ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تنظیمات سریع اندروید
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپ Mi Control Center؛ شخصی‌ساز منوی تنظیمات سریع اندروید

منوی تنظیمات سریع اندروید جاییست که هر روز ده‌ها مرتبه آن را بالا و پایین می‌کنیم و به خاطر همین باید تسلط کاملی روی این بخش داشته باشیم. ولی آیا گزینه‌های پیش‌فرض اندروید این تسلط ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

منوی تنظیمات سریع اندروید جاییست که هر روز ده‌ها مرتبه آن را بالا و پایین می‌کنیم و به خاطر همین باید تسلط کاملی روی این بخش داشته باشیم. ولی آیا گزینه‌های پیش‌فرض اندروید این تسلط کامل را فراهم می‌کنند؟ جواب در اکثر مواقع یک «نه» قاطع و بزرگ است.

برای آنکه منوی تنظیمات سریع مثل موم کف دستتان باشد نیازمند ابزار هستید، و خوشبختانه ابزار شخص ثالثی به نام Mi Control Center آمده که شما را به هدفتان برساند. این اپلیکیشن چهار مگابایتی حجمی از شخصی‌سازی را به منوی تنظیمات سریع آورده که می‌تواند آن را به مرکز فرماندهی اصلی شما تبدیل کند. فقط کافیست اپ را نصب کنید و به آن دسترسی‌های لازم برای جایگزین شدنش با منوی تنظیمات پیش‌فرض را بدهید.

به محض فعالسازی متوجه تغییر بزرگ منوی تنظیمات سریع‌تان می‌شوید. Mi Control Center با الهام از پلتفرم آی او اس (و کمی هم رابط کاربری نسخه 12 MIUI شیائومی) دو استایل چشم‌نواز و زیبا را در تنظیمات سریع سیستم پیاده‌سازی می‌کند و بزرگترین مزیت اپلیکیشن هم به همین قسمت بر می‌گردد.

تنظیمات سریع اندروید

Mi Control Center امکانی فراهم کرده که «نوار نوتیفیکیشن» و «دکمه‌های دسترسی سریع» از هم تفکیک شوند. عالی نیست؟ در این حالت مثل آیفون‌های دارای ناچ، نوار وضعیت بالای صفحه به دو بخش تقسیم می‌شود که اگر انگشت‌تان را از نیمه راست به پایین بکشید به کنترل سنتر می‌رسید و از نیمه چپ نوتیفیکیشن‌ها ظاهر می‌شوند.

این حالت مخصوص کسانیست که نوتیفیکیشن‌های زیادی دارند و از شلوغی بالای صفحه متنفرند. هر چند Mi Control Center استایل دیگری هم دارد که هم نوتیفیکیشن‌ها و هم آیکن‌های دسترسی سریع را یکجا گردآوری می‌کند که این حالت هم طرفداران خاص خودش را دارد.

اما از گزینه‌های شخصی‌سازی دیگر برایتان بگویم. Mi Control Center هر چیزی که به فکرتان برسد را برای شخصی‌سازی تنظیمات سریع مهیا کرده. از رنگ‌آمیزی کلی گرفته تا رنگ آیکن‌ها و حتی شکل آیکن‌ها (دایره‌ای، مربعی، قطره‌ اشکی، حالت گرادیان) را می‌توانید در تنظیمات برنامه انجام بدهید که بعضی آیتم‌ها رایگانند و بعضی‌ دیگر پولی.

تنظیمات سریع اندروید

یک ویژگی فوق‌العاده جذاب این قسمت گزینه تغییر رنگ دینامیک پس‌زمینه بسته به موزیک در حال پخش شماست. تصورش را بکنید که با با تغییر ریتم‌ موزیک، رنگ پس‌زمینه هم ضرب موزیک را بگیرد و خودش را تغییر دهد. البته در همین قسمت می‌توانید عکس دلخواهتان را هم به عنوان پس‌زمینه بنشانید که جزو جذاب‌ترین امکانات Mi Control Center به شمار می‌آید.

Mi Control Center در اکثر مواقع عملکرد خوبی دارد و به راحتی جایگزین منوی تنظیمات سریع گوشی‌تان می‌شود، ولی خالی از باگ و مشکل نیست. کاربران بعضی گوشی‌ها از فورس کلوز شدن اپ خبر می‌دهند و عده‌ای هم می‌گویند که آنلاک شدن گوشی با نصب این اپلیکیشن دچار تأخیر و اختلال شده. قصد سرپوش گذاشتن بر مشکلات فنی اپ را ندارم اما تقریبا تمام اپ‌های شخص ثالثی که می‌خواهند جای بخش‌های اصلی اندروید را بگیرند با مشکلاتی از این جنس دست و پنجه نرم می‌کنند.

بنابراین اگر تجربه نصب اپ‌ها شخصی‌سازی سیستم عامل را داشته‌اید، حتی قبل از نصب هم می‌دانید که Mi Control Center علیرغم امکانات خوبی که دارد محصول بی‌نقصی نیست. اما تصور می‌کنم امکاناتی مثل تفکیک کامل نوتیفیکیشن‌ها از آیکن‌های دسترسی سریع، تنظیمات نظم‌دهی به آیکن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها و امکانات شخصی‌سازی فوق‌العاده Mi Control Center دلایل خوبی باشند که بتوانید با مشکلات اپ کنار بیایید.

نکته خوب اینجاست که اپلیکیشن زود به زود آپدیت می‌شود و این یعنی اگر مشکلی هم داشته باشید احتمالا برای برطرف شدنش زمان زیادی منتظر نخواهید ماند. در هر صورت اگر دوست دارید مدیریت بهتری روی منوی تنظیمات سریع اندروید داشته باشید می‌توانید همین حالا Mi Control Center را از فروشگاه پلی‌استور دانلود کنید و از حجم عظیم ویژگی‌های شخصی‌سازی اش حظ ببرید.

Mi Control Center

Mi Control Center

سازنده: Treydev Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mahdirska
    Mahdirska | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

    گوشی من شیائومی هستش. برنامه ریختم ولی فقط وقتی داخل برنامه ام کار میگنه بعد اینکه بیام بیرون همون مثل روز اول میشه

    • aliakbar
      aliakbar | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

      اصلا بدرد نمیخوره مال منم همینطور

مطالب پیشنهادی