ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با بهترین سایت‌های دانلود رایگان آهنگ برای ویدیوهای اینستاگرام آشنا شوید

اگر بدون رعایت قانون کپی رایت ویدیویی با موسیقی پس زمینه در یوتیوب یا اینستاگرام پست کنید، احتمالا دچار دردسر می‌شوید. برای جلوگیری از چنین موضوعی می‌توانید از چندین سایت برای دانلود رایگان آهنگ استفاده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

اگر بدون رعایت قانون کپی رایت ویدیویی با موسیقی پس زمینه در یوتیوب یا اینستاگرام پست کنید، احتمالا دچار دردسر می‌شوید. برای جلوگیری از چنین موضوعی می‌توانید از چندین سایت برای دانلود رایگان آهنگ استفاده کنید.

فرقی نمی‌کند بدنبال اینفلوئنسر شدن باشید یا اینکه یک ویدیو برای اعضای خانواده یا دوستان خود منتشر کنید، اگر این ویدیو برای عموم مردم قابل مشاهده باشد، سازنده آهنگ می‌تواند از شما درخواست کند که آن را حذف کنید. اگر یک ناشر یا موسیقی‌دان شکایت کند، ویدیوی شما احتمالا در کمترین زمان ممکن از یوتیوب پاک می‌شود.

بهترین راه برای جلوگیری از دچار شدن به این مشکلات، استفاده از آهنگ‌های بدون حق کپی رایت است. چندین سایت در دنیای اینترنت وجود دارند که می‌توانید توسط آن‌ها از موسیقی موردنظر خود به صورت رایگان در ویدیو استفاده کنید، البته باید لینک منبع آن را درون پست خود قرار دهید. در ادامه برای آشنایی با بهترین سایت‌های دانلود رایگان آهنگ‌ برای اینستاگرام و یوتیوب همراه دیجیاتو باشید.

Thematic

دانلود رایگان آهنگ

اگر سازنده ویدیو برای یوتیوب هستید، Thematic یک سرویس مناسب برای شما محسوب می‌شود. برای اینکه بتوانید از آهنگ‌های موجود در این سایت استفاده کنید، باید عضو شوید، البته نگران نباشید چون اینکار رایگان است و نباید هزینه‌ای پرداخت کنید.

پس از عضویت، کاتالوگ کامل آهنگ‌های موجود در Thematic در اختیارتان قرار می‌گیرد که شامل موسیقی‌دانان مطرحی مانند «Olivia Lane» یا «KINGDM» می‌شود. در حالی که استفاده از موسیقی در این سرویس رایگان است، اما باید چندین قانون را رعایت کنید.

اعضای این سایت برای استفاده از آهنگ‌ها در یوتیوب یا اینستاگرام، باید لینک و سبک خاصی را دنبال کنند و البته تنها می‌توانید ویدیوی خود را در این دو پلتفرم منتشر کنید. تا زمانی که الزامات این سایت را رعایت کنید، امکان استفاده از آهنگ‌های در سطح حرفه‌ای برایتان وجود دارد.

WOWA

دانلود رایگان آهنگ

WOWA تنها ۲۰ آهنگ در سبک‌های مختلف روی سایت خود دارد که می‌توانید تمام آن‌ها را به صورت رایگان دانلود کنید. آهنگ‌های موجود در این سایت در مقایسه با دیگران متفاوت است، چرا که آن‌ها با مجوز «Creative Commons Zero»‌ همراه هستند.

این مجوز امکان استفاده رایگان از موسیقی برای اهداف مختلف، شخصی یا تجاری را فراهم می‌کند. پس از دانلود رایگان آهنگ از سایت WOWA می‌توانید بدون قرار دادن لینک در توضیحات ویدیوی خود در یوتیوب، از آن استفاده کنید. موسیقی جدید هر چند وقت یکبار به این سایت اضافه می‌شود که می‌توانید با عضویت در آن، زمان آن را متوجه شوید.

Icons8 Fugue

دانلود رایگان آهنگ

Icons8 به عنوان یک منبع برای آیکون‌ها و تصاویر استوک شناخته می‌شود، اما در آن می‌توانید به آهنگ‌های رایگان نیز دسترسی پیدا کنید. امکان دانلود رایگان آهنگ در این سایت برای کاربران با کیفیت بالا و فرمت MP3 فراهم شده، اما برای دانلود فایل WAV باید هزینه پرداخت کنید.

آهنگ‌های موجود در این سایت در سه دسته مختلف شامل تم‌ها، سبک‌ها و مودها قرار گرفته‌اند که البته هر یک آن‌ها خود دارای دسته‌های متنوع هستند که توسط آن‌ها می‌توانید موسیقی موردنظر خود را سریعتر پیدا کنید. شما قادرید قبل از دانلود کامل آهنگ، بخشی از آن را به صورت آنلاین گوش دهید. اگرچه امکان جستجو در این سایت وجود دارد، اما شاید استفاده از تگ‌های آن کار را برای شما ساده‌تر کند.

TeknoAXE

دانلود رایگان آهنگ

نزدیک به ۹ سال است که موسیقی‌دان و یوتیوبر، «TeknoAXE» آهنگ‌های رایگان برای تمام کاربران در دنیای اینترنت می‌سازد. اکثر آهنگ‌های موجود در این سایت از نوع الکتریک و راک هستند، اما می‌توانید سبک‌های دیگری را نیز در این سایت پیدا کنید.

این سایت دارای مجوز CC 4.0 است، بنابراین باید به آهنگ اصلی لینک دهید و هرگونه تغییر در آن را نیز ذکر کنید. با این کار، به ۱۵۰۰ آهنگ رایگان در چندین سبک دست پیدا می‌کنید که در میان آن‌ها سبک‌های کمدی، درام و حتی ترسناک نیز وجود دارند. شاید آهنگ‌های موجود در این سایت برایتان آشنا باشد که علت آن، استفاده گسترده‌ از آن‌ها در ویدیوهای مختلف است.

CCHound

دانلود رایگان آهنگ

در اینترنت آهنگ‌های رایگان زیادی وجود دارند، اما تمام آن‌ها باارزش نیستند و نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در همین راستا CCHound رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته و بهترین آن‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. این سایت تقریبا دیگر بروز نمی‌شود، اما آهنگ‌های موجود در آن به احتمال زیاد برایتان کافی خواهد بود.

شما می‌توانید در این سایت به جستجوی آهنگ موردعلاقه خود بپردازید یا اینکه از سبک‌ها و تگ‌ها بدین منظور استفاده کنید. در صورتی که موسیقی موردنظرتان را در CCHound پیدا نکردید، می‌توانید به منابع آن سر بزنید.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که ناشر یا آهنگساز می‌تواند در صورت استفاده غیرمجاز از موسیقی، ویدیوی شما را از پلتفرم‌های معتبر حذف کند، بنابراین برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید به سراغ دانلود رایگان آهنگ بروید و از سایت‌های معرفی شده در این مطلب استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی