ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی از Mi TV LUX OLED رونمایی کرد؛ اولین تلویزیون شفاف تولید انبوه دنیا

می‌گویند بهترین تلویزیون‌ها آنهایی هستند که پنجره‌ای به دنیای دیگر باز می‌کنند، اما اگر تلویزیونی ساخته شود که بتوان فضای پشت آن را دید، چه؟ شیائومی به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس از تلویزیونی ۷ هزار ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۲

می‌گویند بهترین تلویزیون‌ها آنهایی هستند که پنجره‌ای به دنیای دیگر باز می‌کنند، اما اگر تلویزیونی ساخته شود که بتوان فضای پشت آن را دید، چه؟ شیائومی به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس از تلویزیونی ۷ هزار دلاری رونمایی کرده که به همین منظور ساخته شده است.

تلویزیون جدید شیائومی که Mi TV LUX OLED Transparent Edition نام دارد، به علت قرارگیری تمام قطعات در پایه به شکل نیمه شفاف درآمده است. این شرکت با استفاده از فناوری اولد شفاف یا همان TOLED نمایشگر را نیز به گونه‌ای ساخته که می توان فضای پشت آن را دید.

ماحصل این کار تولید تلویزیون ۵۵ اینچی شفافی است که با نگاه کردن به آن در زمان خاموش بودن به نظر می‌رسد «در حال تماشای شیشه هستید.» از ویژگی‌های قابل توجه این تلویزیون می‌توان به نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، زمان پاسخ گویی ۱ میلی ثانیه، نسبت کنتراست ۱۵۰۰۰۰:۱  و پوشش ۹۳ درصدی فضای رنگی DCI-P3 اشاره کرد. این اعداد و ارقام حداقل روی کاغذ نوید یک تجربه لذت بخش از تماشای محتوا را می‌دهند.

شیائومی می‌گوید تلویزیون Mi TV LUX OLED به لطف بهره مندی از موتور هوش مصنوعی پیشرفته‌ای به نام AI Master Smart Engine و تراشه سفارشی مدیاتک ۹۶۵۰ به طور هوشمند بهینه سازی تصاویر را انجام می‌دهد، اما در مورد نحوه جداسازی پس زمینه از سوژه و یا توانایی این محصول به انجام این کاری سخنی به میان نیاورد.

سؤالاتی در مورد پخش محتواها توسط تلویزیون Mi TV LUX OLED وجود دارند که در حال حاضر بی پاسخ مانده‌اند. برای مثال در رویداد رونمایی تنها به نمایش حیواناتی که در فضا غوطه‌ور بودند بسنده شد و مشخص نیست این محصول با تمام محتواها از جمله بازی‌ها سازگار است یا خیر.

تلویزیون Mi TV LUX OLED از تاریخ ۲۶ مرداد با قیمت تقریبی ۷۲۰۰ دلار در چین به بازار عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    این اولین تلوزیون نیست قبلا ال جی و پاناسونیک و چند تا شرکت دیگه هم تلویزیون شفاف ساخته بودن ولی از اونجایی که کاربری نیست فقط به نمایش توی CES بسنده کردند و حتی به تولید انبوه هم نرسوندن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی