ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ممنوعیت جدید برای خرید و فروش ارز در فضای مجازی اعلام شد

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دادستانی کل کشور، در نامه‌ای به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای موارد جدید فهرست مصادیق محتوای مجرمانه را اعلام کرد. کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دادستانی کل کشور که تحت عنوان ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۰

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دادستانی کل کشور، در نامه‌ای به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای موارد جدید فهرست مصادیق محتوای مجرمانه را اعلام کرد.

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دادستانی کل کشور که تحت عنوان کارگروه فیلترینگ هم شناخته می‌شود، در نامه‌ای به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، اضافه شدن مواردی چون خرید و فروش ارز را به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه، اعلام کرده است. ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جلسه‌ای که با کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در فضای داشته بند «ک» را به این موارد افزوده؛ بندی که هم‌اکنون در درگاه اینترنتی این کارگروه نیز به چشم می‌خورد.

این کارگروه در جلسه ۱۱۹ مورخ ۳۰ تیر ۹۹ به ریاست دادستانی کل کشور مصادیق محتوای مجرمانه مرتبط با قاچاق کالا و ارز در فضای مجازی را تصویب و طی مکاتبه شماره ۱۴۰ /۱۳۹۹ /۲۲۲۵۸ /۹۰۰۰ مورخ ۶ /۵ /۹۹ ابلاغ کرد.

این موارد که در نشست سی‌ام تیر ماه سال جاری این کارگروه مصوب شده است به طور دقیق به این شرح هستند:

۱. هرگونه عرضه، تبلیغ، ترویج، خرید و یا فروش کالا و یا ارز موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز(ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، آئین نامه اجرایی شناسه کالا و رهگیری کالا موضوع ماده ۱۳، ماده ۱۸، تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورالعمل‌های ذیل تبصره ۴ ماده ۱۸ ، ماده ۱۸ مکرر، ماده ۲۲ ، ماده ۲۵، ماده ۲۶ و ماده ۲۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز)

۲. هرگونه عرضه، خرید، فروش و یا حواله ارز در فضای مجازی (بند خ ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تبصره ماده ۲۸ دستورالعمل تأسیس، فعالیت ، نظارت بر صرافی‌ها مصوب ۱۳۹۳ شورای پول و اعتبار)

به نظر می‌رسد با نوسان نرخ ارز و همچنین مشکلاتی که پیش‌تر برخی سایت‌های فعال این حوزه مانند سکه ثامن برای کاربران خود فراهم کردند، کارگروه تصمیم گرفته تا با این مصوبه، جلوی سودجوی احتمالی برخی سایت‌ها را بگیرد.

ناگفته نماند در همین جلسه در بخش جرایم رایانه‌ای نیز بند دهمی اضافه شده که در آن تاکید شده هرگونه استفاده غیرمجاز از نشان‌های نظامی، انتظامی و دولتی مصداق جرم محسوب می‌شود.

«جواد بابایی» معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی و دبیر کارگروه فیلترینگ، در نامه‌‌اش به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، تاکید کرده که این موضوعات باید به قید فوریت به تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط ابلاغ شود و همچنین موارد تخلف نیز به دبیرخانه اعلام شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • مرگ بر آلبانیا ، مرگ بر آمریکا
    مرگ بر آلبانیا ، مرگ بر آمریکا | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

    حقیقتاً کار منطقی کردن ، کلی خلافکار و قاچاقچی و ... با خرید دلار و ی حساب payeer میتونن معاملاتشونو انجام بدن ، هیچی هم نمیفهمه !

  • pop_0098
    pop_0098 | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

    خوب پس بانک مرکزی خالی از ارز شده

  • i۲sight
    i۲sight | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

    همینه که هست .. اگر با دلار همینجا جنگ نمی‌کردیم باید با داعش توی تهران جنگ میکردیم ! ?

مطالب پیشنهادی