ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه از قابلیت Nearby Share برای انتقال فایل‌ میان گوشی‌های اندرویدی استفاده کنیم؟

گوگل پس از مدت‌ها انتظار قابلیت Nearby Share را که رقیب ایردراپ اپل محسوب می‌شود، در اختیار تعدادی از گوشی‌های سامسونگ و پیکسل قرار داد. در این مطلب نحوه استفاده از Nearby Share برای انتقال ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

گوگل پس از مدت‌ها انتظار قابلیت Nearby Share را که رقیب ایردراپ اپل محسوب می‌شود، در اختیار تعدادی از گوشی‌های سامسونگ و پیکسل قرار داد. در این مطلب نحوه استفاده از Nearby Share برای انتقال سریع فایل‌های حجیم میان دستگاه‌های اندرویدی را آموزش می‌دهیم.

یکی از ویژگی‌های اصلی این قابلیت، حذف قدم‌های اضافه برای اشتراک‌گذاری فایل میان محصولات مختلف است. اگر بخواهید با بلوتوث فایلی برای دستگاهی ارسال کنید، باید بلوتوث آن‌ها روشن باشد و بهم متصل شوند و سپس فایل را بفرستید. اگر فایل حجم بالایی داشته باشد، انتقال آن با بلوتوث به علت سرعت پایین، مدت زمان زیادی طول می‌کشد.

همین دلایل باعث می‌شوند که قابلیت Nearby Share یک راه‌حل مناسب و سریع باشد. گوگل قصد دارد در آینده این ویژگی را به پلتفرم‌های دیگر مانند ویندوز، مک او اس، لینوکس و کروم او اس نیز اضافه کند و کاربران می‌توانند فایل‌ها را میان دستگاه‌های مختلف منتقل کنند.

قابلیت Nearby Share گوگل چگونه کار می‌کند؟

در حالی که استفاده از این ویژگی راخت است، اتفاقات زیادی برای انتقال فایل‌ها میان دستگاه‌ها رخ می‌دهد. این قابلیت به صورت خودکار بهترین پروتکل برای اشتراک فایل را از میان بلوتوث، بلوتوث LE، وای فای یا WebRTC انتخاب می‌کند و می‌تواند بدون ارتباط اینترنتی نیز کار کند.

در حال حاضر این قابلیت تنها در اختیار چندین دستگاه سامسونگ و پیکسل قرار دارد و در آینده برای تمام دستگاه‌ها با سیستم عامل اندروید ۶.۰ و نسخه‌های جدیدتر عرضه خواهد شد. با توجه به انتشار این ویژگی با استفاده از بروزرسانی سرویس‌های گوگل پلی، به صورت خودکار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

چگونه با Nearby Share فایل‌ به اشتراگ بگذاریم؟

برای بررسی این موضوع که Nearby Share در اختیار شما قرار دارد یا خیر، باید تنظیمات، گوگل و اتصالات دستگاه بروید. در این بخش باید این ویژگی قرار داشته باشد. شما می‌توانید نام دستگاه، نمایش آن به دیگران و همچنین امکان انتقال اطلاعات توسط اینترنت را شخصی‌سازی کنید.

قابلیت Nearby Share

قدم اول: فایل مدنظرتان را انتخاب کنید و سپس با لمس دکمه اشتراک‌گذاری، منوی مربوط به آن را باز کرده و گزینه Nearby Sharing را انتخاب کنید. در اولین استفاده باید نام دستگاه و تنظیمات مربوط به نمایش آن را تایید کنید. به صورت پیش فرض تمام مخاطبین اطراف شما می‌توانند گوشی را شناسایی کنند.

قابلیت Nearby Share

قدم دوم: دستگاه دوم که گیرنده محسوب می‌شود، یک نوتیفیکیشن مبنی بر اشتراک فایل را دریافت می‌کند. کاربر دوم باید قابلیت Nearby Share را در دستگاه خود فعال کند و اگر چنین کاری را برای اولین بار انجام می‌دهد، باید نام و تنظیمات نمایش آن را تایید کند.

قابلیت Nearby Share

قدم سوم: اعلان روی دستگاه دوم، نوع فایل را نشان می‌دهد و همچنین دکمه‌های قبول یا رد کردن دریافت آن را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با انتخاب گزینه قبول، فرایند انتقال آغاز می‌شود و با توجه به حجم فایل، از یکی از پروتکل‌های اعلام شده استفاده می‌شود.

با انتشار این ویژگی برای دستگاه‌های بیشتر و همچنین پلتفرم‌های مختلف، کاربرد آن افزایش پیدا می‌کند و تبدیل به یک ابزار بسیار مفید می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

    مثل بلوتوثی ک همیشه روشنه

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

    بنظرم مشکلش فشار اضافی هست ک روی باتری میاره.
    فرضش اینه که شما بمحض اینکه share by را میزنید و این آپ را انتخاب میکنید تمام گوشی های نزدبکتون را لیست می‌کنه (که اپ را دارند) بی اونکه لازم باشه اونها حالت receive را فعال کنند
    خوب این لازمش اینه ک گوشی ها دایما در حال ارسال ایدی شون باشند. شاید حتی لوکیشنشون هم!

  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

    ولی بازم یه مشکلی داره این کار
    نمیشه نرم افزار های نصب شده رو ارسال کرد
    فقط فایل های که داری
    این یه نکته منفی حساب میشه کرد

  • best
    best | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

    واقعا خسته نباشن کاری که شیریت کمپانی لنوو سالها پیش انجام داد هم برای ویندوز و هم برای گوشی اندروید و زاپیا و.... حالا اومده اسمشو عوض کرده و میگه چیز جدیده چقدر پیشرفت داره میکنه اندروید مغز ادم سوت میکشه

    • ErfanMTI
      ErfanMTI | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

      واقعا نفهمیدی داستان چیه ها
      شیر ایت که به درد عمش میخوره کلی قطی داره و دردسر کانکت مخصوصا برای غیر اندرویدی یا ویندوز....بعدشم شیریت فقط استفاده از wifi direct هست و ایجاد شبکه مجازی
      این از تمام امکانات اتصال بهره میبره

    • ابراهیم معتمد
      ابراهیم معتمد | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

      این از قبل بود ولی الان داخل خود سیستم انرویید بدون واسطه این قابلیت اومده
      و دیگه کلی تبلیغ و دزدی نداره مثل شیر ایت
      یه عکس میخوای بفرستی باید قبلش تبلیغ نگاه کنی

  • M.Hexa.M
    M.Hexa.M | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

    کسی میدونه تفاوت Nearby Share با Files go چیه؟؟؟

    • mohammad.zav
      mohammad.zav | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

      این دیگه نیازی به خود اپ فایلز نداره

مطالب پیشنهادی