ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین سرویس تجاری بالون‌های اینترنتی آلفابت در کنیا ارائه شد

بخش «Loon» شرکت آلفابت که از بالون‌ها برای ارائه اینترنت استفاده می‌کند، امروز اولین سرویس تجاری خود را در کشور کنیا راه‌اندازی کرد. به گزارش Medium، مدیرعامل Loon اعلام کرده سرویس 4G LTE با استفاده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

بخش «Loon» شرکت آلفابت که از بالون‌ها برای ارائه اینترنت استفاده می‌کند، امروز اولین سرویس تجاری خود را در کشور کنیا راه‌اندازی کرد.

به گزارش Medium، مدیرعامل Loon اعلام کرده سرویس 4G LTE با استفاده از ۳۵ بالون در اختیار مشترکان اپراتور «Telkom Kenya» قرار می‌گیرد و ۵۰ هزار کیلومتر مربع از مناطق غربی و مرکزی این کشور را پوشش می‌دهد. این شرکت با راه‌اندازی اینترنت تجاری خود، یک قدم بزرگ برداشته. بالون‌های Loon در گذشته برای ارائه اینترنت در مناطقی که با بلایای طبیعی روبه‌رو شده بودند مانند توفند ماریا در پورتوریکو در سال ۲۰۱۷ مورد استفاده قرار گرفته بودند، با این حال برای اولین بار با این مقیاس به صورت تجاری مستقر شده‌اند.

در چندین ماه پیش این شرکت در حال آزمایش بالون‌های خود در کنیا بوده و حالا ۳۵ هزار فرد را به اینترنت متصل کرده است. Loon در ماه گذشته میلادی به سرعت دانلود ۱۸.۹ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۴.۷۴ مگابیت بر ثانیه با تاخیر ۱۹ میلی ثانیه دست پیدا کرده بود. توسط این اینترنت می‌توان از سرویس‌های مختلفی مانند ایمیل، تماس‌های صوتی و تصویری، وبگردی، واتساپ و یوتیوب استفاده کرد.

آلفابت

بالون‌های Loon در ارتفاع ۲۰ کیلومتری قرار گرفته‌اند و شرایط آب و هوا را نیز تحلیل می‌کنند. هر بالون می‌تواند به صورت مستقیم اینترنت در اختیار کاربران قرار دهد و یا اینکه به عنوان یک لینک در شبکه فعالیت کند. به گفته این شرکت، بالون‌های آن جایگزین ارتباطات ماهواره‌ای یا فناوری‌های مبتنی بر زمین مانند برج‌های مخابراتی و کابل‌های فیبر نوری نمی‌شود، اما لایه سوم ارتباطات محسوب می‌شود که امکان اتصال بیشتر افراد به اینترنت را فراهم می‌کند.

با وجود راه‌اندازی اینترنت در کنیا، برخی اعلام کرده‌اند که اینترنت در مناطقی در دسترس قرار گرفته که هم اکنون دارای زیرساخت است و یا اینکه اینترنت 4G برای افرادی ارائه شده که قادر به خرید گوشی نیستند. Loon امیدوار است در آینده سرویس خود را در کشورهای بیشتری راه‌اندازی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • haashmo
    haashmo | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    سرعتش از اینترنت ایران بیشتره ?

    • ℳԊT
      ℳԊT | ۱۹ تیر ۱۳۹۹

      مگه امتحانش کردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • Patrick
        Patrick | ۱۹ تیر ۱۳۹۹

        حالا خوبه گفته سرعتش چقدره

مطالب پیشنهادی