ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل قابلیت Nearby Share را برای اندروید ارائه کرد؛ رقیب ایردراپ اپل

پس از ماه‌ها انتظار، در نهایت امروز گوگل قابلیت «Nearby Share» را عرضه کرد و هم اکنون برخی کاربران گوشی‌های پیکسل و سامسونگ می‌توانند از آن استفاده کنند. Nearby Share که رقیب ایردراپ اپل محسوب ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

پس از ماه‌ها انتظار، در نهایت امروز گوگل قابلیت «Nearby Share» را عرضه کرد و هم اکنون برخی کاربران گوشی‌های پیکسل و سامسونگ می‌توانند از آن استفاده کنند.

Nearby Share که رقیب ایردراپ اپل محسوب می‌شود، امکان ارسال و دریافت سریع فایل‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند. این قابلیت لیستی از دستگاه‌های نزدیک کاربر را نشان می‌دهد و زمانی که فرد مورد نظر خود را انتخاب کنید، برای وی نوتیفیکیشن ارسال می‌شود و می‌تواند آن را تایید یا رد کند.

در صورتی که کاربر مورد نظر شما دریافت فایل را قبول کند، این قابلیت بهترین پروتکل را برای انتقال فایل انتخاب می‌کند که می‌تواند بلوتوث، بلوتوث LE، وای فای یا WebRTC باشد، بنابراین برای ارسال فایل نیازی نیست حتما آنلاین باشید.

قابلیت Nearby Share

یکی از نگرانی‌هایی که پیرامون این قابلیت وجود دارد، امکان ارسال فایل‌های نامناسب به افراد مختلف است که البته گوگل برای رفع آن، تنظیمات حریم شخصی درنظر گرفته است. کاربران می‌توانند با ورود به تنظیمات حریم شخصی Nearby Share یکی از گزینه‌های «مخفی»، «نمایان برای برخی مخاطبین» و «نمایان برای تمام مخاطبین» را انتخاب کنند. شما می‌توانید با این قابلیت به صورت ناشناس فایل‌ها را به اشتراک بگذارید.

در حال حاضر این قابلیت تنها در اختیار تعدادی از گوشی‌های پیکسل و سامسونگ قرار گرفته، اما گوگل اعلام کرده با دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی همکاری می‌کند تا در هفته‌های آینده کاربران بیشتری به آن دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر گوشی‌های اندرویدی، در ماه‌های آینده قابلیت Nearby Share برای کروم بوک‌ها نیز عرضه می‌شود تا کاربران بتوانند بدون هیچ مشکلی فایل‌ها را میان گوشی و لپ تاپ خود منتقل کنند. نسخه‌ای از Nearby Share در چندین سال اخیر در اختیار کاربران قرار داشت، هرچند از طریق قابلیت Beam یا اپلیکیشن Files Go قابل استفاده بود.

در هفته‌های آینده تمام کاربران سیستم عامل اندروید به این قابلیت دسترسی پیدا می‌کنند و این احتمال وجود دارد که در آینده گوگل آن را برای سیستم عامل‌های دیگر مانند ویندوز ۱۰ عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • LEGEND
    LEGEND | ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

    ماله من اومد بعد رفت

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

    همین امروز رو گوشی من اومده جالب به نظر میرسه قابلیتش

مطالب پیشنهادی