ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اپل و مایکروسافت تا سال ۲۰۳۰ انتشار کربن را در چرخه تولید کاهش می‌دهند

اپل از برنامه‌های خود برای حذف کربن از کسب و کار این شرکت تا سال ۲۰۳۰ پرده برداشت. این شرکت برای رسیدن به این هدف انتشار گازهای گلخانه‌ای را ۷۵ درصد کاهش خواهد داد و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

اپل از برنامه‌های خود برای حذف کربن از کسب و کار این شرکت تا سال ۲۰۳۰ پرده برداشت. این شرکت برای رسیدن به این هدف انتشار گازهای گلخانه‌ای را ۷۵ درصد کاهش خواهد داد و در ادامه مسیر برای کاهش ۲۵ درصد باقی مانده تلاش خواهد کرد.

اپل با انتشار گزارش جدید از کاهش انتشار ۴.۳ میلیون تن کربن دی اکسید در سال ۲۰۱۹ خبر داد که نسبت به سال ۲۰۱۵ کاهش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد. با این حال این شرکت سال گذشته میلادی مقدار قابل توجهی کربن دی اکسید (۲۵.۱ میلیون تن) تولید کرد که برابر با فعالیت شش نیروگاه برق با سوخت زغال سنگ در سال است.

این شرکت برای کاهش آلودگی کربنی در کسب کارش از مواد بازیافتی استفاده می‌کند و بازدهی انرژی را در محصولاتش ارتقا داده است. اپل می‌گوید محصولات این شرکت به طور میانگین ۷۳ درصد انرژی کمتری را نسبت به ۱۱ سال قبل مصرف می‌کنند. فعالیت کارخانه‌ها و سفرهای کاری اپل در ماه آوریل سال جاری میلادی عاری از کربن شده‌اند.

اپل می‌گوید از سال ۲۰۱۴ برق تمامی دیتاسنترهای این شرکت به طور ۱۰۰ درصد از منابع تجدیدپذیر تأمین می‌شود.

البته اپل برای کاهش انتشار گازهای مخرب از زنجیره تولید محصولاتش که ۷۶ درصد از میزان انتشار کربن این شرکت در سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده، کار سخت تری در پیش دارد. کمپانی کوپرتینویی برای از میان برداشتن این چالش قصد دارد با تأمین کنندگانی همکاری کند که از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کنند.

اپل از بیش از ۷۰ تأمین کننده قول گرفته تا فقط از انرژی تجدیدپذیر برای تولید محصولات این شرکت استفاده کنند. اپل تخمین می‌زند این کار سبب کاهش قابل توجه انتشار گاز کربن دی اکسید شود که  معادل حذف ۳ میلیون خودرو از خیابان‌ها خواهد بود.

شرکت یاد شده همچنین به دنبال کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن به جو نیز است، اما به جای سرمایه گذاری در فناوری‌های نوظهور، با سازمان‌های زیست محیطی غیرانتفاعی مثل Conservation International برای احیا و محافظت از جنگل‌ها و مانگروها (Mangrove) همکاری می‌کند که به طور طبیعی دی اکسید کربن را جذب و ذخیره می‌کنند.

علاوه بر اپل، مایکروسافت نیز در پی به صفر رساندن انتشار کربن و حتی منفی کردن آن تا سال ۲۰۳۰ است. این شرکت دی ماه سال قبل اعلام کرد که تصاعدات کربنی این شرکت تا ده سال آینده منفی می‌شوند. غول نرم افزاری برای دستیابی به این هدف، به دنبال تأمین انرژی تمام دیتاسنترهای این شرکت از منابع تجدیدپذیر است و قصد دارد به جای استفاده از ژنراتورهای دیزلی به عنوان برق پشتیبان دیتاسنترها، از سوخت‌های با کربن پایین مثل هیدروژن استفاده کند.

مایکروسافت همچنین به دنبال حذف کربن منتشر شده از این شرکت در ادوار گذشته نیز است و قصد دارد با سرمایه گذاری در روش‌های طبیعی و علمی، ۱ میلیون تن کربن را در سال مالی جاری از محیط زیست حذف کند.

مایکروسافت همچنین ائتلافی به نام Transform to Net Zero را با هدف یاری رسانی به شرکت‌های بزرگ فناوری برای حرکت در مسیر عاری از کربن تشکیل داده است. این شرکت یک ماشین حساب به نام Sustainability Calculator را نیز در اختیار مشتریان سرویس‌های ابری خود قرار می‌دهد تا میزان انتشار کربن ناشی از استفاده از خدمات ابری را محاسبه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی