ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ماسک ۲.۱ میلیارد دلار از تسلا پاداش می‌گیرد؛ هشتمین ثروتمند دنیا

ایلان ماسک به لطف افزایش ارزش بازار تسلا، مشمول دریافت بسته پاداش به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار شد. ماسک می‌گوید این پول را صرف برنامه‌های اسپیس اکس برای تشکیل کلونی در مریخ می‌کند. روز سه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

ایلان ماسک به لطف افزایش ارزش بازار تسلا، مشمول دریافت بسته پاداش به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار شد. ماسک می‌گوید این پول را صرف برنامه‌های اسپیس اکس برای تشکیل کلونی در مریخ می‌کند.

روز سه شنبه ارزش بازار میانگین تسلا در بازه شش ماهه به ۱۵۰ میلیارد دلار رسید. این اتفاق باعث شد تا ماسک مشمول دریافت دومین بخش از گزینه‌های دوازده گانه پاداش‌های تسلا به عنوان مدیرعامل این شرکت شود. بسته پاداش شرکت تسلا از ۲۰.۳ میلیون سهم تشکیل می‌شود که به ۱۲ بخش با ۱.۶۹ میلیون سهم تقسیم شده است.

حال ماسک می‌تواند ۱.۶۹ میلیون سهام تسلا را با قیمت بسیار کمتر نسبت به بازار (۳۵۰.۰۲ دلار به ازای هر سهم) خریداری کند. با توجه به اینکه سهام تسلا در حال حاضر با قیمت ۱۵۶۸.۳۶ دلار تبادل می‌شود، ارزش سهام ماسک ۲.۱ میلیارد دلار خواهد بود.

ایلان ماسک

ماسک اواخر ماه مه سال جاری میلادی به خاطر عبور ارزش بازار تسلا از ۱۰۰ میلیارد دلار، مشمول دریافت اولین بخش از پاداش و خرید ۱.۶۹ میلیون سهام تسلا با قیمت بسیار کمتر شده بود. سهام تسلا در آن زمان با قیمت ۸۰۵.۸۱ دلار تبادل می‌شد که ارزش بسته را به ۷۷۵ میلیون دلار می‌رساند. حالا ارزش سهام تسلا تقریباً دو برابر شده است؛ این یعنی سهام‌هایی که ماسک خریداری کرده در مجموع ۴.۲ میلیارد دلار ارزش دارند. البته او طبق قوانین نمی‌تواند سهامش را تا پنج سال بفروشد.

ایلان ماسک و تسلا روزهای خوشی را سپری می‌کنند، چرا که او روز دوشنبه به لطف افزایش ۱۰ درصدی سهام این شرکت، به جایگاه پنجم لیست میلیاردهای «فوربز» رسید و «وارن بافِت» را موقتاً کنار زد. بافت و ماسک تا لحظه درج این مطلب به ترتیب در جایگاه ششم و هشتم قرار گرفته‌اند.

ارزش تسلا حالا از مجموع ارزش تویوتا، هوندا و فولکس واگن فراتر رفته است. اگر ارزش سهام تسلا همینطور بیشتر شود، هیچ بعید نیست که ماسک مشمول دریافت تمام ۱۲ پاداش به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد دلار شود.

فارغ از اینکه مالیات بسیار سنگینی به این سرمایه تعلق می‌گیرد، ماسک کارهای هیجان انگیزی می‌تواند با آن انجام دهد. وی پیشتر گفت که درآمد ناشی از فروش سهام تسلا را صرف ایجاد کلونی در مریخ خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mahmood torabi
    mahmood torabi | ۲ مرداد ۱۳۹۹

    ایلان جان برو امبرهرد حالشو ببر...

  • آریا
    آریا | ۱ مرداد ۱۳۹۹

    یادمه پارسال همیم موقع ها دیجیتاتو پست گذاشته بود در مورد احتمال برشکستگی تسلا به خاطر زیان دهی.
    من همون موقع گفتم تسلا از تمام موانع عبور میکنه و کرد ? ?

  • Khan
    Khan | ۱ مرداد ۱۳۹۹

    مالیات مال ما بدبخت هاست اینا به هزار بهانه معافیت مالیاتی میگیرن. یک صدم اونی باید بدن هم نمیدن

مطالب پیشنهادی