ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشنی برای ایجاد شفافیت در معاملات طلا و سکه راه اندازی می‌شود

اتحادیه طلا و سکه از ایجاد اپلیکیشنی برای ساماندهی معاملات طلا و سکه خبر داد. «محمد کشتی آرای» نائب دوم رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفتگوی رسانه‌ای که با باشگاه خبرنگاران جوان داشته با ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

اتحادیه طلا و سکه از ایجاد اپلیکیشنی برای ساماندهی معاملات طلا و سکه خبر داد. «محمد کشتی آرای» نائب دوم رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفتگوی رسانه‌ای که با باشگاه خبرنگاران جوان داشته با ذکر این نکته که کرونا باعث بالا رفتن قیمت اونس جهانی و قیمت ارز شده تاکید دارد که همین مساله باعث شد تا قیمت طلا و سکه نیز افزایش پیدا کند.

کشتی آرای در خصوص افزایش امنیت در معاملات طلا و سکه در بازار امروز کشور بیان کرد:

«اپلیکیشنی برای انجام معاملات طراحی شده است که تمام افراد می‌توانند آن را نصب کنند. کلیه معاملات باید در این اپلیکیشن ثبت شود و از طریق این درگاه جلوی معاملات زیرزمینی گرفته خواهد شد چرا که در واحد‌های زیرزمینی طلا‌هایی معامله می‌شود که غیر قابل قبول است.»

هنوز اطلاعات دقیق‌تری نظیر نام و زمان عرضه رسمی این اپلیکیشن از سوی این اتحادیه اعلام نشده است و مشخص نیست که آیا این اپلیکیشن صرفا بر بستر اندروید فعالیت خواهد کرد یا نسخه وب و iOS نیز خواهد داشت. با این حال نایب دوم رئیس اتحادیه طلا و سکه در مصاحبه خبری خود تاکید داشته که معاملات تا پایان سال در اپلیکیشن مخصوصی که این اتحادیه عرضه خواهد کرد انجام خواهد شد تا نظارت کافی بر کار خرید و فروش صورت گیرد.

کشتی آرای تاکید دارد که خرید و فروش طلا در فضای مجازی ممنوع است و هیچگونه مجوزی برای هیچ سایت و بستری در فضای مجازی برای فعالیت در این زمینه صادر نشده است: «بنابراین توصیه می‌شود که مردم به این نوع خرید اعتماد نکنند.» او این ممنوعیت را در راستای جلوگیری از کلاهبرداری و سودجویی برخی از سودجویان دانست و اعلام کرده که به دلیل جلوگیری از رشد این کلاهبرداری‌ها خرید و فروش در فضای مجازی ممنوع شده است.

در حال حاضر برخی اپلیکیشن‌ها در زمینه خرید و فروش طلا فعالیت می‌کنند و آنطور که اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده، فعالیت آنها غیر قانونی است با این وجود به نظر می‌رسد برای جلوگیری از فعالیت این اپلیکیشن‌ها از سوی این اتحادیه اقدام جدی صورت نگرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ahmad
    Ahmad | ۸ تیر ۱۳۹۹

    همه به فکر خودشونن معلومه اتحادیه خرید و فروش طلا تو دیوار رو ممنوع میکنه چون اینجوری خریدار بدون واسطه خرید میکنه و چیزی گیر اینا نمیاد

  • keep quiet
    keep quiet | ۷ تیر ۱۳۹۹

    ایران+شفافیت=error ???

مطالب پیشنهادی