ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واکنش مصر به ادعای تازه ایلان ماسک در مورد مشارکت فضایی‌ها در ساخت اهرام ثلاثه

«ایلان ماسک» بنیان‌گذار شرکت‌های موفق تسلا و اسپیس اکس، در جدیدترین پست توییتری‌اش ادعا کرده که «به وضوح اهرام ثلاثه مصر را بیگانگان ساخته‌اند». در همین راستا وزارت تعاون و ارتباطات بین‌المللی کشور مصر نیز ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۵

«ایلان ماسک» بنیان‌گذار شرکت‌های موفق تسلا و اسپیس اکس، در جدیدترین پست توییتری‌اش ادعا کرده که «به وضوح اهرام ثلاثه مصر را بیگانگان ساخته‌اند». در همین راستا وزارت تعاون و ارتباطات بین‌المللی کشور مصر نیز رسما از ماسک دعوت کرده تا به این کشور سفر کرده و البته بیشتر مطالعه کند.

سال‌های زیادی است که تئوری قدیمی و اثبات نشده‌ای در رابطه با ساخته شدن شاخص‌ترین سازه‌های جهان توسط بیگانگان در سال‌های دور وجود دارد؛ اگرچه هرگز چنین تئوری‌هایی توسط علم ثابت نشده‌اند و همچنان در دسته افسانه‌ها قرار می‌گیرند، ایلان ماسک به نوعی اعلام کرده به این تئوری سنتی باور دارد.

حالا یکی از مقامات دولتی کشور مصر به نام «رانیا المشاط» از وزارت تعاون و ارتباطات بین‌المللی این کشور رسما در پاسخ به توییت ماسک از او دعوت کرده تا به محل حضور اهرام ثلاثه سفر کند. «من کار شما را دنبال می‌کنم و همیشه تحسین‌تان کرده‌ام. به همین ترتیب از شما و تیم اسپیس اکس دعوت می‌کنم تا مطالعاتی در رابطه با چگونگی ساخته شدن اهرام و همچنین مقبره‌های سازندگان آنها داشته باشند. آقای ماسک، ما منتظر شما هستیم».

بعد از این اتفاق ماسک فورا واکنش نشان داد و با اشاره به یکی از مقالات علمی و تحقیقاتی بی‌بی‌سی درباره زندگی مصریان باستان و نحوه ساخته شدن اهرام توسط آنها نوشت: «این مقاله خلاصه‌ای منطقی از چگونگی انجام شدن آن را فراهم می‌کند». اما توییت اولیه مدیرعامل تسلا به عنوان شخصیتی شناخته شده در سطح جهان، واکنش‌های دنباله‌داری داشته است.

«زاهی حواس» باستان‌شناس پیشکسوت کشور مصر که مقبره‌های سازندگان و کارگران اهرام ثلاثه را در شهر جیزه پیدا کرده است، در گفت‌و‌گویی مختصر ادعای ماسک را «یک توهم کامل» خوانده است. «من مقبره‌های کارگران اهرام را پیدا کردم تا به همه ثابت شود سازندگان اهرام مردم مصری بوده‌اند، نه برده‌ها».

هرم بزرگ جیزه یکی از شگفتی‌های هفت‌گانه جهان باستان به شمار می‌آید که بیشتر از ۱۳۸ متر ارتفاع دارد و هنوز هم بعد از هزاران سال سالم و سرپا باقی مانده است. طبق مطالعات صورت گرفته سازندگان این هرم کارگرانی متخصص بوده‌اند که در روستاهای اطراف زندگی خوبی داشته‌اند. گفته می‌شود بین ۱۴ تا ۴۰ هزار نفر در ساخت این هرم مشارکت داشته‌اند و فرآیند نهایی‌سازی آن نیز بین ۱۰ تا ۲۰ سال طول کشیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

    مثل اینکه ترکیب سنتی صنعتی به ایلام هم رسیده، ولی نسبتشو رعایت نکرده

  • Arsin
    Arsin | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

    ایلان ماسک فقط دنبال این است که از سر زبان ها و تیتر رسانه ها خارج نشود درست همین کاری که سلبریتی های هالیوودی انجام می دهند.

  • s.s.b
    s.s.b | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

    از پاسخ وزارت تعاون و ارتباطات بین‌المللی مصر خیلی مودبانه و دارای ادبیات مناسب بود کاش سیاست مدارهای دیگه یاد بگیرند این تعوری از نظر من رد هست چه برده چه کارگر مصری این سازرو ساخته باشند حاصل تلاش زیاد هزینه زیاد پشتیبانی زیاد سیاستمدارها (فرعون) اون زمان و صرف زمان زیاد بوده

    • Reza Molodi
      Reza Molodi | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

      تئوری

  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

    یکی از دلایلی که مردم ما فکر میکنن نیاکان ما انسانها با موجودات فضایی در ارتباط بودن ،نداشتن اون اراده نیاکانمون در زمان حال هست.یکی مثل من وقتی عظمت تخت جمشید رو میبینم همش میگم این کنده کاری ها و نقوش روی سنگ ها کار انسان نمی تونه باشه دلیلش اینه که این توانایی رو با اراده خودمون و اطرافیانمون مقایسه میکنیم.

    • Patrick
      Patrick | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

      نمونش رفتن به ماه یا ساختن ساختمون Empire state تو نیویورک با 440 متر ارتفاع تو سال 1930

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

    دوستان این فیلم رو ببینید دقیقا همین گفته ایلان ماسک هستش .Stargate 1994 خیلیییییییی عالیه خیلی

مطالب پیشنهادی