ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا در آستانه خرید ARM؛ دومین قرارداد بزرگ صنعت تراشه با ارزش ۳۲ میلیارد دلار

طبق جدیدترین گزارش، انویدیا در مذاکرات با سافت بانک برای خرید ARM پیشرفت کرده و در صورت توافق، یکی از بزرگترین قراردادها در تاریخ صنعت نیمه‌رسانا با مبلغ ۳۲ میلیارد دلار امضا خواهد شد. کمتر از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

طبق جدیدترین گزارش، انویدیا در مذاکرات با سافت بانک برای خرید ARM پیشرفت کرده و در صورت توافق، یکی از بزرگترین قراردادها در تاریخ صنعت نیمه‌رسانا با مبلغ ۳۲ میلیارد دلار امضا خواهد شد.

کمتر از یک ماه پیش گزارشی منتشر شد که از امکان فروش یا عرضه اولیه کمپانی ARM از سوی سافت بانک خبر می‌داد. پس از آن، گزارش‌ها احتمال خرید این شرکت توسط انویدیا را مطرح کردند و حالا بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده که این شرکت سازنده کارت‌های گرافیک در مذاکرات با سافت بانک پیشرفته کرده و ظاهرا انویدیا تنها کمپانی است که برای خرید ARM به این مرحله از مذاکرات رسیده است.

در حال حاضر انویدیا بزرگترین سازنده گرافیک در جهان محسوب می‌شود و اگر بتواند ARM را بخرد، به یکی از بازیگران اصلی در صنعت سیلیکون تبدیل خواهد شد. گفته می‌شود این کمپانی و سافت بانک طی هفته‌های آینده به توافق خواهند رسید.

خرید ARM می‌تواند تبدیل به دومین قرارداد بزرگ در صنعت نیمه هادی تا به امروز شود، چرا که به گفته بلومبرگ در صورت عرضه اولیه، ارزش این شرکت به ۴۴ میلیارد دلار می‌رسد و در مذاکرات میان انویدیا و سافت بانک به مبلغ ۳۲ میلیارد دلار اشاره شده است. در حال حاضر بزرگترین قرارداد در دنیای تراشه سازی، مربوط به ادغام «Avago» با برودکام با مبلغ ۳۷ میلیارد دلار می‌شود.

انویدیا

انتظار می‌رود کمپانی‌هایی که دارای مجوز برای استفاده از طراحی‌های ARM هستند، با این قرارداد مخالفت کنند، البته اگر این طراحی‌ها همچنان به صورت مساوی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد، احتمالا دیگر مانع این توافق نخواهند شد. با این وجود، قوانین ضدانحصار می‌تواند مانع این قرارداد شود.

فروش یا عرضه اولیه سهام ARM تاثیر زیادی روی اپل خواهد داشت، چرا که تراشه‌های سری A از طراحی‌های این شرکت استفاده می‌کنند و تا دو سال آینده تمام محصولات دنیای مک نیز به پردازنده «اپل سیلیکون» مبتنی بر ARM مجهز خواهند شد. گزارشی در گذشته به تمایل سافت بانک به فروش ARM به اپل اشاره کرده بود، پیشنهادی که سازنده آیفون آن را رد کرده است. در کنار اپل، کمپانی‌های دیگری مانند اینتل، کوالکام و AMD دارای مجوز از ARM هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

    چه افتضاحی شود

مطالب پیشنهادی