ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سافت بانک در پی فروش یا عرضه اولیه کمپانی ARM است

سافت بانک نزدیک به چهار سال پیش با پرداخت مبلغ ۳۲ میلیارد دلار، برند بریتانیایی ARM که در زمینه طراحی تراشه فعالیت دارد را خریداری کرد. حالا به نظر می‌رسد این شرکت ژاپنی بدنبال عرضه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

سافت بانک نزدیک به چهار سال پیش با پرداخت مبلغ ۳۲ میلیارد دلار، برند بریتانیایی ARM که در زمینه طراحی تراشه فعالیت دارد را خریداری کرد. حالا به نظر می‌رسد این شرکت ژاپنی بدنبال عرضه سهام یا فروش این کمپانی بریتانیایی است.

اخیرا وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرده که سافت بانک در حال بررسی گزینه‌ها برای فروش کلی یا بخشی از سهام ARM و یا عرضه اولیه سهام (IPO) آن است. ARM در مقایسه با شرکت‌های سازنده چیپ کوالکام و اینتل کمتر شناخته شده، اما در بسیاری از تراشه‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند جهان نقش دارد.

اپل اخیرا در کنفرانس WWDC 2020 رسما از مهاجرت به سمت پردازنده‌های ARM در کامپیوترهای مک خبر داد و تا دو سال دیگر پردازنده‌های اینتل از این محصولات حذف می‌شوند. در حال حاضر چیپ‌های آیفون و آیپد مبتنی بر ARM هستند. این احتمال وجود دارد که این شرکت یک کنسول با پردازنده ARM نیز وارد بازار کند. شایعه‌ای در سال ۲۰۱۰ به امکان خرید ARM توسط اپل با مبلغ ۸ میلیارد دلار اشاره کرده بود، بنابراین شاید این شرکت یکی از خریداران احتمالی سهام آن باشد.

سافت بانک

ARM طراحی‌های خود را در اختیار شرکت‌های زیادی مانند کوالکام، اپل، سامسونگ و انویدیا قرار می‌دهد که البته برای استفاده از آن‌ها باید با پرداخت هزینه، مجوز دریافت کرد. در سال ۲۰۱۶ سافت بانک با هدف افزایش فعالیت‌های خود در بخش اینترنت اشیاء حاضر به پرداخت ۳۲ میلیارد دلار برای خرید سهام این شرکت شد.

گفته می‌شود شرکت «گلدمن ساکس» در زمینه بررسی گزینه‌های مالی به سافت بانک مشاوره می‌دهد. در حال حاضر مشخص نیست که ارزش سهام ARM چقدر است و شرکت‌ها برای خرید آن حاضر به پرداخت چه مبلغی هستند، البته ظاهرا سافت بانک می‌خواهد آن را با مبلغ ۴۱ میلیارد دلار بفروشد. یکی از منابع اعلام کرده که شاید سافت بانک هیچ کدام از گزینه‌ها را دنبال نکند و سهام خود را نفروشد. در حال حاضر سافت بانک یا ARM درباره این گزارش اظهارنظری نکرده‌اند.

ARM اخیرا از معماری A78 و X1 رونمایی کرده که مورد دوم، تا ۳۲ درصد عملکرد سریع‌تری نسبت به A78 دارد و در زمینه یادگیری ماشینی نیز تا دو برابر کارایی بالاتری از خود نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Milad
    Milad | ۲۴ تیر ۱۳۹۹

    کی میاد بریم تو صف خریدش ??

مطالب پیشنهادی