ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

SK Hynix از سریع‌ترین حافظه SSD کاربری رونمایی کرد؛ سرعت نوشتن ۳۲۰۰ مگابایت بر ثانیه

کمپانی SK Hynix از سریع ترین حافظه SSD کاربری خود به نام Gold P31 رونمایی کرد. این محصول از حافظه جدید TLC NAND با ساختار ۱۲۸ لایه و همچنین کنترلر اختصاصی این شرکت بهره می‌برد. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

کمپانی SK Hynix از سریع ترین حافظه SSD کاربری خود به نام Gold P31 رونمایی کرد. این محصول از حافظه جدید TLC NAND با ساختار ۱۲۸ لایه و همچنین کنترلر اختصاصی این شرکت بهره می‌برد.

حافظه Gold P31 PCIe NVMe SSD از فرم فکتور M.2-2280 استفاده کرده و در ظرفیت‌های ۵۰۰ و ۱ ترابایت قابل خریداری خواهد بود. شرکت سازنده حداکثر سرعت خواندن و نوشتن این محصول را به ترتیب ۳۵۰۰ و ۳۲۰۰ مگابایت بر ثانیه اعلام کرده است. حافظه‌ها به منظور حفظ عملکرد مطلوب زیر فشار بالا به پخش کننده حرارتی دارای گرافین مجهز شده‌اند.

Gold P31 PCIe NVMe SSD اولین حافظه مصرفی شرکت SK Hynix است که از حافظه 3D TLC NAND با ۱۲۸ لایه استفاده می‌کند که ظرفیت و عملکرد بالا را با هزینه کم ارائه می‌کند.

SK Hynix می‌گوید با استفاده از فناوری 4D TLC NAND با ۱۲۸ لایه توانسته مصرف برق را در حافظه‌های SSD جدید این شرکت کاهش دهد که برای نوت بوک‌ها بسیار مهم است. حافظه SSD دو ترابایتی این شرکت که برای تولیدکنندگان تجهیزات اصلی (OEM) ساخته شده، تنها ۳ وات برق مصرف می‌کند که در مقایسه با نسل قبل نصف شده است. بنابراین انتظار می‌رود حافظه‌های ۵۰۰ و ۱ ترابایتی این شرکت به برق کمتری نیاز داشته باشند.

SK Hynix اواخر سال گذشته میلادی بکارگیری حافظه 4D TLC NAND با ۱۲۸ لایه خود را در سرورهای گران قیمت آغاز کرد و حال این فناوری را به حافظه‌های مصرفی آورده است.

شرکت SK Hynix میزان ترابایت داده‌هایی که می‌توان در طول عمر یک SSD روی آن نوشت (TBW) را برای حافظه‌های جدید اعلام نکرده است، اما می‌گوید Gold P31 از گارانتی ۵ ساله برخوردار بوده و TBW «تراز اول» خواهد داشت.

حافظه Gold P31 PCIe NVMe SSD ابتدا از طریق آمازون قابل خریداری بوده و در روزها و هفته‌های آتی در فروشگاه‌های بیشتری عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

    برای خرید رویا

  • Baback Mohamadi
    Baback Mohamadi | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

    شاهکار مهندسی

مطالب پیشنهادی