ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کنکور دکتری برای داوطلبان مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان برگزار می شود

آزمون دکتری ناپیوسته ۹۹ که قرار بود در تاریخ ۲۶ تیرماه برگزار شود به ۹ مرداد ماه موکول شد و طبق اعلام سازمان سنجش کارت شرکت در این آزمون از سه روز قبل یعنی در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

آزمون دکتری ناپیوسته ۹۹ که قرار بود در تاریخ ۲۶ تیرماه برگزار شود به ۹ مرداد ماه موکول شد و طبق اعلام سازمان سنجش کارت شرکت در این آزمون از سه روز قبل یعنی در ششم مردادماه برای مشاهده و پرینت روی وبسایت آن قرار می گیرد و داوطلبان تنها تا هشتم مرداد مهلت دارند کارت خود را دریافت کنند. آزمون دکتری ناپیوسته ۹۹ یک تفاوت عمده و مهم با سال های قبل دارد و آن ابتلای برخی داوطلبان به بیماری کووید ۱۹ است که باعث شد تاریخ اولیه برگزاری آن به تعویق بیافتد و حالا بنا شده برخی از افراد مبتلا از داخل بیمارستان در آن شرکت کنند.

به گفته خانم فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور برای آنکه شرایط لازم حضور داوطلبان مبتلا به کووید ۱۹ در آزمون دکتری ناپیوسته ۹۹ فراهم شود این سازمان اقدام به طراحی فرم های خوداظهاری ابتلا به کرونا برای داوطلبان بستری در بیمارستان یا قرنطینه خانگی کرده است.

بر این اساس داوطلبانی که از تاریخ ۲۸ تیرماه علائم قطعی ابتلا به کرونا در آنها تایید شده از امروز (جمعه سوم مرداد ماه) فرصت دارند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم خود اظهاری اقدام نمایند.

دکتری ناپیوسته ۹۹

مهلت تکمیل این فرم برای داوطلبان آزمون دکتری ناپیوسته ۹۹ تا چهارم مرداد ماه اعلام شده و پس از این تاریخ امکان ثبت نام یا ویرایش اطلاعات قبلی برای داوطلبان وجود ندارد.

داوطلبان مبتلا به کرونا یا آنها که در قرنطینه خانگی به سر می برند باید گواهی مبنی بر ابتلا به این بیماری که مورد تایید بیمارستان باشد یا نتایج آزمایش خود مبنی بر مثبت بودن نتیجه تست کرونا را در وبسایت سازمان سنجش آپلود کنند. این داوطلبان طبق پروتکل های وزارت بهداشت اجازه حضور در سالن های برگزاری آزمون را ندارند و باید از بیمارستان های تعیین شده در این آزمون شرکت کنند.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد آزمون دکتری پیوسته ۹۹ در ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۶ تیر برگزار شود و امکان پر کردن فرم خوداظهاری به مدت دو روز برای داوطلبان فراهم بود که در ادامه به خاطر مهیا نبودن شرایط برگزاری آزمون به تاریخ ۹ مرداد موکول شد اما براساس اطلاعات مندرج در فرم های ثبت شده در تیرماه، ۱۶۸ داوطلب آزمون در قرنطینه خانگی به سر می بردند و ۵ نفرشان در بیمارستان بستری بودند.

دکتری ناپیوسته ۹۹

تمهیدات سازمان سنجش آموزش کشور برای پیشگیری از شیوع بیشتر کووید ۱۹ در طول برگزاری آزمون به شرح زیر است

  • عوامل اجرایی در طول زمان برگزاری آزمون با رعایت فاصله بهداشتی و با ماسک و دستکش به اجرای آزمون خواهند پرداخت.
  • یک نفر به عنوان کارشناس بهداشت و سلامت که تخصص های لازم را داشته باشد، تعیین شده است تا برای ارائه مشاوره های بهداشتی در حوزه فعالیت نماید.
  • مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده از نوعی است که واکنش آلرژیک داوطلبان و عوامل اجرایی را به دنبال نداشته باشد.
  • انتخاب سالن آزمون، با گنجایش مناسب در نظر گرفته شده و صندلی ها با فاصله 160 سانتی متر از هم، چیده شده است.
  • حوزه و کلیه تجهیزات، قبل از برگزاری هر نوبت از آزمون ضدعفونی می شود.
  • استقرار آمبولانس و تیم پزشکی با هماهنگی ستاد مدیریت بیماری کرونا در هر استان و آماده باش مراکز بهداشتی و  درمانگاه های شهرستان ها، در روزهای برگزاری آزمون و حوزه های رفع نقص کارت داوطلبان پیش بینی شده است.
  • در خصوص بازرسی بدنی داوطلبان، فرد متولی به لباس گان، ماسک سه لایه، شیلد و دستکش لاتکس مجهز خواهد بود.
  • منشی داوطلبان نابینا، معلول، ناشنوا و ...ضمن رعایت نکات بهداشتی، حداقل یک متر از داوطلب فاصله خواهند داشت و این داوطلبان با فاصله مناسب از یکدیگر امتحان می دهند.
  • مراقبان ضمن رعایت نکات بهداشتی، از دستکش و ماسک استفاده می نمایند و فاصله آنها با داوطلبان (حداقل یک متر) خواهد بود.

در انتها بد نیست اشاره کنیم که امسال آزمون در سه نوبت صبح پنجشنبه، عصر پنجشنبه و صبح جمعه برگزار می شود و تعداد حوزه های امتحانی نیز برای مهار کرونا بیشتر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۶ مرداد ۱۳۹۹

    حالا انگار قراره چی بشن تو این مملکت . کنکور هم براشون مهم شده

  • Ali kh
    Ali kh | ۴ مرداد ۱۳۹۹

    کسی که تو بیمارستان بستریه قطعا حالش خوب نیس و در سطحی نیس که بتونه امتحان بده

  • medijhn
    medijhn | ۳ مرداد ۱۳۹۹

    بنظرم 160 سانتی متر خیلی کمه و این تجمع میلیونی خیلی خطرناک میتونه باشه. قاعدتا باید صبر کنند شرایط اروم بشه مرگ سه رقمی روزانه شوخی بردار نیست.

    • yashar1
      yashar1 | ۳ مرداد ۱۳۹۹

      دوست عزیز اولا این مقاله در رابطه کنکور سراسری نیست ثانیا کاملا درسته ک خطرناکه و قطعا آمار کرونا بیشتر میشه ولی بیشتر داوطلبان کنکور یک ماه پیش توی امتحانات نهایی بودن و تجمع کردن بعدشم تا کی میشه عقب انداخت یا اگه حذف بشه شما خودتو بزار جای داوطلب یک سال عقب میوفتی یک سال هیچ سال اولی تو دانشگاه ها نیست دانشگاه ها دانشجو کم میارن اول و آخر باید اتفاق بیوفته

مطالب پیشنهادی