ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت شرکت‌های فناوری از دولت ترامپ به خاطر توقف صدور ویزای کار موقت

برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری ایالات متحده با موضع‌گیری علیه ترامپ از توقف صدور ویزای کار موقت انتقاد کردند. شرکت‌های یاد شده اعلام کردند محدودیت جدید در صدور ویزا به طور قابل توجهی بر بازیابی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری ایالات متحده با موضع‌گیری علیه ترامپ از توقف صدور ویزای کار موقت انتقاد کردند. شرکت‌های یاد شده اعلام کردند محدودیت جدید در صدور ویزا به طور قابل توجهی بر بازیابی اقتصاد آمریکا در دوران پساکرونا تأثیر منفی می‌گذارد.

شرکت‌های فناوری آمریکا از جمله اپل، فیسبوک، توییتر و مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که توقف صدور ویزای کار موقت که به منظور محافظت از کارکنان آمریکایی گرفته شده، در واقع به آنها، کارفرمایان و اقتصاد ضربه می‌زند.

اوایل تیر ماه امسال رییس جمهور آمریکا با صدور فرمان اجرایی، صدور ویزای کار موقت را به دلیل بیکاری بی‌سابقه ناشی از دنیاگیری ویروس کرونا تا پایان سال ۲۰۲۰ متوقف کرد. مدت کوتاهی پس از این فرمان شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله اپل و گوگل به اتخاذ چنین تصمیمی انتقاد کردند.

به دنبال این تصمیم به اداره مهاجرت آمریکا دستور داده شد تا از ورود کارکنان میهمان با ویزاهای موقتی از جمله ویزای H-1B جلوگیری شود که بسیاری از کارکنان حوزه فناوری بوسیله آن مجوز کار کردن در این کشور را به دست می‌آورند.

تیر ماه امسال اتاق بازرگانی ایالات متحده آمریکا با پشتیبانی گروه‌های بازرگانی مختلف از دولت ترامپ به خاطر جلوگیری از ورود کارکنان موقتی به آمریکا شکایت کرد. حال نزدیک به ۵۰ شرکت، کمپانی، سازمان و انجمن‌های بازرگانی از این شکایت اعلام پشتیبانی کرده‌اند.

گروه FWD.us یکی از حامیان این بیانیه که در زمینه اصلاح قوانین مهاجرتی در آمریکا فعالیت می‌کند، اعلام کرد بستن راه‌های مهاجرت قانونی به آمریکا به ثبات اقتصاد، بازیابی و رشد آن خصوصاً در دوران پسا کرونا آسیب طولانی مدت خواهد زد. به گفته این گروه امنیت و رشد اقتصاد آمریکا در آینده ناشی از تلاش‌های مهاجران سخت‌کوش خواهد بود.

در بیانیه یاد شده شرکت‌هایی همچون فیسبوک، نتفلیکس، ادوبی، ردیت، گیت‌هاب، پی‌پال و آمازون اعلام کردند که «توقف غیرمسئولانه برنامه‌های غیرمهاجرتی منفعتی برای ایالات متحده نخواهد داشت.» شرکت‌های یاد شده مدعی شدند که این محدودیت برخلاف ادعای ترامپ سبب «سرکوب نوآوری و ممانعت از رشد شده و در نهایت به کارکنان آمریکایی، کسب‌وکارها و اقتصاد این کشور خسارت جبران‌ناپذیر وارد خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی