ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین گوشی های موبایل سال ۱۳۹۹
نقد و بررسی‌

بررسی گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا؛ داستان دو برادر ناتنی [تماشا کنید]

سری نوت طلایه‌داران کهکشانی‌های سامسونگ هستند. گلکسی نوت بدون شک بهترین گوشی با قلم مخصوص است ولی غول تکنولوژی کره همواره تلاش کرده تا در نیمه دوم سال میلادی بهترین گوشی اندرویدی دنیا را هم ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۲:۰۰

سری نوت طلایه‌داران کهکشانی‌های سامسونگ هستند. گلکسی نوت بدون شک بهترین گوشی با قلم مخصوص است ولی غول تکنولوژی کره همواره تلاش کرده تا در نیمه دوم سال میلادی بهترین گوشی اندرویدی دنیا را هم روانه بازار کند. حالا پس از یک دهه تجربه و کمی فراز و نشیب، نوت به نسل دهم رسیده که البته با شماره ۲۰ شناخته می‌شود: گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا.

اولترا صفتی نیست که به‌راحتی بتوان استفاده‌اش کرد. سامسونگ اولین اولترا را چند ماه قبل معرفی کرد و نشان داد که می‌تواند تمام فناوری‌های روز دنیا را در قالب یک محصول گران‌قیمت در اختیار شما قرار دهد. گلکسی نوت ۲۰ اولترا هم شایسته واژه اولتراست و هرآنچه از یک گوشی پرچمدار سال ۲۰۲۰ انتظار دارید را برای‌تان فراهم می‌کند، اما سایه سنگینی روی آن یکی می‌اندازد و نوت ۲۰ را معمولی‌تر جلوه می‌دهد. خود سامسونگ هم تمام تلاش‌اش را کرده تا نوت ۲۰ (معمولی) را از چشم بیندازد. کافیست نگاهی به مشخصات این دو برادر بیندازید تا ببینید با نوت ۲۰ شبیه یک برادر ناتنی رفتار شده است.

مشخصات سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا

بررسی کامل یک گوشی -آن هم از نوع پرچمدارش- زمان زیادی را می‌طلبد ولی دفتر سامسونگ در ایران سری نوت ۲۰ را برای زمان کوتاهی در اختیار ما گذاشت. تلاش کردیم تا در این فرصت کوتاه به مهم‌ترین ویژگی‌های سری نوت ۲۰ بپردازیم اما بعضی قسمت‌ها از جمله قابلیت‌های نرم‌افزاری و دوربین به زمان بیشتری نیاز دارد. امیدواریم دیدار دوباره‌ای با این دو پرچمدار داشته باشیم.

بررسی ویدیویی

تماشای ویدیو با کیفیت عالی در کانال یوتوب دیجیاتو

طراحی و کیفیت ساخت

سری نوت با گوشه‌های تیز و ظاهر مستطیلی همیشه زبان طراحی منحصربه‌فردی داشتند تا از سری S فاصله بگیرند. این گزاره برای نوت ۲۰ اولترا صدق می‌کند ولی نوت ۲۰ کمی متفاوت است و ویژگی‌هایی را از هر دو سری به ارث برده است. ابتدا در مورد اولترا صحبت می‌کنیم.

برجسته‌ترین ویژگی اولترا به‌قدری برجسته است که در همان نگاه اول توجه شما را به خودش جلب می‌کند. بله، در مورد ماژول غول‌آسای دوربین صحبت می‌کنیم که سه-چهار میلی‌متر بیرون آمده، تعادل دستگاه را برهم زده و جای اجزای داخلی را نیز تغییر داده است. حتی قاب محافظ هم نمی‌تواند این اختلاف سطح را جبران کند و گذاشتن گوشی روی میز به چالش هر روزه شما تبدیل می‌شود، چه برسد به یادداشت‌برداری یا نوشتن با قلم روی صفحه. البته ناگفته نماند که طراحی کلی ماژول دوربین زیباتر از آن یکی اولتراست و خوشبختانه عبارت «زوم فضایی» از پرچمدار گران‌قیمت سامسونگ حذف شده است.

سامسونگ این‌بار سراغ شیشه مات رفته و با رنگ «میستیک برنز» فضا را عرفانی کرده است. این رنگ برنزی که از نزدیک به رزگلد می‌زند رنگ شاخص محصولات جدید سامسونگ است و به‌شدت زیباست؛ البته شاید سلیقه شما متفاوت باشد. از دیگر مزایای شیشه مات این است که اثر انگشت و چربی را جذب نمی‌کند و گوشی زیبای شما همیشه تمیز باقی می‌ماند. پشت و روی بدنه گوشی هم با گوریلا گلس ۷ موسوم به ویکتوس (Victus) محافظ می‌شود که البته طبق بررسی‌های زَک معروف، حداقل از نظر  مقاومت در برابر خط و خش تفاوتی با قبلی‌ها ندارد.

از نمای روبروی نوت ۲۰ اولترا تقریباً چیزی جز نمایشگر نمی‌بینید که ۹۲ درصد سطح را به خودش اختصاص داده است. حفره دوربین سلفی هم بزرگ نیست و مزاحمتی ایجاد نمی‌کند. اگر از کاربران قدیمی سری نوت هستید احتمالاً به حضور قلم در سمت راست لبه پایینی عادت کرده‌اید اما سامسونگ با انتقال قلم به سمت چپ عادت‌های شما را به چالش کشیده است؛ همان‌طور که سال گذشته با انتقال دکمه پاور به لبه سمت چپ همه را به دردسر انداخته بود.

کمی هم در مورد نوت ۲۰ صحبت کنیم. این گوشی شاید تنها پرچمدار ۱۰۰۰ دلاری بازار باشد که بدنه پلی‌کربناتی دارد. البته جنس بدنه بی‌کیفیت نیست و حس پلاستیک به شما نمی‌دهد، ضمن این‌که خوش‌بختانه فریم گوشی همچنان فلزی است. نمایشگر نوت ۲۰ حاشیه زیادی ندارد و نسبت نمایشگر به بدنه تقریباً ۸۹ درصد است، یعنی ۲.۵ درصد کمتر از اولترا. جالب این‌که حفره دوربین سلفی بزرگ‌تر شده و بیشتر به‌چشم می‌آید. اگر نوت ۱۰ لایت را در نظر نگیریم، نوت ۲۰ اولین عضو این خانواده با نمایشگر کاملاً تخت محسوب می‌شود. سامسونگ حتی زحمت خمیده کردن لبه‌های شیشه را نیز به خودش نداده و فریم فلزی هم تا لبه نمایشگر بالا آمده. به همین دلیل از نمای کناری با ظاهر نامتقارنی روبرو هستیم و حتی سوایپ کردن از لبه‌ها هم کمی دشوار است.

نوت ۲۰ و ۲۰ اولترا دو گوشی بزرگ هستند و از استفاده از آنها با یک دست کار ساده‌ای نیست. نوت ۲۰ اولترا ۲۰۸ گرم وزن دارد و طی چند دقیقه دست شما را خسته می‌کند ولی نوت ۲۰ با ۱۹۲ گرم وزن، ارگونومی بهتری دارد. هر دو گوشی در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند.

نمایشگر

سامسونگ مثل همیشه بهترین نمایشگر خودش -که بهترین نمایشگر دنیای موبایل نیز محسوب می‌شود- را در نوت ۲۰ اولترا به‌کار گرفته اما نمایشگر نوت ۲۰ می‌توانست بهتر از این باشد؛ خیلی بهتر از این.

اولترا بزرگ‌ترین نمایشگر خانواده نوت را در اختیار دارد: پنل ۶.۹ اینچی دینامیک امولد 2X با رزولوشن ۳۰۸۸×۱۴۴۰ پیکسل و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز. در مقابل، نوت ۲۰ از پنل ۶.۷ اینچی سوپر امولد پلاس با رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل و نرخ رفرش ۶۰ هرتز بهره می‌برد. هر دو گوشی از فناوری +HDR10 پشتیبانی می‌کنند.

انتظار داشتیم سامسونگ بتواند نرخ رفرش بالا و رزولوشن کامل صفحه را هم‌زمان فعال کند ولی همانند سری S20 اینجا هم فقط در رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس می‌توانید از نرخ رفرش بالاتر استفاده کنید. البته نرخ رفرش ثابت نیست و حالت دینامیک دارد، یعنی در شرایط مختلف تغییر می‌کند. طبق گفته سامسونگ دیسپلی نرخ رفرش نمایشگر نوت ۲۰ اولترا برای تصاویر ثابت تا ۱۰ هرتز پایین می‌آید و برای صفحات متن‌محور، ویدیوها و بازی‌ها به‌ترتیب تا ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ هرتز بالا می‌رود. این رویکرد می‌تواند تأثیر قابل توجهی روی شارژدهی باتری داشته باشد ولی نمی‌دانیم که به‌درستی کار می‌کند یا نه، چون هنگام کار کردن با رابط کاربری به‌راحتی می‌توانید نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز را تشخیص دهید.

از نرخ رفرش که بگذریم، نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ اولترا بی‌نظیر است، یعنی حتی بهتر از S20 اولترا. حداکثر روشنایی صفحه در حالت دستی به حدود ۵۰۰ نیت می‌رسد که رقم بسیار خوبیست، ولی با فعال کردن Adaptive Brightness حتی تابش مستقیم خورشید هم نمی‌تواند مانع تماشای محتوا شود، چون در این حالت روشنایی صفحه بالای ۱۰۰۰ نیت می‌رود. گلکسی نوت ۲۰ هم زیر نور خورشید قابل استفاده است اما به‌شکل محسوسی روشنایی کم‌تری نسبت به اولترا دارد.

سامسونگ دو حالت رنگی را برای شما در نظر گرفته: حالت Vivid که فضای رنگی وسیع DCI-P3 را پوشش می‌دهد و حالت Normal که با فضای رنگی استاندارد sRGB مطابقت دارد. دقت نمایش رنگ‌ها بسیار بالاست و غلظت رنگ‌ها از حالت طبیعی خارج نمی‌شود. نوت ۲۰ در حالت Vivid رنگ‌ها را با اشباع بیشتری نشان می‌دهد ولی از نظر دقت به‌پای اولترا نمی‌رسد.

نرم‌افزار و رابط کاربری

سری گلکسی نوت ۲۰ با اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.5 به دست ما رسیدند که البته تفاوت چندانی با One UI 2.1 روی سری S20 ندارد. خوشبختانه سامسونگ وعده داده که این گوشی همراه چند مدل منتخب دیگر تا سه سال آپدیت می‌شوند. بنابراین سری نوت ۲۰ اندروید ۱۳ (یا هر اسمی که گوگل برایش انتخاب کند) را دریافت خواهند کرد.

رابط کاربری One UI 2.5 همان امکانات کامل همیشگی را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ از تصاویر پس‌زمینه و تم‌های مختلف تا تنظیمات مربوط به نمایشگر همیشه روشن و البته دارک مود یکپارچه. در ادامه تصاویری از رابط کاربری گلکسی نوت ۲۰ اولترا را می‌بینید.

شاید بگویید رابط کاربری MIUI 12 کامل‌تر است و امکانات بیشتری دارد، ولی به‌نظر من One UI تمام قابلیت‌های مورد نیاز را در اختیارتان می‌گذارد؛ مابقی اضافه‌کاریست. گلکسی استور هم شما را به منبع بی‌پایانی از تصاویر پس‌زمینه، تم، مجموعه آیکن و فونت متصل می‌کند.

مهم‌ترین بخش رابط کاربری سری نوت ۲۰ امکانات قلم S Pen است. تأخیر قلم به ۹ میلی‌ثانیه کاهش یافته تا بتوانید همانند یک قلم معمولی از آن استفاده کنید. البته این ویژگی فقط مخصوص اولتراست و قلم نوت ۲۰ معمولی تأخیر بیشتری دارد (۲۶ میلی‌ثانیه). در کنار پیشرفت S Pen اپلیکیشن Notes سامسونگ هم کاملاً به‌روز شده است. حالا می‌توانید فایل PDF را وارد Notes کرده و روی آن یادداشت بنویسید. همچنین می‌توانید صدای ضبط شده را با نوشته‌های‌تان همگام کنید و ببینید هر کلمه را در زمان شنیدن چه‌چیزی نوشته‌اید. این اپلیکیشن نوشته‌های کج و معوج شما را صاف می‌کند و تبدیل دست‌نوشته به متن قابل ویرایش هم بهبود یافته است. در نهایت می‌توانید یادداشت‌ها را بین دیوایس‌های مختلف از جمله کامپیوترهای ویندوزی به اشتراک بگذارید.

سامسونگ در مراسم رونمایی از چند قابلیت ویژه نرم‌افزاری رونمایی کرد که بین آنها، اجرای بازی‌های XBOX روی گوشی جالب‌تر از همه به‌نظر می‌رسد. البته این قابلیت هنوز فعال نشده و احتمالاً در ایران نیز کاربردی نخواهد داشت چون به اینترنت فوق‌سریع و نامحدود نیاز دارد.

سخت‌افزار

گلکسی نوت ۲۰ و ۲۰ اولترا با چیپست اگزینوس ۹۹۰ وارد کشور ما می‌شوند. این چیپست به اندازه کافی قدرتمند است تا خیال‌تان را بابت اجرای تمام بازی‌ها و برنامه‌ها راحت کند. حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم برای مالتی‌تسکینگ کافیست و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هم برای اکثر کاربران کفایت می‌کند. با این حال اگر می‌خواهید پول بیشتری بپردازید -مثلاً حدود ۴۰ میلیون تومان- مدل 5G اولترا با ۱۲ گیگ رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت رم نیز موجود است.

از آنجا که مدل‌های 5G این دو گوشی به دست ما رسید، اولترا ۴ گیگابایت رم بیشتری داشت و در بنچمارک‌ها اندکی بهتر عمل کرد. در ادامه نتایج به‌دست آمده در تست‌های آنتوتو، گیک‌بنچ ۵، پی‌سی‌مارک و تری‌دی‌مارک توسط نوت ۲۰ اولترا و سپس نوت ۲۰ را می‌بینید.

همان‌طور که می‌بینید اختلاف نتایج در تست‌های آنتوتو و گیک‌بنچ محسوس نیست. در تست پی‌سی‌مارک اولترا کمی بهتر عمل می‌کند و در تری‌دی‌مارک هم نوت ۲۰ معمولی. همچنین نتایج تفاوت چندانی با سری گلکسی S20 ندارند. جدول زیر مقایسه کهکشانی‌های اخیر سامسونگ با دو پرچمدار رقیب را نشان می‌دهد.

در مجموع ۴ گیگ رم بیشتر در مدل‌های اولترا کمی نتایج را بهبود می‌بخشد اما همچنان چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ برتری محسوسی در زمینه قدرت پردازش دارد. حالا در نظر بگیرید که سری نوت ۲۰ با اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس روانه بازارهای آمریکا و چین می‌شود که اختلاف بیشتری با اگزینوس ۹۹۰ دارد و مرز ۶۰۰ هزار امتیاز را در آنتوتو رد می‌کند. شاید وقتش رسیده که سامسونگ این قضیه را جدی‌تر بگیرد.

البته این اختلاف در دنیای واقعی اصلاً به چشم نمی‌آید و هرچقدر هم کاربر حرفه‌ای اندروید باشید، نمی‌توانید توان کامل سری نوت ۲۰ را به‌کار بگیرید. تمام بازی‌ها و برنامه‌ها به‌راحتی روی این دو گوشی اجرا می‌شوند، حتی اگر تعداد زیادی برنامه را هم‌زمان باز کرده و در حافظه نگه‌دارید.

سری نوت ۲۰ از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کنند که البته تا این شبکه فراگیر نشود، صحبت کردن در موردش بی‌فایده‌ست. دیگر قابلیت‌های ارتباطی نظیر وای فای ۶ و بلوتوث ۵ نیز در این گوشی‌ها حضور دارند. درگاه USB-C هم از نوع USB 3.2 است و سرعت بسیار بالایی دارد.

هر دو گوشی از خروجی صدای استریو به‌کمک اسپیکر مکالمه پشتیبانی می‌کنند ولی به‌خاطر قدرت کمتر اسپیکر مکالمه، صدا کمی نامتوازن است. شیائومی این مسئله را به‌کمک اسپیکر اختصاصی روی لبه بالای می ۱۰ حل کرده و انتظار می‌رود که دیگر شرکت‌ها هم راهکارهایی مشابه را در پیش بگیرند.

دوربین

گلکسی نوت ۲۰ اولترا با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی ثابت می‌کند که بی‌دلیل واژه «اولترا» را یدک نمی‌کشد. همانند گلکسی S20 اولترا اینجا هم با یکی از بهترین ابزارهای عکاسی طرف هستیم و دوربین‌های دیگر نیز این تجربه را کامل‌تر می‌کنند. نوت ۲۰ هم دوربین سه‌گانه دارد اما نه در حد و اندازه مدل اولترا.

دوربین اصلی نوت ۲۰ اولترا در تمام شرایط عکس‌های فوق‌العاده‌ای می‌گیرد که از نظر کنتراست، غلظت رنگ و جزئیات نقصی ندارند. فوکوس لیزری در فواصل نزدیک به کمک شما می‌آید تا راحت‌تر از سوژه‌های متحرک عکاسی کنید. این دوربین با سنسور بزرگ، حتی در محیط تاریک هم نیازی به نایت مود ندارد و در حالت عادی هم عکس‌های خوبی می‌گیرد. نایت‌مود کمی رنگ‌ها و جزئیات سایه‌ها را بهبود می‌بخشد.

دوربین تله‌فوتو گلکسی نوت ۲۰ اولترا سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد در حالی که گلکسی S20 اولترا دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی داشت. با این حالا زوم اپتیکال از ۴ به ۵ برابر افزایش پیدا کرده و گشودگی دیافراگم هم کمی بیشتر شده تا در مجموع، تفاوت خاصی بین عکس‌های تله این دو گوشی به‌وجود نیاید. این دوربین در شرایط نوری مناسب عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد ولی در محیط تاریک با پخش نور و حتی کمی نویز روبرو هستیم. اگر نور محیط خیلی کم باشد، نرم‌افزار دوربین تصمیم می‌گیرد از زوم دیجیتال دوربین اصلی به‌جای دوربین تله‌فوتو استفاده کند.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا از زوم فضایی ۱۰۰ برابری فاصله گرفته و حداکثر ۵۰ برابر بزرگنمایی در اختیار شما می‌گذارد. واقعیت این است که نه‌تنها ۵۰ یا ۱۰۰ برابر زوم دیجیتال هیچ کاربردی ندارد، بلکه حتی فکر بزرگ‌نمایی بالای ۱۰ برابر را هم از سرتان بیرون کنید. عکس‌هایی با زوم بالای ۱۰ برابر صرفاً برای خواندن تابلویی در دوردست‌ها به‌درد می‌خورد. حالا داستان جاسوسی و نقض حریم خصوصی را در نظر نمی‌گیریم.

دوربین اصلی گلکسی نوت ۲۰ به‌پای اولترا نمی‌رسد اما به‌خاطر سنسور بزرگ ۱/۱.۷۶ اینچی عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد. در واقع عکس‌های این دوربین را هم بدون هیچ‌گونه ادیتی می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در شرایط نوری ایده‌آل عکس‌ها هیچ نقصی ندارند و در محیط تاریک هم با پردازش مناسب و البته فدا کردن بخشی از جزئیات، نویزی را در تصاویر نمی‌بینیم.

دوربین تله‌فوتو گلکسی نوت ۲۰ -که پیش از این در گلکسی S20 و S20 پلاس هم دیده بودیمش- یکی از عجیب‌ترین دوربین‌های بازار موبایل است. این دوربین برخلاف نامش توانایی بزرگ‌نمایی اپتیکال ندارد و فقط ۳ برابر زوم هیبریدی (بخوانید دیجیتال) را ممکن می‌کند. عکس‌ها در زوم ۳ برابری هم جزئیات کافی ندارند، به‌خصوص اگر بخواهید بخشی از آنها را کراپ کنید. زوم‌های بیشتر از ۳ برابر (تا حداکثر ۳۰ برابر) فقط اوضاع را خراب‌تر می‌کنند.

دوربین فوق‌عریض هر دو گوشی سری نوت ۲۰ عملکرد معمولی دارند و فوق‌العاده نیستند. در واقع این صفت را فقط می‌توان برای دوربین فوق‌عریض هواوی P40 پرو به‌کار برد. این دوربین در نور کافی عکس‌های خوبی می‌گیرد و معمولاً اثری از اعوجاج یا نویز در آنها دیده نمی‌شود. در محیط تاریک بهتر است سراغ این دوربین نروید.

دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی هر دو گوشی هم شرایط مشابهی دارد، یعنی در نور کافی می‌توانید روی سلفی‌های باکیفیت حساب کنید اما در محیط تاریک با عکسی سرشار از نویز و فاقد جزئیات روبرو می‌شوید. کاش سامسونگ حداقل در اولترا از دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی گلکسی S20 اولترا استفاده می‌کرد.

بررسی کامل دوربین‌های سری گلکسی نوت ۲۰ و قابلیت‌های ویژه آنها، به‌خصوص در بخش فیلمبرداری به زمان بسیار بیشتری نیاز دارد. امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم این بخش را کامل‌تر کنیم.

باتری و شارژ

گلکسی نوت ۲۰ و ۲۰ اولترا به‌ترتیب باتری ۴۳۰۰ و ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارند. برای نوت ۲۰ این رقم کافی به‌نظر می‌رسد ولی وضعیت اولترا با صفحه ۱۲۰ هرتزی متفاوت است. گلکسی S20 اولترا با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی شارژدهی خوبی نداشت، پس حق داریم در مورد شارژدهی اولترای دوم با ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت باتری ضعیف‌تر نگران باشیم. تست باتری این دو گوشی با اپلیکیشن پی‌سی‌مارک نشان داد این نگرانی کاملاً بجاست. نتایج به‌دست آمده را در زیر می‌بینید.

۱۱ ساعت شارژدهی برای نوت ۲۰ با نمایشگر بزرگ و سخت‌افزار قدرتمند قابل قبول است، ولی ۸ ساعت برای اولترا را به‌سختی می‌توان پذیرفت. ظاهراً نمایشگر جدید سامسونگ هم مصرف انرژی بالایی دارد و تکنولوژی نرخ رفرش متغیر (Adaptive) کار زیادی از دستش برنمی‌آید. برای مقایسه می‌توان به شارژدهی هواوی P40 پرو و شیائومی می ۱۰ اشاره کرد که با صفحه ۹۰ هرتزی در همین تست، به‌ترتیب ۱۳:۳۷ و ۱۴:۴۱ ساعت دوام آوردند.

از آنجا که سری نوت ۲۰ بدون جعبه و شارژر اصلی به‌دست ما رسیدند، نتوانستیم زمان دقیق شارژ کامل آنها را ارزیابی کنیم اما بر اساس نتایج سری گلکسی S20 می‌توان با اطمینان گفت که این دو گوشی با فست شارژر ۲۵ واتی طی ۱ الی ۱:۱۵ ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شوند.

جمع‌بندی

طی سال‌های اخیر به حضور دو پرچمدار در خانواده کهکشانی‌های سامسونگ عادت کرده بودیم؛ پرچمدارانی که معمولاً از نظر اندازه با هم تفاوت داشتند. سری گلکسی S20 این رویه را به‌هم زد و حالا در سری نوت ۲۰ با داستان کاملاً متفاوتی روبرو هستیم؛ این‌بار دو برادر داریم که انگار یکی مورد غضب والدین قرار گرفته است. در واقع گلکسی نوت ۲۰ و ۲۰ اولترا شبیه برادران ناتنی هستند.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا بهترین نمایشگر دنیای موبایل را دارد، طراحی زیبای سری نوت را به ارث برده و برای عکاسی حرفه‌ای هم آماده است. آنچه خوبان همه دارند -منهای شارژدهی باتری- را در این گوشی پیدا می‌کنید، هرچند حداقل باید ۱۳۰۰ دلار برای به‌دست آوردنش هزینه کنید.

انتخاب گلکسی نوت ۲۰ به‌مراتب دشوارتر است. برچسب قیمت ۱۰۰۰ دلاری برای (شبه) پرچمداری که بدنه پلاستیکی و نمایشگر ۶۰ هرتزی دارد چندان با عقل جور درنمی‌آید، آن هم با وجود رقبایی که پرچمدار تمام عیارشان را با قیمتی کمتر روانه بازار کرده‌اند. شاید بتوان نوت ۲۰ را مدل لایت این خانواده دانست. در هر صورت این برادری، تنی نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Mohammadreza
    Mohammadreza | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت آقای مقدسی، آقای مقدسی می شود ویدیویی در رابطه با مقایسه کیفیت این گوشی و HUAWEI P40 PRO بگذارید؟
    مقایسه فوق العاده جذابی می شود.
    با تشکر از توجه شما به این نظر.

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

    با حذف نظرات منفی توسط دیجیاتو ، کاملاً جانب داری و تبلیغات غیر مستقیم مشخص شد ! نظرم که حذف شد : فهمیدم که تو بررسی ها دیگه نباید به این سایت دیجیاتو اعتماد کنم .

    • حمید مقدسی
      حمید مقدسی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

      کدوم نظرتون حذف شده دوست عزیز؟

      • alimardaniiii
        alimardaniiii | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

        نظرم مدتت طولانی تایید نشد فکر کردم حذف کردید.
        ........
        میخواستم نظرمو فوق را ویرایش یا حذف کنم نشد.
        به هر حال معذرت میخوام .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی