ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در حال توسعه آیفون تاشو است؛ احتمال معرفی در ۲۰۲۱

گوشی هوشمند تاشو جدیدترین نوآوری در صنعت موبایل است و هرچند هنوز چندان کاربری به نظر نمی‌رسد اما کمپانی‌های بزرگ از سامسونگ و هواوی گرفته تا مایکروسافت برای به رخ کشیدن توان فنی خود وارد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

گوشی هوشمند تاشو جدیدترین نوآوری در صنعت موبایل است و هرچند هنوز چندان کاربری به نظر نمی‌رسد اما کمپانی‌های بزرگ از سامسونگ و هواوی گرفته تا مایکروسافت برای به رخ کشیدن توان فنی خود وارد این حوزه شده‌اند و ظاهرا نوبت به اپل رسیده که از آیفون تاشو رونمایی کند.

تا کنون پتنت‌های بسیاری در مورد موبایل تاشو توسط اپل به ثبت رسیده که نشان دهنده تمایل این شرکت برای عرضه این محصول است و حالا «Jon Prosser»، افشاگر معروف هم خبر داده که فاصله زیادی با معرفی آیفون تاشو نداریم. Prosser مدعی است که اپل کار توسعه این گجت را شروع کرده و سوال اصلی به زمان عرضه این محصول برمی‌‌گردد. دلیل تاخیر کوپرتینویی‌ها تا کنون این بوده که علاقه ای به عرضه دستگا‌ه‌ها پیش از اطمینان از کارایی کامل آنها ندارند و در واقع نمی‌خواسته‌اند مثل گلکسی فولد ۱ موبایلی تکمیل نشده را به بازار عرضه کند.

اواخر سال گذشته «William LaCourse»، استاد علوم شیشه در دانشگاه «آلفرد» مدعی احتمال عرضه آیفون تاشو در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۸ ماهه شد. این ادعا بر پایه بیانیه «کورنینگ» در مورد تولید پنل‌های محافظ تاشو برای دستگاه‌های قابل خم شدن مطرح شده بود.

سامسونگ هم همکاری با کورنینگ برای تسریع در تولید شیشه‌های تاشو را کلید زده و هر دو شرکت قصد راه‌اندازی یک زنجیره تامین در آمریکا را دارند.در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود محصول نهایی تا سال ۲۰۲۱ آماده خواهد شد و شرکت‌های دیگر از جمله اپل امکان بهره بردن از آن برای تولید گوشی‌های تاشو را خواهند داشت.

هرچند تجربه گلکسی فولد ۱ موفق نبود اما گلکسی زد فلیپ نظر منتقدان را به خود جلب کرده و کمپانی کره ای قصد عرضه نسخه 5G آن را هم دارد. اگر همکاری سامسونگ و کورنینگ به کاهش قیمت پنل‌های تاشو منجر شود، شرکت های بسیار دیگری هم به عرضه موبایل تاشو روی خواهند آورد و در چنین شرایطی اپل هم به این موج خواهد پیوست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • majid
    majid | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    یا سامسونگ از دست اپل کپی میکنه یا اپل از سامسونگ اونوقت پول ما رو مثل پشکل خرج اینا میشه

    • dariush eghbali
      dariush eghbali | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

      پول ما؟؟؟؟اشتب میزنی داداش،پول ماجاهایه دیگه خرج میشه...

مطالب پیشنهادی