ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سرمایه گذاری BMW روی فناوری تولید بنزین و گازوئیل از هوا

«BMW i Ventures»، که شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر زیرمجموعه BMW محسوب می‌شود، از سرمایه گذاری ۱۲.۵ میلیون دلاری در استارتاپی به نام Prometheus Fuels خبر داد. این استارتاپ اهل سیلیکون ولی در حال توسعه فناوری‌هایی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

«BMW i Ventures»، که شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر زیرمجموعه BMW محسوب می‌شود، از سرمایه گذاری ۱۲.۵ میلیون دلاری در استارتاپی به نام Prometheus Fuels خبر داد. این استارتاپ اهل سیلیکون ولی در حال توسعه فناوری‌هایی برای استخراج دی اکسید کربن از جو و تبدیل آن به سوخت عاری از کربن است.

استارتاپ «Prometheus Fuels» سال ۲۰۱۹ تأسیس شده و در حال توسعه فناوری‌هایی است که به کمک آن‌ها می‌توان گاز دی اکسید کربن را از اتمسفر جمع آوری و به بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما تبدیل کرد. این شرکت می‌گوید توانایی تولید سوختی که از لحاظ مولکولی کاملاً شبیه بنزین مبتنی بر نفت است را داشته و تمام فرآیندهای تبدیل، عاری از کربن و به طور ۱۰۰ درصد با استفاده از انرژی خورشیدی و بادی انجام می‌شوند.

سرمایه گذاری BMW در استارتاپ Prometheus

استارتاپ مورد بحث می‌گوید ماشین‌ها و موتورسیکلت‌ها با استفاده از سوخت این شرکت دی اکسید کربن جدیدی را وارد جو نمی‌کنند، بنابراین سوخت آن‌ها کربن خنثی بوده و از استخراج نفت و گاز طبیعی جلوگیری می‌کند. علاوه بر این با موتورهای درون سوز فعلی سازگار بوده و کاربران می‌توانند در پمپ بنزین با انتخاب این سوخت باک خودرو را پر کنند.

استارتاپ Prometheus Fuels در ابتدا سوخت خود را با قیمتی مشابه با بنزین معمولی عرضه خواهد کرد و به مرور زمان نرخ آن را کاهش خواهد داد. «Greg Smithies» یکی از شرکای شرکت BMW i Ventures توانایی ساخت بنزین از هوا که از لحاظ قیمت با سوخت‌های فسیلی توانایی رقابت کردن داشته باشد را تحول آفرین دانسته و می‌گوید استفاده از سوخت این استارتاپ تأثیرات منفی موتورهای درون سوز بر تغییرات اقلیمی را به سرعت کاهش می‌دهد.

استارتاپ Prometheus امیدوار است از اواخر سال جاری میلادی سوخت کربن خنثی خود را در پمپ بنزین‌های ایالت کالیفرنیا توزیع کرده و تا سال ۲۰۲۱ به دیگر ایالت‌های آمریکا و بازارهای جهانی راه پیدا کند. این شرکت علاوه بر تولید سوخت پاک، به دنبال حذف دی اکسید کربن از جو هم هست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

    به امید موفقیتشون

مطالب پیشنهادی