ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«نمو» معرفی شد؛ سبک‌ترین زیردریایی دنیا با قابلیت کاوش در عمق ۱۰۰ متری اقیانوس

کمپانی U-Boat Worx زیردریایی جدیدی طراحی کرده که از آن به عنوان کوچک‌ترین زیردریایی جهان یاد می‌شود و می‌توان از آن به صورت کاملا شخصی و خصوصی استفاده کرد. این زیردریایی امکان گشت و گذار ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

کمپانی U-Boat Worx زیردریایی جدیدی طراحی کرده که از آن به عنوان کوچک‌ترین زیردریایی جهان یاد می‌شود و می‌توان از آن به صورت کاملا شخصی و خصوصی استفاده کرد. این زیردریایی امکان گشت و گذار در عمق ۱۰۰ متری را فراهم کرده و محفظه‌ای کاملا شیشه‌ای برای بهترین تجربه دارد.

بدون شک زیردریایی‌ها از جمله وسایل نقلیه مفیدی برای سفر در اعماق دریاها و اقیانوس‌ها هستند که امکان سیاحت شگفتی‌های زیر آب را میسر می‌سازند. در حالی که این دستگاه‌ها معمولا جنبه تحقیقاتی و نظامی دارند، متخصصین زیردریایی کوچکی طراحی کرده‌اند که امکان تجربه شخصی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

زیردریایی جدید شرکت U-Boat که «نمو» (Nemo) نام دارد تقریبا ابعادی به اندازه دو جت اسکی داشته و با محفظه شیشه‌ای می‌تواند تا عمق ۱۰۰ متر فرو برود. طبق گزارش فوبز، این زیردریایی تاکنون توجهات بسیار زیادی را به خودش جلب کرده و چندین جایزه را در جشنواره‌های مختلف و نمایشگاه‌های حمل و نقل برنده شده است.

نمو به شدت دستگاهی کاربردی است؛ این زیردریایی را می‌توان با کمک یک خودرو بکسل کرد و آن را از طریق خشکی به مناطق مختلفی منتقل نمود. ارتفاع این وسیله نقلیه تنها ۱.۵ متر بوده و حدود ۲۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد، به همین ترتیب می‌توان آن را از طریق بسیاری از مدل‌های کشتی تفریحی و شخصی نیز جابجا کرد.

زیردریایی نمو کلا به اندازه دو نفر (یک راننده و یک مسافر) ظرفیت دارد و بعد از خرید می‌توان روش‌های هدایت آن را طی کلاس‌هایی دوازده روزه از شرکت U-Boat به صورت رایگان آموخت. درون کابین هم اکسیژن مورد نیاز تامین می‌شود، بنابراین کاربران نیازی ندارند از لباس غواصی یا کپسول اکسیژن استفاده کنند.

علاوه بر این باندلی از کشتی‌های تفریحی شخصی که شامل این زیردریایی اختصاصی می‌شود هم قابل خریداری خواهد بود. به این ترتیب علاقه‌مندان می‌توانند با کشتی تفریحی به مناطقی خلوت و عمیق از دریا سفر کرده و سپس با استفاده از نمو به گشت و گذار در اعماق آب‌ها بپردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • arash2fun
    arash2fun | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    قیمتش از ۹۷۵ هزار یورو شروع میشه. یعنی به قیمت ارز امروز ۲۰ مرداد ساعت ۱۱:۰۲ میشه ۲۴ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومن!?

    • نیما
      نیما | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

      24 میلیارد هیچ اون 375 تومن هم زیاده???

  • بهروز
    بهروز | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    قیمتش چنده یدونه میخام

مطالب پیشنهادی