ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هفت سنگ؛ و باز هم هری پاتر

هفت سنگ این هفته را با هری پاتر شروع می‌کنم که دارد شلوغ‌ترین دورانش را در صنعتِ بازی‌های موبایل سپری می‌کند. پارسال دو بازی Wizards Unite و Hogwarts Mystery را داشتیم، چند ماه پیش Magic Awakened منتشر شد ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

هفت سنگ این هفته را با هری پاتر شروع می‌کنم که دارد شلوغ‌ترین دورانش را در صنعتِ بازی‌های موبایل سپری می‌کند. پارسال دو بازی Wizards Unite و Hogwarts Mystery را داشتیم، چند ماه پیش Magic Awakened منتشر شد و حالا هم نوبت به Puzzles & Spells رسیده است.

Harry Potter: Puzzles & Spells همانطور که اسمش نشان می‌دهد، یک بازی پازل با حال و هوای دنیای هری پاتر است و با توجه به تریلر و اینکه سازنده بازی را در سبک «جورکردنی» یا همان Match 3 ساخته احتمالا باز با یک کلون دیگر از کندی کراش طرف خواهیم بود.

اما دومین خبرِ این هفته به نسخه موبایل NieR:Automata برمی‌گردد و متاسفانه خبر خوبی هم نیست، بتای محدود بازی آغاز شده و براساس آن مبارزات نوبتی هستند. برای کسانی که با این مجموعه آشنا نیستند، NieR:Automata چند سال پیش برای پلتفرم‌های خانگی منتشر شد و در نهایت توانست جوایز زیادی ببرد.

NieR:Automata ویژگی‌های مثبت زیادی داشت و سیستم مبارزات یکی از آن‌ها بود، هرچند موبایل محدودیت‌هایی دارد ولی اینکه آن نبردهایِ سریع و همزمان جای‌شان را به جنگ‌های نوبتی داده‌اند تا حدی ناامیدکننده است.

نه اینکه مبارزاتِ نوبتی چیز بدی هستند ولی نکته اینجاست وقتی یک مجموعه معروف با این سیستم نبرد ترکیب می‌شود، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد نبردهای کم عمق و شخصیت‌های فراوان است که برای به دست آوردن همان شخصیت‌ها هم باید پول پرداخت کرد. به همین خاطر فعلا با چشم تردید به نسخه موبایل بازی نگاه می‌کنیم.

The Everlasting Regret

  • بازی آفلاین است

بعد از آن همه بازی پرزرق و برقی که تنسنت به بازار فرستاد، این کمپانی با The Everlasting Regret به سراغ یکی از شعرهای قدیمی چینی رفته و آن را با حال و هوایی کاملا شرقی و در قالب پازل‌هایی ساده روایت کرده است.

در هر مرحله از بازی، بازیکن باید تصویر را با نوشته همگام سازد. در واقع در هر صحنه بخشی از شعر، هم به عنوان نوشته و هم تصویر به نمایش درمی‌آید اما تصویر کامل نبوده و با تغییراتی باید به نوشته نزدیک شود.

نقش بازیکن این است که همین تغییرات را به وجود بیاورد. حالا این تغییرات می‌توانند حذف کردن بخشی از تصویر باشند، محو کردن شخصیت‌ها باشند یا حتی نقاشی کردن قسمتی از صفحه.

بازی اصلا سعی ندارد یک پازل چالش برانگیز باشد و بیشتر به یک رمان تعاملی با سبکی و سیاقی نزدیک به فلورانس شباهت دارد. بنابراین نه به عنوان یک تجربه گیم پلیِ جدید، بلکه به عنوان یک ماجراجویی غم انگیز و جذاب از دلِ شرق آسیا به آن نگاه کنید.

The Everlasting Regret

The Everlasting Regret

سازنده: Tencent Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 782.1 / 231.85 مگابایت زبان:

Narcos: Idle Cartel

  • بازی آفلاین است

از اسمش مشخص است، با چند کلیک کارتل خودتان راه می‌اندازید. Narcos: Idle Cartel که دومین بازی از سریال محبوب نارکوس به حساب می‌آید، دوباره روی مدیریت دست گذاشته است.

اما برخلاف Narcos: Cartel Wars که روندی شبیه به کلش آو کلنز پیش گرفته بود، Narcos: Idle Cartel عنوانی Idle بوده و همانند بقیه بازی‌های این سبک بیشترین کاری که می‌کنید، این است که با کلیک‌های پیاپی روی صفحه سرعت دریافتِ پول‌هایتان را افزایش بدهید.

بعد از اینکه پول‌هایتان افزایش پیدا کرد هم با گسترش گروه و استخدام اعضای جدید باز می‌توانید پول بیشتری به دست بیاورید. Idle Cartel چیز جدیدی برای ارائه ندارد و اگر از طرفداران نارکوس یا سبک Idle هستید، تجربه‌اش پیشنهاد می‌شود.

Narcos: Idle Cartel

Narcos: Idle Cartel

سازنده: Tilting Point قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 571.2 / 87 مگابایت زبان:

Marvel Duel

  • بازی آنلاین است

مارول حسابی روی موبایل سرمایه گذاری کرده و آن‌قدر تعداد بازی‌هایی که از روی این کمیک الهام گرفته‌اند، زیاد شده‌اند که تعدادشان دیگر از دستمان در رفته است. Marvel Duel که جدیدترین بازی موبایلی مارول به شمار می‌رود، این بار شخصیت‌های مارول را در یک بازی کارتی دور هم جمع کرده است.

بنابراین مشابه بقیه بازی‌های کارتی اینجا هم با کارت‌هایی که دارید باید حریف را شکست بدهید. بازی فعلا در کشورهای فیلیپین و تایلند و مالزی منتشر شده و هنوز معلوم نیست NetEase چه زمانی می‌خواهد بازی را به عرضه جهانی برساند. هرچند با توجه به روندِ بازی‌هایِ سافت لانچ این کمپانی، بعید به نظر می‌رسد حالا حالاها Marvel Duel را در بقیه کشورها ببینیم.

MARVEL Duel

MARVEL Duel

سازنده: Netease Games Global قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 343.9 / 81 مگابایت زبان:

Color Switch World

  • بازی آفلاین است

Color Switch World نسخه رانر/سه بعدی شده Color Switch است. در اینجا توپ مسیری را طی می‌کند و بازیکن باید با تغییر جهت آن مانع این شود تا توپ به اجسام غیر همرنگی که در راه قرار دارند برخورد کند.

بازی آن سادگی Color Switch که جذابش کرده بود را ندارد و ایده‌اش را بارها در بازی‌های مختلف دیده‌ایم اما همچنان می‌تواند یک تجربه سرگرم‌کننده را برای مخاطبش به وجود بیاورد.

Color Switch World

Color Switch World

سازنده: Color Switch Phoenix قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 288.8 / 89.27 مگابایت زبان:

WinWing

بازی اندروید هری پاتر

  • بازی آنلاین است

وین‌وینگ (WinWing) با همان فرمول آشنایِ بازی‌های شوتم آپ یک تجربه خوش رنگ و هیجان انگیز به وجود آورده است. بازی در واقع آمده و Archero را با مجموعه Sky Force ترکیب کرده، همانند Sky Force کنترل یک هواپیمای جنگی را دارید و هر چیزی که سر راه‌تان قرار گرفته را از بین می‌برید و مثل Archero رفته رفته با گرفتن قدرت‌های جدید قوی‌تر می‌شوید و اگر هم ببازید مجبورید از ابتدا بازی را دوباره شروع کنید.

WinWing

WinWing

سازنده: Ivy قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 272.7 / 89 مگابایت زبان:

Faily Brakes 2

  • بازی آفلاین است

قسمت اول Faily Brakes تا حد زیادی یادآور Traffic Rider اما با دوربینی از پشت ماشین بود و به‌خاطر تنوع مسیرها و تمرکز روی ارائه یک تجربه آرکید توانست به محبوبیت زیادی برسد. Faily Brakes 2 جای اینکه دست به تغییرات بزرگی بزند، تکامل یافته همان چیزی است که در Faily Brakes دیدیم و باز کنترل یک ماشین را دارید که باید در مسیری بی پایان حرکت کرده و بدون برخورد به موانع سعی کند بیشترین امتیاز را به دست بیاورد.

Faily Brakes 2

Faily Brakes 2

سازنده: AI Games FZ قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 237.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

    @آقای کریمی وجداناً تو رو خدا و پیغمبر بیشتر بازی های بدون نیاز به اینترنت و افلایم معرفی کن . اینترنت همراه واقعا گرونه 1 گیگ 15 هزارتومان ظلمه ! با تشکر

    • alimardaniiii
      alimardaniiii | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

      ببخشید : آفلاین !

مطالب پیشنهادی