ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هسته وردپرس ۵.۵ با سایت مپ گوگل یکپارچه می‌شود

بیش از یکسال است که گوگل از همکاری خود با تیم وردپرس برای اضافه کردن قابلیت تولید سایت مپ‌ XML به هسته آن خبر داده و در نهایت شاهد چنین موضوعی در وردپرس ۵.۵ خواهیم ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

بیش از یکسال است که گوگل از همکاری خود با تیم وردپرس برای اضافه کردن قابلیت تولید سایت مپ‌ XML به هسته آن خبر داده و در نهایت شاهد چنین موضوعی در وردپرس ۵.۵ خواهیم بود.

«پاسکال بیرچلر» از گوگل در سایت وردپرس اعلام کرده:

«در وردپرس ۵.۵ ویژگی جدیدی قرار دارد که عملکردهای پایه و قابل توسعه سایت مپ XML را به هسته وردپرس اضافه می‌کند.»

سایت مپ یا نقشه سایت (Sitemap) فهرستی از صفحات اصلی یک سایت بوده که ارتباط میان آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. سایت مپ برای ناوبری ساده‌تر و همچنین استفاده موتورهای جستجو مانند گوگل کاربرد دارد و می‌توان توسط آن محتواهای مهم‌تر را در اختیار موتورهای جستجو قرار داد.

با دریافت نسخه ۵.۵ وردپرس، سایت وردپرسی نمایه سایت مپ را در محل wp-sitemap.xml\ به نمایش می‌گذارد که فایل اصلی XML محسوب می‌شود و حاوی لیستی از تمام صفحه نقشه سایت است که به وسیله سایت وردپرس در معرض دید قرار می‌گیرد. نمایه سایت مپ می‌تواند حداکثر ۵۰,۰۰۰ سایت مپ را نگهداری کند و هر سایت مپ نیز می‌تواند ۲۰۰۰ ورودی یا URL را حفظ کند.

وردپرس ۵.۵

به صورت پیش فرض تمام پست‌های قابل استعلام عمومی و طبقه‌بندی‌ها، به همراه بایگانی نویسندگان و البته صفحه اصلی سایت در این فایل‌های سایت مپ وجود خواهند داشت. برای چنین کاری، باید سایت مپ را در فرانت اند قرار دهید که آن نیازمند افزونه «SimpleXML PHP» است.

اگر هم اکنون سایت وردپرسی شما دارای سایت مپ XML است، می‌توانید از قابلیت جدید استفاده یا اینکه آن را غیرفعال کنید، البته پلاگین‌هایی مانند «Yoast» به چنین موضوعی رسیدگی می‌کنند. نسخه نهایی وردپرس ۵.۵ با ویژگی‌های جدید در تاریخ ۲۱ مرداد منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی