ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییچ، یوتیوب و ردیت حساب‌های کاربری ترامپ و هزاران طرفدارش را مسدود کردند

وب‌سایت‌ها و شبکه‌های احتماعی ردیت، توییچ و یوتیوب طی روز گذشته حساب‌های کاربری تعداد زیادی از گروه‌های حامی ترامپ و تندروهای راست‌گرای آمریکایی، و البته خود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را راستای اهداف در ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

وب‌سایت‌ها و شبکه‌های احتماعی ردیت، توییچ و یوتیوب طی روز گذشته حساب‌های کاربری تعداد زیادی از گروه‌های حامی ترامپ و تندروهای راست‌گرای آمریکایی، و البته خود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را راستای اهداف در نظر گرفته شده خود جهت مبارزه با نفرت پراکنی مسدود کردند.

ردیت تا این لحظه بیش از ۲۰۰۰ دسته مختلف را به خاطر قانون شکنی، نفرت پراکنی، توهین و تحقیر و بسیاری موارد دیگر مسدود کرده است؛ از جمله ساب‌ردیت The Donald که بیشتر از ۷۹۰ هزار دنبال کننده داشت.

توییچ، پلتفرم استریم بازی‌های ویدیویی متعلق به کمپانی آمازون هم حساب کاربری رسمی دونالد ترامپ در این پلتفرم را به خاطر محتوای تنفرآمیز و نقض قوانین سایت به طور موقت مسدود کرد. توییچ این موضوع را غیر قابل تحمل دانسته و از جمله موارد نفرت پراکنی اتفاق افتاده از سوی ترامپ به کمپین انتخاباتی او در سال ۲۰۱۶ و سخنرانی اخیرش در اوکلاهاما با محوریت نژادپرستی علیه مکزیکی‌ها اشاره می‌کند.

علاوه بر این طی روز گذشته یوتیوب هم تعداد زیادی از کانال‌های مرتبط با خود برتربینی نژاد سفید را مسدود کرد. سخنگوی این پلتفرم در رابطه با این اتفاق توضیح می‌دهد: «ما قوانین سفت و سختی در رابطه با نفرت پراکنی در یوتیوب داریم و در همین راستا به صورت مداوم کانال‌های قانون شکن را به صورت موقتی یا همیشگی مسدود می‌کنیم».

مدیران یوتیوب مدعی هستند: «بعد از به‌روز‌رسانی دستورالعمل‌ها برای شناسایی و مقابله بهتر با محتوای خود برتربینی نژاد سفید، نرخ حذف ویدیوها پنج برابر شد و بیشتر از ۲۵ هزار کانال یوتیوبی به خاطر زیر پا گذاشتن قوانین ما در مورد نفرت پراکنی مسدود شدند».

ترامپ

این در حالی است که فیسبوک و زیرمجموعه‌اش اینستاگرام، در این زمینه تا حدودی کم کار به شمار می‌آیند. طوری که بسیاری از برندهای مختلف جهان اعلام کرده‌اند تبلیغات در پلتفرم‌های یاد شده را به خاطر عدم واکنش فیسبوک و اینستاگرام نسبت به نفرت پراکنی متوقف خواهند کرد.

به عنوان مثال هنگامی که ترامپ تظاهرات‌های صورت گرفته ناشی از مرگ جوج فلوید را محکوم کرد و معترضان را اراذل و اوباش خواند و همچنین دستور به واکنش نظامی داد، فیسبوک هیچ اقدامی علیه رئیس جمهور امریکا صورت نداد، در حالی که در همین حین توییتر این دست از پست‌های او را با برچسب «تشویق به خشونت» محدود کرد.

تا این لحظه برندهای متعددی از جمله نورث فیس، ورایزن، یونیلیور، کوکا کولا، استارباکس، آدیداس، کلوروکس، دیاجئو، کناگرا، پپسی و بسیاری موارد دیگر ضمن تحریم فیسبوک، تمام تبلیغات خود تحت این پلتفرم را متوقف کرده‌اند. در پاسخ به این اقدام تیم تحت هدایت مارک زاکربرگ قوانینی جدید در راستای مقابله با اخبار جعلی و نفرت پراکنی وضع کرد، اما تاکنون هیچ تغییری در عملکرد آنها دیده نشده.

در حالی که پاندمی ویروس کرونا مردم جهان را درگیر کرده، تظاهرات‌هایی در گوشه و کنار دنیا علیه نابرابری صورت می‌گیرد، و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم نزدیک است، کمپانی‌های فعال در حوزه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی با رویکردی سخت‌گیرانه‌تر از همیشه به مبارزه با محتوای گمراه‌کننده و گفتمان نفرت‌انگیز می‌پردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Muhammad
    Muhammad | ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

    آزادی بیان؟؟
    https://followshe.ir/twitch/

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی