ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۳.۸ تریلیون دلار ضرر و ۱۴۷ میلیون بیکار؛ پیامدهای کرونا برای اقتصاد جهانی

روزبه‌روز بر شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا افزوده می‌شود و تاثیرات زیادی روی اقتصاد جهانی دارد. بر اساس پژوهشی جدید، اقدامات برای جلوگیری از سرعت شیوع این بیماری هزینه ۳.۸ تریلیون دلاری روی اقتصاد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

روزبه‌روز بر شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا افزوده می‌شود و تاثیرات زیادی روی اقتصاد جهانی دارد. بر اساس پژوهشی جدید، اقدامات برای جلوگیری از سرعت شیوع این بیماری هزینه ۳.۸ تریلیون دلاری روی اقتصاد جهانی گذاشته است.

به گزارش Daily Mail، برای اولین بار چنین تحقیقی صورت گرفته و محققان در دانشگاه سیدنی توانسته‌اند مدل دقیقی از اقتصاد جهانی ایجاد کنند. کووید-۱۹ بیش از هر بخشی به صنعت گردشگری ضربه زده که علت آن توقف پروازها و همچنین جلوگیری از ورود توریست‌های به کشورهای مختلف به ویژه در آسیا، اروپا و ایالات متحده آمریکا بوده است.

به گفته محققان با قرنطینه دوباره برخی کشورها، هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند اما ممانعت از این کار، منجر به اثرات اقتصادی شدیدتر و طولانی‌تر خواهد شد. با وجود ضربه سنگینی که شیوع کرونا به اقتصاد جهانی زده، انتشار گازهای گلخانه‌ای کاهش شدیدی داشته که بیشترین میزان در تاریخ بشریت محسوب می‌شود.

ویروس کرونا بیشترین تاثیر را روی مصرف جهانی داشته که ۴.۲ درصد یا نزدیک به ۳.۸ تریلیون دلار، معادل با تولید ناخالص داخلی آلمان کاهش داشته. ۱۴۷ میلیون نفر در سراسر جهان بیکار شده‌اند که معادل کاهش ۲.۱ تریلیون دلاری حقوق‌ها یا ۶ درصد کل حقوق در دنیا می‌شود. از کل کاهش درآمد‌ها، ۵۳۶ میلیارد دلار یا ۲۱ درصد آن به علت کاهش تجارت بین‌المللی است.

نویسندگان این تحقیق اعلام کرده:

«شوک‌های اقتصادی آینده احتمالا تاثیر بیشتری روی تعداد و کیفیت شغل‌‌ها به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر مانند کارگران مهاجر بی‌مهارت خواهد داشت.»

کووید-۱۹ علاوه بر ضربه سنگینی که به اقتصاد جهانی زده، احتمالا شکاف درآمدی میان کشورهای مختلف را افزایش می‌دهد و باعث تلفات زیادی در کشورها با سیستم‌های بهداشتی ضعیف می‌شود. محققان استرالیایی برای پژوهش خود یک مدل کامپیوتری ایجاد کردند که نگاه گسترده‌ای به اقتصاد جهانی برای پی بردن به خسارت‌ها دارد.

در این تحقیق عنوان شده که اروپا، ایالات متحده آمریکا و چین بیشترین ضرر را تجربه کرده‌اند و بیشترین آسیب به بخش‌های حمل نقل و گردشگری وارد شده است. تا به امروز نزدیک به ۱۳ میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند و شرکت‌های مختلفی در زمینه ساخت واکسن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی