ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

نگاه نزدیک دیجیاتو: تلویزیون TCL 55P8S محصول مادیران [تماشا کنید]

انتخاب و خرید تلویزیون در شرایط کنونی بازار کشورمان بسیار سخت شده است. برندهای نام آشنا و قدیمی به تدریج از بازار بیرون رفته و جای خود را به برندهای داخلی داده اند. افزایش شدید ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

انتخاب و خرید تلویزیون در شرایط کنونی بازار کشورمان بسیار سخت شده است. برندهای نام آشنا و قدیمی به تدریج از بازار بیرون رفته و جای خود را به برندهای داخلی داده اند. افزایش شدید قیمت هم جای هیچگونه اشتباهی را باقی نمی گذارد. بنابراین باید به دنبال محصولی باشیم که نیازهای اصلی ما را برآورده کند، اما این نیازها چه هستند؟ برند؟ کیفیت تصویر؟ امکانات هوشمند؟ قیمت؟ یا همه موارد؟ در این مطلب می خواهیم نگاهی به محصول دیگری از شرکت مادیران یعنی تلویزیون TCL 55P8S داشته باشیم. با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

شرکت TCL دومین تولید کننده بزرگ تلویزیون دنیا محسوب می شود. اواسط سال 1396 مادیران با این شرکت قرارداد همکاری منعقد کرد تا تلویزیون های TCL را در ایران تولید و عرضه کند. تلویزیون TCL 55P8S یکی از پیشرفته ترین محصولات این برند در ایران است که از صفحه 4K UHD بهره می برد و از استاندارد HDR10 نیز پشتیبانی می کند. قیمت این تلویزیون طبق اعلام مادیران بین 8 تا 9 میلیون تومان است.

تلویزیون TCL 55P8S طراحی ساده و مینیمالی دارد. بخش اصلی بدنه دستگاه از فلز ساخته شده و یک سوم پایینی از پشت تلویزیون هم روکش پلاستیکی محکمی دارد. پنل از سه طرف بدون حاشیه است و فقط لبه پهن پایینی لوگوی TCL را در خود جای داده است. البته پس از روشن کردن تلویزیون می بینید که خود پنل حدود یک سانتیمتر حاشیه سیاه دارد.

یکی از ویژگی های عجیب تلویزیون TCL 55P8S طراحی پایه هاست و احتمالاً با اولین تلویزیون سه پایه بازار طرف هستیم. برای بستن این پایه ها باید 10 عدد پیچ را ببندید که کمی خسته کننده است. اگر به لبه های بالای تلویزیون هم فشار نسبتاً زیادی وارد کنید، تعادل دستگاه به هم می خورد.

امکانات ارتباطی

تلویزیون TCL 55P8S یکی از معدود محصولات بازار است که هیچ دکمه فیزیکی روی بدنه ندارد. تنها راه ارتباطی شما ریموت باریک و بلندیست که داخل جعبه قرار گرفته. خبری از ریموت بلوتوثی نیست ولی مادیران یک ریموت دیگر هم به عنوان اشانتیون داخل جعبه گذاشته است.

درگاه های ارتباطی محصول مادیران هم تقریباً نیاز تمام کاربران خانگی را پوشش می دهند. دو درگاه USB 2.0 به همراه سه درگاه HDMI 2.0، درگاه LAN و خروجی صدای اپتیکال، مهم ترین موارد هستند و ارتباط وای فای و بلوتوث نیز وجود دارد.

طبق تجربه ما لود کردن ویدیوهای 4K از روی حافظه USB به سرعت انجام می شود اما عکس های با کیفیت با تأخیر چند ثانیه ای باز می شوند. این موضوع می تواند به سرعت پایین درگاه USB یا پردازشگر نسبتاً ضعیف دستگاه مربوط باشد.

رابط کاربری

تلویزیون TCL 55P8S رابط کاربری ساده ای دارد که به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. در صفحه اصلی گزینه های مختلف مثل تلویزیون و درگاه های HDMI یا USB وجود دارند و در بخش برنامه ها هم ده ها اپلیکیشن مختلف دیده می شوند که شاید با کمی جستجو، بتوانید چند برنامه به درد بخور بین آنها پیدا کنید. امکان نصب اپلیکیشن دیگر وجود ندارد.

رابط کاربری کمی تأخیر دارد و مثلاً منوی تنظیمات، حدود یک ثانیه بعد از فشردن دکمه باز می شود. یکی از برنامه های تلویزیون TCL به نام T-Cast به شما اجازه می دهد گوشی هوشمند خود را به ریموت تلویزیون تبدیل کنید یا محتوای داخل گوشی را به تلویزیون منتقل نمایید. البته انتقال تصویر با سرعت پایینی انجام می شود و صبر و حوصله شما را می طلبد.

کیفیت صدا و تصویر

همان طور که می دانید کیفیت تصویر تلویزیون به کیفیت محتوای شما بستگی دارد. اگر ویدیوها و تصاویر 4K در اختیار دارید، کیفیت فوق العاده ای را روی تلویزیون TCL 55P8S تجربه خواهید کرد. رنگ ها جذاب و چشم نواز هستند و کنتراست تصویر نیز مطلوب است، یعنی رنگ سیاه به خوبی نشان داده می شود. تماشای ویدیوهای فول اچ دی روی صفحه 4K این دستگاه نیز با حفظ فاصله مناسب، قابل قبول است اما برای تماشای محتوای تلویزیون داخلی یا ویدیوهایی با رزولوشن 720p یا کمتر، کار دشواری در پیش خواهید داشت.

تلویزیون TCL از استاندارد HDR10 نیز پشتیبانی می کند ولی باز هم باید چنین محتوایی را در اختیار داشته باشید. این استاندارد فقط روی درگاه USB فعال می شود و امکان استفاده از آن روی استریم آنلاین یا درگاه HDMI وجود ندارد.

روشنایی پنل تلویزیون مادیران تقریباً یکدست است و فقط مثل اکثر محصولات هم رده، گوشه های تصویر کمی تاریک تر هستند. البته این موضوع به ندرت به چشم می آید. زاویه دید پنل هم خوب است و شاهد افت محسوس کیفیت یا غنای رنگ در زوایای مختلف نیستیم.

حالت های مختلف و تنظیمات متعددی برای نمایش تصویر وجود دارد که بین آنها حالت «پویا» بهترین گزینه است. پیشنهاد می کنیم خودتان را درگیر تنظیمات دستی تصویر نکنید و به همین حالت های از پیش تعیین شده اکتفا کنید. حداکثر روشنایی صفحه طبق اعلام سازنده 330 نیت است که برای محیط های خانگی کفایت می کند.

تلویزیون TCL 55P8S از دو بلندگوی 15 واتی برای پخش صدا بهره می برد که صدای بلندی دارند و تا ولوم 30 صدای شفافی را پخش می کنند. البته این بلندگوها برای پخش موسیقی مناسب نیستند و باید از اسپیکرهای خانگی استفاده کنید. خوشبختانه از طریق بلوتوث می توانید تلویزیون را به سیستم صوتی متصل کنید و نیازی به کابل کشی اضافه نیست.

جمع بندی

تلویزیون TCL 55P8S طراحی ساده و کیفیت ساخت خوبی دارد. کیفیت صدا و تصویر این محصول از دیگر رقبای داخلی اندکی بهتر است و امکانات ارتباطی متعددی دارد. یکی از نقاط قوت این دستگاه، تأخیر بسیار پایین درگاه HDMI هنگام اتصال به کامپیوتر شخصی یا پلی استیشن است، اما سرعت درگاه USB چندان بالا نیست. رابط کاربری دستگاه نیز ساده طراحی شده اما اپلیکیشن های نصب شده روی آن معمولاً برای کاربران ایرانی قابل استفاده نیستند. امکان نصب برنامه دیگری هم وجود ندارد.

در مجموع با توجه به کیفیت صدا و تصویر مطلوب، می توان تلویزیون TCL 55P8S ساخت مادیران را یکی از گزینه های اصلی در بازار محدود کشورمان دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Elendil322
    Elendil322 | ۵ آبان ۱۳۹۹

    سلام. ممنون از بررسی که انجام دادید فکر نمیکنم توی سایت های ایرانی بررسی tcl داشته باشیم و اهمیتش موقعی بیشتر میشه که tcl های ایران با tcl های جهانی فرق میکنه و نمیشه به بررسی های خارجی اعتماد کرد.
    یه سوال خیلی مهم داشتم و خواهش میکنم جوابش رو بدید. من این تلویزیون رو برای کنسول های نسل بعد که فریم ریت بالا برای تصویر 4k ارائه میدن میخوام بخرم. آیا شما مطمئنید که پورت های hdmi نسخه‌ی 2 هستند و 1.4 نیستن؟ چون توی ویدیو گفتید که محتوای hdr برای پورت های hdmi پخش نمیشه. خوب میدونیم که hdmi1.4 و اولین نسخه‌ی hdmi 2.0 هم محتوای 4k رو بدون hdr نشون میدن ولی فریم ریت در این دو تفاوت داره. از اونجایی که کنار پورت ها نسخه شون رو ننوشته لطفا شما که دسترسی به تلویزیون دارید بفرمایید که آیا در پورت hdmi محتوا 4k@60fps نمایش داده میشه یا نه؟
    ممنونم

  • Arsin
    Arsin | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

    کسی تلویزیون 4K میخره باید فکر محتوا هم باشه. قابلیت آپ اسکیل اصلا جالب نیست مخصوصا که برای شبکه های داخلی ایران باشد. هر چند جای سوال است کدام فرد عاقلی برای تماشای برنامه های صداوسمیا خرج بیخود می کند؟! کاربران هدف این محصول فکر نکنم افرادی باشد که دنبال نصب اپلیکیشن باشند پس زیاد نمی توان روی آن مانور داد. ولی چند موردی کندی و تاخیر گفته شده در مطلب دیگه جای نگرانی جدی دارد. در محصولات این چنینی زیاد نمی توان دلخوش اسپیکر بود و معمولا سیستم های صوتی مجزا استفاده می شود ولی شاید برای استفاده معمولی کافی باشد. در کل شاید بد نباشد مادیران نیم نگاهی هم به محصولات هواوی و شیائومی و ... داشته باشد.

  • vahid zareh
    vahid zareh | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

    متاسفانه من بابت همین تبلیغی که ار تلویزیون ایکس ویژن مدل725 گذاشتن و به اصطلاح برند قدیمی ایرانی رفتم خریدم و پشیمونم هستم اینم کاملا معلومه فرقی با اون نداره کیفیت تصویر پایین و ضعف سی پی یو باعث تاخیر صدا میشه که مادیران قبول نمیکنه حمایت از آشغال وطنی میشه همین

  • behnamastaraki
    behnamastaraki | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

    همه که توانایی خرید برندهای کره ای و ژاپنی رو ندارن.باید بررسی برندهای ایرانی هم انجام بشه.
    ممنون از دیجیاتو

  • Kidman Rad
    Kidman Rad | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

    تلویزیون های tcl کیفیت خوبی دارن تو تصویر ولی از نرم افزار شدیدا کمبود داره ...به عنوان کسی که از این برند خرید کرده پیشنهاد میدم به گزینه های دیگه هم فکر کنید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی