ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دادگاه گوگل را در پرونده کپی‌برداری متن ترانه‌ها از سایت Genius بیگناه اعلام کرد

دادگاهی در آمریکا گوگل را در پرونده اتهام کپی‌برداری متن ترانه‌ها از سایت Genius بی‌گناه شناخت. به گفته قاضی ادعای کپی برداری گوگل از سایت Genius درست است، اما قانون حق تکثیر را نقض نکرده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

دادگاهی در آمریکا گوگل را در پرونده اتهام کپی‌برداری متن ترانه‌ها از سایت Genius بی‌گناه شناخت. به گفته قاضی ادعای کپی برداری گوگل از سایت Genius درست است، اما قانون حق تکثیر را نقض نکرده است.

Genius خرداد ماه سال قبل گوگل را به کپی برداری از این سایت متهم کرد و آذر ماه همان سال از این شرکت شکایت نمود. این پلتفرم برای شناسایی سایت‌هایی که از آن کپی برداری می‌کنند، نشانه‌های پنهانی را درون متن ترانه‌ها قرار داده که پس از تبدیل به کد مورس عبارت «مچ گیری» یا Red Handed را نمایش می‌دهند.

Genius مدعی شد این عبارت را در متن ترانه‌هایی که گوگل در صفحه نتایج جستجو نشان می‌دهد، پیدا کرده و غول موتورهای جستجو هیچ اشاره‌ای به این سایت نکرده است. گوگل در واکنش اعلام کرد که متن آهنگ‌ها را از سایت‌ها کپی نمی‌کند، بلکه آنها را مستقیماً از ارائه دهندگان متن آهنگ تهیه کرده و در صفحه نتایج جستجو نمایش می‌دهد.

حال قاضی فدرال دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده برای ناحیه شرق نیویورک اعلام کرد سایت Genius برخلاف آنچه که ادعا می‌کند دارنده اصلی امتیاز متن ترانه‌ها نیست. به گفته دادگاه این سایت فقط متن ترانه‌ها را جمع آوری می‌کند و مجوز استفاده از آنها همچنان در اختیار نویسندگان آنهاست و اضافه کردن توضیح‌نویسی (Annotations) و مواردی از این دست به Genius مجوز حق مالکیت نمی‌دهند.

Genius تنها وب سایتی نیست که گوگل را به کپی برداری متهم می‌کند. Yelp مدت هاست گوگل را به سرقت محتوا و نمایش آنها در صفحه نتایج جستجو متهم می‌کند. در جریان جلسه رسیدگی به اتهام انحصارطلبی شرکت‌های بزرگ فناوری که اوایل مرداد برگزار شد، مدیرعامل گوگل «سوندار پیچای» به سؤال قانونگذران آمریکایی در این رابطه پاسخ روشنی نداد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی