ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

از گلکسی نوت ۲۰ تا گلکسی واچ ۳؛ هر آنچه از مراسم آنپکد سامسونگ انتظار داریم

تا برگزاری رویداد بزرگ سامسونگ کمتر از ۳ هفته باقیمانده؛ مراسمی که هرچند به لطف کرونا مجازی برگزار خواهد شد اما بسیار باشکوه است و طی آن از پرچمدار تاشوی این شرکت گرفته تا ستاره ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | ۲۲:۰۰

تا برگزاری رویداد بزرگ سامسونگ کمتر از ۳ هفته باقیمانده؛ مراسمی که هرچند به لطف کرونا مجازی برگزار خواهد شد اما بسیار باشکوه است و طی آن از پرچمدار تاشوی این شرکت گرفته تا ستاره جدید سری گلکسی و پوشیدنی‌های هوشمند معرفی خواهند شد.

طبق روال‌های سال‌های اخیر بخش قابل توجهی از مشخصات و قابلیت‌های این محصولات پیش از رونمایی افشا شده. از همین حالا می‌دانیم که جدای از گلکسی نوت ۲۰ مدل‌های پلاس و الترا هم در راهند، نسخه‌های جدید گلکسی زد فلیپ و فولد با توان پردازش بالا معرفی می‌شوند و رندرهای گلکسی واچ ۳ هم که چیز ناگفته‌ای از طراحی باقی نگذاشته‌اند. در ادامه مطلب هرآنچه از این محصولات می‌دانیم را شرح داده و به گجت‌های احتمالی دیگر هم پرداخته‌ایم.

سری گلکسی نوت ۲۰

ستاره اصلی نمایش آنپکد سامسونگ هر سال گوشی‌های مجهز به استایلوس هستند. امسال انتظار داریم پرچمدار گلکسی نوت حداقل در دو مدل معرفی شوند که شامل نسخه استاندارد با نمایشگر تخت ۶.۴۲ اینچی و رزولوشن ۲۳۴۵ در ۱۰۸۴ پیکسل و نسخه بزرگتر الترا با پنل منحنی ۶.۹ اینچی و رزولوشن +QHD می‌شود. در برخی از گزارش‌ها به نسخه پلاس هم اشاره شده که ظاهرا میزبان صفحه ۶.۸۷ اینچی با رزولوشن مشابه نسخه استاندارد می‌شود.

رندرهای فراوانی از نسخه الترا لو رفته اما بهترین آنها همانی بود که سامسونگ -ظاهرا- به اشتباه در سایتش منتشر کرد. آنچه که در این تصاویر مشترک است ماژول دوربین چهارگانه است که عضو چهارم آن احتمالا حسگر سه بعدی ToF یا فوکوس خودکار لیزری است.

گوشی گلکسی نوت 20 اولترا در برخی وبسایت های سامسونگ لو رفت
تصویر منتشر شده از گلکسی نوت 20 اولترا در سایت سامسونگ

پس از سامسونگ نوبت به Jimmy Is Promo رسید که با انتشار از تصاویری نوت ۲۰ الترا طراحی شبیه به نوت ۱۰ آنرا را با بریدگی حفره‌ای به تصویر بکشد. تنها تفاوت اساسی این دو مدل را می توان حاشیه‌های کمتر در نوت ۲۰ عنوان کرد. در تصویری هم که Ice Universe منتشر کرد تفاوت اصلی نوت ۲۰ با نسخه اصلی برآمدگی کمتر ماژول دوربین و تخت بودن نمایشگر بود.

یکی از ویژگی های اصلی نوت ۲۰ احتمالا لنز زوم پریسکوپی است که از S20 الترا به ارث برده‌اند. از دوربین الترا چیز زیادی نمی‌دانیم اما نوت ۲۰ پلاس که شاید همان الترا هم باشد، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی خواهد داشت و در کنار آن حسگرهای ۱۳ مگاپیکسلی و لنز زوم ۵۰ برابری خواهیم داشت. شاید روی کاغذ نسبت به زوم ۱۰۰ برابری S20 الترا شاهد افت مشخصات باشیم اما سنسوری با رزولوشن پایین‌تر می‌تواند به معنی عملکرد بهتر در نور کم حین زوم باشد.

قلم S Pen هم از نظر طراحی تفاوتی با مدل قبلی ندارد اما قابلیت جدیدی به آن اضافه شده که امکان کنترل یک نشانگر روی صفحه از راه دور را می‌دهد. نکته عجیبی که یوتوبر مذکور مدعی آن شده انتقال محل قرارگیری قلم S Pen و اسپیکر به سمت چپ است.

از نظر سخت افزاری باید منتظر چیپست‌های اسنپدراگون ۸۶۵ یا ۸۶۵ پلاس باشیم که به لطف مودم کوالکام X55 با شبکه 5G نیز سازگاری خواهند داشت. طبق روال سال‌های گذشته نسخه‌ای با چیپست اگزینوس هم خواهیم داشت که ظاهرا مدل ۸ هسته‌ای ۹۹۰ خواهد بود. این گوشی هوشمند از ۱۶ گیگابایت رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

گلکسی نوت ۲۰ پلاس ظاهرا پنلی از نوع LTPO (مشابه اپل واچ سری ۵) با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی خواهد داشت اما سال اینجاست که آیا زمانی که رزولوشن روی حداکثر قرار دارد می ‌توان از آن استفاده کرد یا خیر چرا که چنین قابلیتی در گلکسی S20 وجود ندارد. پنل LTPO به سامسونگ امکان کنترل بیشتری را روی نرخ رفرش می‌دهد، برای مثال به منظور کاهش حرارت یا ذخیره باتری می توان آنرا از ۱۲۰ هرتز پایین تر آورد.

 گلکسی زد فلیپ 5G و زد فولد

سامسونگ دو موبایل تاشوی گلکسی زد فلیپ 5G و زد فولد را در دست توسعه دارد که هر دو هم شانس حضور در آنپکد ۱۵ مرداد را دارند. اجازه دهید انتظارات را از زد فلیپ شروع کنیم که شانس بیشتری برای رونمایی دارد.

زد فلیپ با طراحی زیبای خود فروش بالایی را تجربه کرده و سامسونگ حالا قصد معرفی نسخه سازگار با نسل پنجم شبکه را دارد. این نسخه احتمالا به چیپست بسیار سریعتر اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز خواهد شد اما از نظر طراحی و ویژگی‌های دیگر تفاوت خاصی بین آنها وجود ندارد.

نسخه دوم گلکسی فولد هم که با عنوان زد فولد ۲ در راه است بر اساس جدیدترین گمانه‌زنی‌ها ممکن است در آنپکد حاضر نباشد. انتظار می‌رود این موبایل از نمایشگر ۷.۷ اینچی داخلی و یک نمایشگر ۶.۲۳ اینچی در بیرون بدنه بهره ببرد. باتری دوگانه ۴۳۶۵ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی زد فولد ۲ متشکل از دو باتری ۲۰۹۰ و ۲۲۷۵ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی است که در سری گلکسی S20 هم شاهدش بودیم.

از دیگر ویژگی‌ّهای مورد انتظار باید به چیپست اسنپدراگون ۸۶۵، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و پشتیبانی از قلم S Pen اشاره کرد.

گجت‌های پوشیدنی جدید

در حال حاضر معرفی گلکسی واچ ۳ تقریبا قطعی شده و می‌دانیم که سامسونگ با عبور از گلکسی واچ ۲ مستقیما سراغ نسل ۳ آمده است. رندرها و مشخصات بسیاری از واچ ۳ لو رفته که شاخص‌ترین قابلیت آن بازگشت زه چرخی است که در واچ اکتیو غایب بود.

این مدل در نسخه‌ّهای ۴۱ و ۴۵ میلیمتری از راه خواهد رسید. مدل ۴۱ میلی‌متری باتری ۲۴۷ میلی‌آمپر ساعتی و نمایشگری ۱.۲ اینچی خواهد داشت و مدل ۴۵ میلی‌متری نیز از باتری ۳۴۰ میلی‌آمپر ساعتی و نمایشگر ۱.۴ اینچی بهره می‌برد.

رندرهای جدید گلکسی واچ ۳ تاریخ معرفی را لو داد

هر دوی این مدل‌ها قابلیت پشتیبانی از بلوتوث و LTE را دارا خواهند بود اما مدل منحصر به وای فای با قیمت کمتر عرضه می‌شود. به گفته ایوان بلس بازه قیمتی گلکسی واچ ۳ بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار خواهد بود. نرم افزار تایزن هم به واچ فیس‌های جدیدی مجهز می‌شود که امکان اضافه کردن جزییاتی مثل ضربان قلب و گام شمار را به شما می‌دهد. هر دو مدل مجهز به سیستم شارژ بی‌سیم خواهند بود.

اگر اسناد کمیسیون ارتباطات فدرال را ملاک قرار دهیم سامسونگ یک رهگیر سلامتی هم معرفی خواهد کرد. در حال حاضر جزییات چندانی درباره این رهیاب در دست نیست اما احتمالا نسخه جدید گلکسی فیت خواهد بود که نرخ ضربان قلب و تشخیص خودکار تمرین هم به آن اضافه شده است.

ایرباد گلکسی بادز

سامسونگ اوایل ۲۰۲۰ گلکسی بادز پلاس را معرفی کرد که به سرعت مورد توجه قرار گرفت و ظاهرا نسخه جدید آن قرار است در آنپکد معرفی شود. مهمترین ویژگی این نسخه همان چیزی است که بسیاری از فقدان آن در نسخه اول مایوس بودند: حذف نویز فعال.

ایریاد لوبیا شکل

حدود پنج ماه پیش WinFuture برای اولین بار گزارشی در مورد ایرباد لوبیا شکل سامسونگ با عنوان گلکسی بینز منتشر کرد که بعدا توسط گیزمودو هم تایید شد. این مدل که ظاهرا بادز لایو نام دارد، علاوه بر ظاهر منحصر به فرد از قابلیت حذف نویز هم بهره می‌برد.

متاسفانه عمر باتری از ۶ ساعت فراتر نمی‌رود که در مقایسه با ۱۱ ساعت بادز پلاس ناامیدکننده به نظر می رسد. با این حال کیس ها حدود ۲۴ ساعت شارژ بیشتر برایتان فراهم خواهند کرد. بادز لایو قرار است با قیمتی در حدود ۲۲۵ دلار به دست کاربران برسد که چندان هم کم نیست.

گلکسی تب S7 و S7 پلاس

این روزها کمتر تولید کننده‌ای تبلت اندروید را جدی می‌گیرد اما سامسونگ هر سال عضوی جدید را به خانواده گلکسی تب اضافه می‌کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که در مراسم آنپکد هم شاهد معرفی دو مدل با عناوین گلکسی تب S7 وS7 پلاس خواهیم بود که از سخت‌افزاری قدرتمند بهتر خواهند برد.

از شایعات آنطور برمی‌آید که هر دو نسخه با چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، پشتیبانی از قلم S Pen، شش یا هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی رونمایی خواهند شد. گلکسی تب S7 وS7 پلاس به ترتیب با نمایشگرهایی ۱۱ و ۱۲.۴ اینچی همراه می شوند.

اوایل حدس و گمان‌هایی در مورد سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر هم شنیده می‌شد که در نهایت ممکن است غلط از آب درآیند. بعید نیست سامسونگ یک مدل سازگار با 5G را معرفی کند که البته منحصر به امواج زیر ۶ گیگاهرتزی است و از سرعت گیگابایتی موج میلیمتری پشتیبانی نمی‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • GODFATHER
    GODFATHER | ۲۶ تیر ۱۳۹۹

    تبلت رو خیلی خوشگل درست کردن . کاشکی بشه تو ایران هم از این مدل خرید

  • نیما
    نیما | ۲۶ تیر ۱۳۹۹

    Note 20????

مطالب پیشنهادی