ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش IDC از بازار گجت‌های پوشیدنی در فصل اول ۲۰۲۰؛ سلطه اپل ادامه دارد

بر اساس آخرین گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، بازار گجت‌های پوشیدنی رشد قابل توجهی را در سه ماهه اول ۲۰۲۰ تجربه کرده است. تحلیلگران این شرکت از تقاضای بالا برای محصولات پوشیدنی در دوران کرونا خبر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

بر اساس آخرین گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، بازار گجت‌های پوشیدنی رشد قابل توجهی را در سه ماهه اول ۲۰۲۰ تجربه کرده است. تحلیلگران این شرکت از تقاضای بالا برای محصولات پوشیدنی در دوران کرونا خبر داده‌اند.

اپل در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۲۱.۲ میلیون واحد گجت پوشیدنی صادر کرده که نسبت به صادرات ۱۳.۳ میلیون واحدی در مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۹، افزایش ۵۹.۹ درصدی را نشان می‌دهد. اپل با این آمار بزرگ ترین صادر کننده گجت‌های پوشیدنی در سه ماه اول ۲۰۲۰ لقب گرفته است.

شیائومی با صادرات ۱۰.۱ میلیون واحد گجت پوشیدنی در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ و در اختیار گرفتن ۱۴ درصد از سهم بازار، دومین صادر کننده بزرگ دنیا لقب گرفته و صادرات محصولاتش نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل ۵۶.۴ درصد بیشتر شده است.

سامسونگ رتبه سوم بزرگ ترین صادر کننده گجت‌های پوشیدنی در فصل اول ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده و مجموعا ۸.۶ میلیون واحد از این نوع محصولات را صادر کرده است. ۷۴ درصد از صادرات گجت‌های پوشیدنی این سازنده کره‌ای به ایربادها و هدفون‌ها اختصاص دارد که با توجه به فروش خوب گلکسی بادز پلاس چندان دور از انتظار نبود. سامسونگ بالاترین رشد (۷۱.۷ درصد) را در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل تجربه کرده است.

در عین حال فیت بیت بیشترین کاهش فروش را در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ تجربه کرده که به خاطر قرارگیری خطوط تولید این شرکت در چین و شیوع بیماری کووید ۱۹ قابل توجیه است. فروش محصولات پوشیدنی این شرکت در فصل اول سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل، ۲۶.۱ درصد افت داشته است.

در مجموع، در سه ماه اول سال جاری میلادی ۷۲.۶ میلیون واحد گجت پوشیدنی به کشورهای دنیا صادر شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل (۵۶ میلیون)، رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

فروش اپل واچ در فصل اول سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل کمی کاهش داشته (۲.۲ درصد)، اما فروش بالای ایرپادها و هدفون‌های Beats کاهش فروش ساعت های هوشمند را جبران کرده است.

هواوی بیشترین رشد را در فروش ساعت‌های هوشمند تجربه کرده و در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل، ۱۱۸.۵ درصد ساعت هوشمند بیشتری فروخته است. اپل و هواوی با فروش ۴.۵ و ۲.۶ میلیون واحد ساعت هوشمند در بازه مورد بحث، به ترتیب در رتبه اول و دوم قرار گرفته‌اند.

گارمین و هوامی که تولید کننده ساعت‌های هوشمند شیائومی و Amazfit محسوب می‌شود، به ترتیب رشد ۳۱.۷ و ۸۰.۲ درصدی را نسبت به بازه مشابه در سال قبل تجربه کردند.

در مجموع ۱۶.۹ میلیون ساعت هوشمند در فصل اول سال ۲۰۲۰ صادر شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل ۷.۱ درصد کاهش داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی