ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش مالی سامسونگ
تکنولوژی

گزارش مالی سامسونگ: افزایش سود علیرغم شیوع کرونا و خانه نشینی کاربران

گزارش عملکرد سامسونگ برای سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۰ منتشر شد و آنطور که مشخص است نتایج بهتر از سطح انتظار هستند. در این فصل سود عملیاتی این شرکت علیرغم افت ۶ درصدی درآمدها ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

گزارش عملکرد سامسونگ برای سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۰ منتشر شد و آنطور که مشخص است نتایج بهتر از سطح انتظار هستند. در این فصل سود عملیاتی این شرکت علیرغم افت ۶ درصدی درآمدها در فصل گذشته با رشد سال به سال ۲۳ درصدی به رقم ۸.۱۵ تریلیون ون (۶.۸۴ میلیارد دلار) رسید.

این غول فناوری کره می گوید بهتر از آنچه پیش بینی می کرد توانست اثرات شیوع کووید ۱۹ را از کسب و کار خود بزداید و به خوبی توانسته هزینه هایش را مدیریت کند هرچند که فروش اقلامی نظیر تلفن همراه آن نسبت به سال قبل با کاهش روبرو بود.

سامسونگ پیش بینی کرده که فروش تلفن های هوشمند سال آینده به خاطر عرضه گلکسی نوت 20 و یک گوشی تاشو (که نامش را نمی دانیم و احتمالا همان گلکسی زد فلیپ 2 است) با بهبود و افزایش همراه خواهد بود.

گزارش مالی سامسونگ

کسب و کار نمایشگر این شرکت هم که برای دیگر تولیدکنندگان موبایل پنل می سازد با کاهش تقاضا در فصل گذشته روبرو بود اما درآمدهای این واحد سامسونگ افزایشی ناگهانی را تجربه کرد؛ علت هم پرداخت خسارت از سوی اپل به خاطر کاهش یکباره میزان سفارش پنل آیفون در مقایسه با میزان مورد انتظار قبلی اش بود. گفته می شود اپل ۹۲۴ میلیون دلار خسارت را بابت کاهش تقاضای پنل آیفون به سامسونگ پرداخت کرده است.

کسب و کار تولید چیپ سامسونگ در دوران پاندمی کرونا با نتایج جالبی روبرو بود. خانه نشینی کارمندان و دور کاری آنها باعث شد که تقاضا برای DRAM مورد استفاده در دیتا سنترها و پی سی ها با افزایش بی سابقه ای روبرو شود اما درخواست برای حافظه های موبایل پایین آمد. ماجرا در مورد NAND هم همینطور است؛ در حالی که فروش SSD سروری همزمان با بالا رفتن استفاده از سرویس های کلاود زیاد می شد در نتیجه کاهش تقاضا برای تلفن های هوشمند، فروش حافظه های موبایل و NAND نیز پایین آمد. با این همه، دو سوم از کل سود عملیاتی سامسونگ برای فصل گذشته از واحد تولید محصولات نیمه هادی آن به دست آمده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی