ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اعمال مجدد محدودیت‌ها و قرنطینه در کشورهای مختلف؛ کرونا دست بردار نیست

ظاهرا ویروس کرونا فعلا نمی‌خواهد دست از سر بشر بردارد و همچنان شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری رو به افزایش است. در حالی که بسیاری از کشورها قوانین قرنطینه را حذف کرده بودند، شماری ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

ظاهرا ویروس کرونا فعلا نمی‌خواهد دست از سر بشر بردارد و همچنان شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری رو به افزایش است. در حالی که بسیاری از کشورها قوانین قرنطینه را حذف کرده بودند، شماری از آن‌ها دوباره مجبور به اعمال محدودیت‌ها برای کنترل این بیماری شده‌اند.

شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان از مرز ۱۱.۵ میلیون نفر عبور کرده و شمار قربانیان آن نیز از ۵۳۰ هزار نفر گذشته است. تعدادی از کشورها درگیر موج دوم شده‌اند و برخی نیز همچنان با موج اول دست و پنجه نرم می‌کنند.

در هفته‌های گذشته اکثر کشورها از جمله کشورمان، قوانین مربوط به قرنطینه را لغو کردند اما شمار مبتلایان روند صعودی به خود گرفته و ظاهرا راه حلی جز قرنطینه مجدد وجود ندارد چرا که حتی با رعایت فاصله اجتماعی نیز دولت‌ها موفق به کنترل وضعیت نشده‌اند.

اسپانیا که کرونا در آن بیش از ۲۸ هزار نفر را به کام مرگ کشانده، به علت شیوع مجدد این بیماری مجبور به قرنطینه برخی مناطق شده است. به گزارش گاردین، مقامات محلی در منطقه «گالیشیا» در شمال غربی اسپانیا دوباره محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌اند.

اسپانیا در زمینه قرنطینه تنها نیست و استرالیا نیز پس از قرنطینه چندین ساختمان و تقریبا ۳ هزار ساکن آن‌ها در ملبورن، تردد میان ایالت‌های «ویکتوریا» و «نیوساوث ولز» را نیز ممنوع کرده است. ایالت ویکتوریا که ملبورن در آن قرار دارد، امروز خبر از شناسایی ۱۲۷ مبتلای جدید به کرونا طی ۲۴ ساعت داده است. تا به امروز بیش از ۸ هزار نفر در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و ۱۰۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اسرائیل و فلسطین نیز دچار موج دوم شیوع ویروس کرونا شده‌اند و برای کنترل وضعیت، بسیاری از مردم را قرنطینه کرده‌اند. یونان با وجود اینکه دوباره به سراغ قوانین قرنطینه نرفته، اما حداقل تا اواسط ماه جاری میلادی از ورود توریست‌های صرب جلوگیری می‌کند. صربستان روز جمعه در «بلگراد» وضعیت اضطراری اعلام و دوباره محدودیت‌ها را برقرار کرد.

به گزارش Medical Xpress، قزاقستان نیز پس مواجه با موج دوم شیوع کرونا تصمیم به قرنطینه کشور گرفت. شمار مبتلایان به کرونا در این کشور رشد چشمگیری داشته و همین موضوع فشار مضاعفی به سیستم بهداشتی این کشور وارد کرده است. مراکز خرید، باشگا‌ه‌ها، استخرها و آرایشگاه‌ها حداقل تا دو هفته آینده تعطیل باقی می‌مانند.

آمریکا که میزبان بیشترین شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا است و تا به امروز نزدیک به ۳ میلیون آمریکایی به این بیماری مبتلا شده‌اند نیز به دنبال قرنطینه برخی ایالت‌های خود است. به گزارش CNN، رستوران‌ها در تگزاس و بخش‌هایی از کالیفرنیا بسته باقی می‌مانند و مصرف الکل نیز در فلوریدا به حالت تعلیق در آمده است.

علاوه بر این ایالت‌ها، مناطقی که مبتلایان کمتری داشته‌اند و تا حدودی توانسته‌اند وضعیت را مدیریت کنند نیز شاید تغییراتی در برنامه‌های خود ایجاد کنند. نیوجرسی با ادامه سرو غذا در محیط‌های بسته مخالفت کرده و شاید نیویورک نیز چنین رویه‌ای را در پیش بگیرد.

در ایران نیز در روزهای اخیر شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا افزایش داشته و روزانه بیش از ۱۰۰ نفر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست می‌دهند. بسیاری از شهرهای ایران در وضعیت هشدار و قرمز قرار دارند، اما همچنان در تهران محدودیت‌ها بازنگشته‌اند، البته اخیرا «محسن فرهادی»، معاون فنی سلامت محیط وزارت بهداشت اعلام کرده با توجه به روند افزایشی مبتلایان در پایتخت، احتمالا در آینده محدودیت‌ها مجددا بازمی‌گردند. کتابخانه‌های عمومی تهران نیز از امروز تا روز پنجشنبه بسته خواهند بود.

بر اساس آمار رسمی، دیروز ۲ هزار و ۵۶۰ نفر در کشورمان به این بیماری مبتلا شده‌اند و ۱۶۳ نفر نیز قربانی آن شده‌اند. تا به امروز نزدیک به ۲۴۰ هزار نفر در ایران به کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌ باختگان به ۱۱,۵۷۱ نفر رسیده است. دولت اخیرا استفاده از ماسک را در ایران اجباری کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی