ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن امنیتی اندروید
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: هشت اپلیکیشن امنیتی اندروید که آنتی ویروس نیستند

[این مقاله در تاریخ 26 مرداد 1399 به‌روزرسانی شده است]  وقتی در گوگل پلی اپلیکیشن امنیتی را سرچ می‌کنید، تقریبا هر چیزی که به عنوان نتایج اولیه برایتان به نمایش در می‌آید اپلیکیشن‌های آنتی ویروس ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰
[این مقاله در تاریخ 26 مرداد 1399 به‌روزرسانی شده است] 

وقتی در گوگل پلی اپلیکیشن امنیتی را سرچ می‌کنید، تقریبا هر چیزی که به عنوان نتایج اولیه برایتان به نمایش در می‌آید اپلیکیشن‌های آنتی ویروس هستند. ولی آیا امروز و در حالی که راه نفوذ هکرها برای سرقت اطلاعات از همیشه بیشتر شده، وجود فقط یک آنتی ویروس برای می‌تواند به تنهایی ضامن امنیت گوشی‌ها باشد؟

قطعا اینطور نیست. امنیت یک دیوایس هوشمند بیش از آنکه آنتی ویروس تأمینش کند، در درجه اول به پیشگیری از خطر و هوشیاری شخص استفاده کننده بستگی دارد. این یعنی در کوچکترین کارها، حتی نصب اپلیکیشن‌ها هم باید دقت نظر کافی را داشته باشید.

در این مقاله شش اپلیکیشن امنیتی اندروید را به شما معرفی می‌کنیم که اگر چه آنتی ویرویس نیستند، ولی می‌توانند نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت دیوایس شما ایفا کنند. از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با دیجیاتو همراه باشید.

1. AppLock

اپلیکیشن امنیتی اندروید

همه ما تصاویر و ویدیوهایی در گوشی‌هایمان داریم که دوست نداریم جز خودمان چشم کس دیگری به آن‌ها بیفتد. بهترین راه برای محافظت از این تصاویر استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که با رمزگذاری، این فایل‌ها را پنهان و از دسترس افراد سودجو دور می‌کنند.

اپلیکیشن AppLock به خاطر عملکرد آفلاین، یکی از امن‌ترین این اپلیکیشن‌هاست که به جز پنهان‌سازی تصاویر می‌تواند همین کار را برای اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی (مثل اپلیکیشن پیامک و تقویم و یادداشت‌برداری و ...) هم انجام بدهد.

AppLock

AppLock

سازنده: DoMobile Lab قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 11 مگابایت زبان:

2. Google Authenticator

اپلیکیشن امنیتی اندروید

اپلیکیشن‌های Authenticator وظیفه احراز هویت شما را هنگام ورود به سایت‌ها عهده‌دار هستند. بدین صورت که پس از وارد کردن رمز عبور، کد احراز هویت را هم وارد کرده و به وبسایت مد نظرتان وارد خواهید شد.

استفاده از این اپلیکیشن‌ها تقریبا تضمین می‌کند که یک هکر، قادر به استفاده از حساب کاربری شما و ورود به آن نخواهد بود چرا که باید به جز پسورد، رمز احراز هویت را هم بدست بیاورد که تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد.

Google Authenticator

Google Authenticator

سازنده: Google LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 8 مگابایت زبان:

3. Bouncer

اپلیکیشن امنیتی اندروید

امان از دسترسی‌هایی که بعضی اپلیکیشن‌ها طلب می‌کنند (و ما چقدر بی‌توجه آن‌ها را صادر می‌کنیم). اگر خیلی حوصله چک کردن دسترسی‌های اپ‌ها را ندارید، شاید بهتر باشد کار را به Bouncer بسپرید، چرا که این اپ به بهترین شکل آن‌ها را برایتان مدیریت می‌کند. اما چطور؟ Bouncer برای اپ‌ها دسترسی موقت صادر می‌کند.

بدین صورت که مثلا اگر فیسبوک از شما دسترسی موقعیت جغرافیایی بخواهد، Bouncer می‌تواند «در حین کار» با اپ این دسترسی را صادر کند و به محض این که از اپ خارج شوید دسترسی مذکور را به طور خودکار غیر فعال سازد. بنابراین دیگر هیچ وقت نگران فعالیت مشکوک اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه نخواهید بود.

نسخه‌های جدید اندروید هم قابلیت نسبتا مشابهی را ارائه می‌دهند، اما اگر به هر دلیلی قادر به استفاده از آن‌ها نیستید می‌توانید روی Bouncer حساب باز کنید. این اپلیکیشن یک دلار قیمت دارد اما با جستجو در وب فارسی می‌توانید به نسخه کرک شده آن هم برسید.

Bouncer

Bouncer

سازنده: Sam Ruston قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.6 مگابایت زبان:

4. Find My Device by Google

اپلیکیشن امنیتی اندروید

اپلیکیشن Find My Device باید در گوشی هر کاربر اندروید باشد. به لطف این اپ می‌توانید گوشی‌تان را در صورت مفقودی یا به سرقت رفتن ردیابی کنید یا به قفل کامل یا پاکسازی اطلاعاتش از راه دور اقدام نمایید. حتی اگر گوشی‌ را در خانه پیدا نمی‌کنید، گزینه‌ای هست که گوشی را وادار به پخش صدایی تیز و بلند می‌کند.

خوشبختانه Find My Device رایگان است و خبری از تبلیغات درون آن نیست. با این حساب می‌تواند جزو اپلیکیشن‌های امنیتی کارآمدی باشد که حتما باید در گوشی‌تان داشته باشید.

Find My Device

Find My Device

سازنده: Google LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4 مگابایت زبان:

5. Firefox Focus

اپلیکیشن امنیتی اندروید

می‌خواهید از کوکی‌ها و Tracker های تبلیغاتی سراسر وب در امان بمانید؟ از Firefox Focus استفاده کنید. مزیت این مرورگر نسبت به فایرفاکس معمولی کارکرد پیش‌فرض آن در حالت Incognito است. به این معنا که در مرور وب هیچ ردپایی از خودتان بر جای نخواهید گذاشت و در دام ابزار تبلیغاتی وبسایت‌ها نخواهید افتاد.

از آنجا که همه تبلیغات اینترنتی بی‌آزار نیستند، Firefox Focus با کاهش مواجهه شما با آن‌ها می‌تواند نقش مهمی در تأمین امنیت دیوایس شما ایفا کند. این مرورگر را هم می‌توانید به طور کاملا رایگان دریافت کنید.

Firefox Focus

Firefox Focus

سازنده: Mozilla قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 57 مگابایت زبان:

6. GlassWire

اپلیکیشن امنیتی اندروید

چند وقت پیش متوجه شدم که بسته‌های اینترنتی‌ام خیلی زود تمام می‌شوند و این در حالی بود که مصرف زیادی نداشتم. برای همین GalssWire را نصب کردم و به سادگی فهمیدم که این مصرف بالای دیتا از کجا آب می‌خورد! GlassWire ابزاری برای پایش مصرف دیتای اپلیکیشن‌هاست، و اگر اپی مصرف دیتای مشکوکی داشته باشد این موضوع را با آلارم به شما گوشزد می‌کند.

بعضی اپلیکیشن‌ها (که متأسفانه این روزها تعدادشان زیاد شده) در پس‌زمینه و بدون اطلاع کاربر، اقدام به رد و بدل کردن دیتا می‌کنند. این یعنی به احتمال زیاد دیتای خصوصی شما هم در حال رد و بدل شدن است و روحتان از این موضوع خبر ندارد. GlassWire با پایش مصرف دیتای اپ‌ها جلوی اتفاقات این چنینی را می‌گیرد. این اپلیکیشن رایگان نیست ولی اگر بخواهید می‌توانید نسخه کرک شده‌اش را از جستجوی در وب فارسی دانلود کنید.

GlassWire

GlassWire

سازنده: SecureMix LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3 مگابایت زبان:

7. LastPass

اپلیکیشن امنیتی اندروید

بارها و بارها از اهمیت استفاده از پسورد منیجرها برایتان گفته‌ایم. این ابزار کاربردی چند مزیت عمده دارند. اول اینکه فشار حفظ کردن ده‌ها پسورد مختلف را از روی ذهنتان بر می‌دارند. دوم این که با پیروی از قراردادهای امنیتی، پسوردهای بسیار پیچیده، طولانی و قدرتمندی برایتان می‌سازند که احتمال هک آن‌ها خیلی کم است.

LastPass یکی از بهترین پسورد منیجرهای حال حاضر دنیاست، چه از لحاظ دسترسی در پلتفرم‌های مختلف (موبایل، پی سی، مرورگر) و چه از منظر امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌دهد. LastPass را می‌توانید به رایگان استفاده کنید اما اگر امنیت‌ داده‌ها برایتان اهمیتی فراتر از حد معمول دارد، اکیدا توصیه می‌کنم که مشترک نسخه Pro شوید.

LastPass

LastPass

سازنده: .LogMeIn, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 14 مگابایت زبان:

8. Resilio Sync

اپلیکیشن امنیتی اندروید

به گوگل درایو و دراپ باکس و وان درایو اعتماد ندارید؟ فضای ابری شخصی خودتان را بسازید. Resilio Sync شما را در این کار یاری می‌کند. این نرم‌افزار کاربردی برای بکاپ گیری از داده‌های گوشی روی رایانه طراحی شده، به طوری که بتوانید بعدا آن‌ها را میان گوشی و رایانه همگام‌سازی کنید.

در واقع می‌توان اینطور گفت که Resilio Sync همان گوگل درایو و وان درایو است با این تفاوت که دقیقا می‌دانید فایل‌هایتان کجا ذخیره شده‌اند. طبیعتا برای محافظت از داده‌های حساس، این روش می‌تواند بسیار قابل اطمینان‌تر از بارگذاری در فضای ابری باشد.

احتمالا نسخه رایگان Resilio Sync برای انجام کارهای ساده برایتان کافی باشد. ولی اگر امکانات و امنیت بیشتری بخواهید، می‌توانید نسخه حرفه‌ای را خریداری کنید.

Resilio Sync

Resilio Sync

سازنده: .Resilio Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 8 مگابایت زبان:

پیشنهاد ویژه: Access Dots

اپلیکیشن امنیتی اندروید

Access Dots در بین اپ‌های این جعبه‌ابزار واقعا جواهر است. این اپلیکیشن دسترسی غیرمجاز برنامه‌ها به دوربین یا میکروفون را «در لحظه» به شما اعلام می‌کند، فقط و فقط با یک چراغ چشمک زن.

فرض کنید مشغول استفاده از اپی هستید که نباید به دوربین‌تان دسترسی داشته باشد، اما دارد و شما متوجه نیستید. خوشبختانه Access Dots می‌تواند این موضوع را با یک چراغ چشمک زن به اطلاع‌تان برساند که هر چه سریع‌تر اپ مشکوک را از گوشی‌تان پاک کنید.

Access Dots

Access Dots

سازنده: IJP قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ابوالفضل
    ابوالفضل | ۱۳ دی ۱۳۹۹

    عالی بود

  • LEGEND
    LEGEND | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

    سامسونگ از اندروید ۸ permission history داده

  • عزراییل
    عزراییل | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

    من در عجبم چرا سیستم عاملها همچین نرم افزارهایی رو پیشفرض نصب نمی کنن

    • Mehrdaaad
      Mehrdaaad | ۱ شهریور ۱۳۹۹

      MiUiسیستم عامل شیائومی اکثر این برنامه‌هارو داره برای خودش..

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸

    عالی بود دستت درد نکنه

مطالب پیشنهادی