ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوپو از فناوری شارژ سریع ۱۲۵ واتی رونمایی کرد؛ شارژ کامل باتری در ۲۰ دقیقه

کمپانی اوپو که از پیشگامان فناوری فست شارژ به شمار می‌رود، از فناوری شارژ سریع ۱۲۵ واتی رونمایی کرد. این تکنولوژی که به گفته اوپو پیشرفته ترین در دنیاست، باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

کمپانی اوپو که از پیشگامان فناوری فست شارژ به شمار می‌رود، از فناوری شارژ سریع ۱۲۵ واتی رونمایی کرد. این تکنولوژی که به گفته اوپو پیشرفته ترین در دنیاست، باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی را در ۲۰ دقیقه به طور کامل و در ۵ دقیقه تا ۴۱ درصد شارژ می‌کند.

البته تنها تولید آداپتور با فناوری شارژ سریع ۱۲۵ واتی کافی نیست و برای استفاده ایمن از آن در گوشی‌ها به بازطراحی کابل، شارژر و باتری نیاز است. اوپو می‌گوید گوشی سازگار با این فناوری که هنوز تولید نشده، از دو باتری 6C بهره مند بود و شارژر آن به لطف چگالی توان بهبود یافته، اندازه کوچکی خواهد داشت. برخلاف شارژهای قبلی VOOC که یک طرف کابل آن‌ها از نوع USB-A است، دو طرف کابل شارژر این گوشی از نوع USB-C خواهد بود.

اوپو مدعی است عنوان سریع ترین شارژر وایرلس دنیا نیز به این شرکت تعلق می‌گیرد. به گفته اوپو شارژر ۶۵ واتی AirVOOC جدید این شرکت می‌تواند باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی را در مدت ۳۰ دقیقه به شکل بیسیم شارژ کند که سریع تر از تمام آداپتورهای سیم دار حال حاضر دنیاست. اوپو این شارژر را تولید کرده، اما فعلاً خبری از زمان عرضه یا گوشی‌های سازگار با آن منتشر نشده است.

اوپو همچنین از ساخت آداپتورهای کوچکی خبر داد که استفاده از فناوری گالیم نیترید (GaN) در آن‌ها سبب شده تا ابعادشان کوچک تر شود. شارژر ۵۰ واتی SuperVOOC جدید این شرکت به لطف فناوری مذکور ابعادی برابر با کیف کارت بانکی داشته و شارژر ۱۱۰ واتی مینی نیز تقریباً اندازه یک آداپتور ۱۸ واتی معمولی است.

در حال حاضر سریع ترین فناوری شارژ سریع دنیا به گوشی اوپو رینو Ace تعلق دارد. آداپتور ۶۵ واتی این گوشی باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی آن را در مدت زمان ۳۱ دقیقه به طور کامل شارژ می‌کند. کمپانی ویوو نیز که مالک بخشی از اوپو بوده و از فناوری‌های آن استفاده می‌کند، دو روز قبل از اولین فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی دنیا رونمایی کرد. ویوو می‌گوید این فناوری باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی را در مدت ۱۵ دقیقه به طور کامل شارژ می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • soroush shamsi
    soroush shamsi | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

    چین ابرقدرت بلامناضع جهان
    هم نظامی
    هم تکنولوژی
    هم قدرت اقتصادی

    • آریا
      آریا | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

      برای یه شارژر شد ابرقدرت ؟? ? ?

      • Ahmadreza8
        Ahmadreza8 | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

        فقط شارژرشو دیدی؟ همین سایت دوتا مقاله بالاتر لیست برترین دانشگاه های دنیا رو ببین

  • molavy
    molavy | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

    امکان نداره چینی ها ساخته باشنش

مطالب پیشنهادی