ترافیک مشاهده فیلم‌ها در این مدت رایگان است.»

او امید دارد تا انتهای سال تا ۵ میلیون خانوار بتوانند به مشترکین جدید پهن‌باند افزوده شوند و این خدمت را تجربه کنند.

گفتنیست تمامی مشترکینی که دارای اینترنت ثابت هستند می‌توانند با مراجعه به سایت مربوط به این طرح، از خدمات یک ماهه رایگان از بین سه VOD‌برتر کشور بهره‌مند شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • bikhodi
    bikhodi | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

    درسته که سانسورها با روان ادم کشتی میگیره ولی همین که چشممون به صدا و سیماومزدوران جانی رسانه میلی ودروغ هاشون نمیخوره واز اونها و مروجان جهل و خرافات وخشونت ومزخرفات شبکه چپق و شبکه ضدفرهنگ وضدخبر سازان ومدیران شهوتی شبکه ها فاصله میگیریم خودش عالیه در ضمن چون محصولاتشون را علنی میدزدن تحریم مانع تامین برنامه نمیشه.من حدود دوساله نماوا دارم(اززمانی که هزینه سه ماه نه تومن بود) از همه مهمتر تمامی ترافیک مصرفیش برای مشترکین شاتل رایگانه. چیزی که مورد علاقه من است مستندها وسپس بعضی سریالهای خارجی وبعضی انیمیشنها است گوش شیطون کر وگردنش خورد میزان سانسور خیلی از تیوی ریش کمتره ومعمولا با فتوشاپ حل میشه و فیلم را قصابی نمیکنند به مانند تلوزیون پشم وشیشه مگر اینکه اصلا ممکن نباشه متلا هنرپیشه زن ومرد در پوزیشنی باشند که نشود با لباس مجازی و گلدان فعل انها را به یوگا یا نماز ربطش داد.این هنرنمایی در سانسور در یک سریال ترکی دو بار انجام شد موفق باشید

  • Cahiers
    Cahiers | ۸ خرداد ۱۳۹۹

    برای سریالای داخلی ملت شاید استفاده کنن ولی برای فیلمای خارجی کافیه یکی ازین سرویسا استفاده کنه انقدر از سانسور کلافه میشه دیگه سمتشون نمیره. گند میزنن تو فیلم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی