ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شارژ بی‌سیم ۳۰۰ واتی از FCC مجوز گرفت؛ تحولی عظیم در دنیای پهپادها و ربات‌ها

نقش ربات‌ها در زندگی ما در حال افزایش است و شرکت‌ها به دنبال استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم برای آن‌ها هستند. اخیرا یک کمپانی موفق به کسب تاییدیه برای فناوری شارژ بی‌سیم ۳۰۰ واتی شده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

نقش ربات‌ها در زندگی ما در حال افزایش است و شرکت‌ها به دنبال استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم برای آن‌ها هستند. اخیرا یک کمپانی موفق به کسب تاییدیه برای فناوری شارژ بی‌سیم ۳۰۰ واتی شده است.

«WiBotic» که یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه شارژ بی‌سیم صنعتی محسوب می‌شود، تمرکز ویژه‌ای روی فناوری‌های خودکارسازی مانند ربات‌ها و پهپادها دارد. این کمپانی اخیرا موفق به کسب تایید از FCC برای تجهیزات گیرنده و فرستنده با قدرت بالا شده که امکان شارژ وایرلس ۳۰۰ واتی را فراهم می‌کند. برای اولین بار شاهد اعطای مجوز از سوی FCC‌ برای چنین فناوری‌ با قابلیت استفاده در دنیای ربات‌ها، پهپادها و سایر دستگاه‌ها با باتری بزرگ هستیم.

شارژ بی‌سیم

این کمپانی که مقر آن در سیاتل قرار دارد، اخیرا توانسته ۵.۷ میلیون دلار سرمایه جذب کند. فناوری شارژ بی‌سیم این شرکت در حال گسترش در بخش‌های مختلف مانند ربات‌ها و پهپادها است. مدیرعامل WiBotic، «بن واترز» اعلام کرده:

«کسب تاییدیه از سوی FCC یک موفقیت برای تیم ما و همچنین مشتریان و صنعت محسوب می‌شود. پیش از این تنها شارژ بی‌سیم دستگاه‌های کوچک مانند گوشی‌های هوشمند یا شارژر خودروهای الکتریکی موفق به کسب تاییدیه برای استفاده گسترده شده بودند و حالا WiBotic می‌تواند این فناوری را وارد صنعت اتوماسیون کند.»

فناوری شارژ بی‌سیم یک قدم بزرگ به سمت کارخانه‌های بدون نیاز به کارگر محسوب می‌شود و می‌توان بدون نیاز به انسان، عملیات‌های استاندارد را تنها توسط ربات‌ها انجام داد. سیستم‌های شارژ بی‌سیم با قدرت بالا به اندازه‌ای قدرتمند هستند که می‌توانند ربات‌ها را از فاصله چندین سانتی‌متری شارژ کنند و بدون نیاز به انسان برای نزدیک کردن ربات به پد شارژ یا نگهداری از آن‌ها، امکان شارژ باتری فراهم می‌شود.

با پیشرفت ربات‌ها و اتوماسیون، قوانین در این زمینه سختگیرانه‌تر می‌شود و WiBotic می‌خواهد در رفع موانع نقشی داشته باشد. به گفته این کمپانی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، راندمان سیستم افزایش پیدا می‌کند و هزینه‌های نگهداری نیز کم می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی