ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت‌کوین‌های استخراج شده
تکنولوژی

سقوط ۱۳ درصدی ارزش بیت ‌کوین پس از عبور از مرز ۱۲ هزار دلار

قیمت بیت کوین (BTC) ساعاتی پیش به مرز ۱۲ هزار دلار رسید، اما فورا ظرف یک دقیقه به اندازه ۱۳ درصد معادل با ۱۴۰۰ دلار کاهش پیدا کرد و ارزش هر بیت کوین را به ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

قیمت بیت کوین (BTC) ساعاتی پیش به مرز ۱۲ هزار دلار رسید، اما فورا ظرف یک دقیقه به اندازه ۱۳ درصد معادل با ۱۴۰۰ دلار کاهش پیدا کرد و ارزش هر بیت کوین را به حدود ۱۰۶۰۰ دلار رساند؛ کارشناسان تخمین می‌زنند این اتفاق باعث تحمل ضرری بیشتر از یک میلیارد دلار به برخی قراردادهای آتی مبتنی بر بیت کوین خواهد شد.

بر اساس نظر تحلیلگران این کاهش قیمت بیت کوین دو دلیل اصلی داشته: اول اینکه معمولا ارزش رمزارزها در جریان روزهای آخر هفته کاهش پیدا می‌کند، دوم اینکه بازار به شدت به سمت صرف هزینه در قراردادهای آتی و خریداری توسط مردم سوق پیدا کرده است. هرچند بعد از آن نیز نوساناتی در نرخ قیمت بیت کوین تا این لحظه دیده می‌شود.

علاوه بر این گفته می‌شود قیمت اتریوم (ETH) که به عنوان دومین رمزارز ارزشمند جهان شناخته می‌شود نیز در همین بازه زمانی ۲۱ درصد کاهش پیدا کرده است. طبق گزارش‌ها قیمت اتریوم که اخیرا افزایش پیدا کرده بود و به ۴۱۷ دلار رسیده بود، حالا تا مرز ۳۰۰ دلار پایین آمده است.

بیت کوین

این در حالی است که بعد از افزایش قیمت بیت کوین تا بالاتر از ۱۱ هزار دلار، برخی کارشناسان ادعا داشتند ممکن است در آینده نزدیک ارزش هر بیت کوین به مرز ۲۰ هزار دلار هم برسد، اما این اتفاق نیافتاد و دوباره به زیر ۱۱ هزار دلار رسید. هرچند برخی دیگر از تحلیلگران باور دارند نوسان اخیر موقتی بوده و رشد تصاعدی قیمت بیت کوین طی ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر کارشناسان بازار اذعان داشته‌اند بعد از اتمام تعطیلات آخر هفته، قیمت بیت کوین دوباره افزایش پیدا خواهد کرد و به ۱۱۳۰۰ دلار خواهد رسید. علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود قیمت این رمزارز پرمخاطب در بازه زمانی دوشنبه تا جمعه به ۱۱۶۳۰ دلار برسد.

«فن دپاپ» تحلیلگر بازار فنی رمزارزها در این رابطه توضیح می‌دهد: «سناریوی صعودی پیش روی بیت کوین، قیمت حدودی ۱۱۳۰۰ تا ۱۱۴۰۰ دلار را به عنوان نرخ جدید بیت کوین نشان می‌دهد». گفتنی است نگرانی مردم دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا و روی آوردن به سرمایه‌گذاری در طلا، یکی از دلایل افزایش قیمت بیت کوین طی ماه‌های آینده ذکر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی