ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فورتنایت
کسب و کار

قیمت ۱۰ هزار دلاری آیفون هایی که فورتنایت روی آنها نصب شده در eBay

بعد از مناقشه ای که میان اپیک گیمز و اپل به وجود آمد اپل بازی محبوب فورتنایت را از روی اپ استور خود حذف کرد و حالا کاربران جدید آیفون در آمریکا راهی برای نصب ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

بعد از مناقشه ای که میان اپیک گیمز و اپل به وجود آمد اپل بازی محبوب فورتنایت را از روی اپ استور خود حذف کرد و حالا کاربران جدید آیفون در آمریکا راهی برای نصب این بازی روی گوشی خود ندارند. البته آنها که قبلا این بازی را روی آیفون خود نصب کرده اند همچنان می توانند از آن استفاده کنند و اپل اجازه حذف کردن آن را از روی گوشی کاربرانش ندارد با این حال آن دسته از کاربران آیفون که تابحال اقدام به نصب فورتنایت نکرده اند فعلا چنین امکانی ندارند.

همین مساله باعث شکل گیری یک بازار پر سود در وبسایت هایی نظیر eBay  شده و آیفون های دست دوم که قبلا فورتنایت روی آنها نصب شده اکنون با قیمت هایی در حدود ۱۰ هزار دلار در آنها خرید و فروش می شوند.

برخی کاربران با بررسی قیمت های آیفون در وبسایت eBay متوجه شده اند که گروه جدیدی به نام آیفون همراه با فورتنایت به فهرست کالاهای قابل فروش در این پلتفرم اضافه شده و تاکنون بیش از ۱۰۰ گوشی در این گروه قرار گرفته اند که مدل های مختلفی از آیفون را شامل می شوند. جالب است بدانید که با سرچ عبارت Fortnite iPhone حتی به نتایج جستجوی بیشتر هم می رسید.

فورتنایت

یکی از این نتایج جستجو که بالاتر از بقیه نمایش داده می شود یک دستگاه آیفون X مدل سال ۲۰۱۷ است که فورتنایت روی آن نصب شده و ۱۰ هزار دلار قیمت دارد.

بد نیست اشاره کنیم که فورتنایت یک بازی کاملا رایگان است و تقریبا در هر پلتفرمی وجود دارد. علاوه بر این، بازی مورد بحث روی انواع پلتفرم های بازی از قبیل نینتندو سوئیچ، آیفون، پی سی، اکس باکس وان، پلی استیشن ۴، اندروید یا مک موجود است و کاربران میتوانند در این پلتفرم به رقابت با دیگران بپردازند.

به طور خلاصه اگر کاربری بخواهد فورتنایت را روی گجت دیگری غیر از آیفون بازی کند چندین گزینه پیش رو دارد. با در نظر داشتن همین نکته و قیمت های بالایی که برای آیفون های موجود در eBay تعیین شده واضح است که این گوشی ها مشتری خاصی نخواهند داشت و تاکنون حتی یک عدد از آنها هم فروخته نشده است.

هفته گذشته فورتنایت از روی اپ استور اپل و پلی استور گوگل حذف شد، با این حال، به نظر می رسد که این مناقشات همیشگی باشند؛ فورتنایت یکی از محبوب ترین بازی هاست و اپل و گوگل نیز بارها تاکید داشته اند که می خواهند این بازی را به مارکت های خود بازگرداند.

اپل در بیانیه ای پیرامون این اختلاف گفت:

ما بسیار مایلیم که اپیک را در برنامه توسعه دهندگان اپل نگه داریم و اپلیکیشن های آن را هم در اپ استور داشته باشیم. مشکلی که اپیک برای خود ایجاد کرده به راحتی قابل حل است اگر آنها اپلیکیشن خود را به روز رسانی کنند تا با دستورالعمل ها و توافقات قبلی شان همخوانی داشته باشد.

هفته گذشته بعد از آنکه شرکت اپیک فورتنایت را به روز رسانی کرد این امکان برای کاربران فراهم شد که پول مجازی بازی با نام V-Buck را به صورت مستقیم و با تخفیف سی درصدی از خود اپیک خریداری کنند و دیگر نیازی به پرداخت پول اضافه به اپ استور و پلی استور نداشته باشند. به دنبال همین اتفاق نیز دو فروشگاه مجازی یاد شده این بازی را از روی پلتفرم های خود حذف کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

    کار احمقانه ایه . به جاش یک تبلت اندرویدی بگیرن که هم میتونن روش بازی رو نصب کنند هم چون صفحه بزرگتری داری لذت بازی روش بیشتره

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

    این کار اپل نفرت انگیزه .

  • Mahyar
    Mahyar | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

    واقعا مردم میرن هزار دلار برای گوشی بدن که فقط فورتنایت بازی کنن؟
    اگه حمل و نقلش مهم نیست برن با قیمت خیلی کمتر ایکس باکس یا پی اس فور بخرن اگه هم جابجاییش مهمه برن سویچ بخرند

    • نیما
      نیما | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

      هزار دلار نه ده هزار دلار
      چرا برن کنسول بگیرن؟
      برن گوشی پرچمدار سامسونگ بگیرن فورتنایت هم روش نصب میشه اصلا نصب هست روش

  • Red heaven
    Red heaven | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

    لا مصب نمک میخوری نمکدون میشکونی؟ حقته که از اپ استور حذف شی

  • Meysam.n
    Meysam.n | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

    فقط اندروید??
    چون دست کاربر بازه و مشکلی از بابت نصب اپلیکیشن نداره ولی باید از منابع معتبر و مورد اعتماد تهیه بشه
    اگه از ظاهرشم خسته شدید میتونید با تم و لانچر روح تازه بهش بدید
    و یا کلا رام کاستوم نصب کنید و تحربه جدیدی داشته باشید
    البته نظر شخصیه خودمه و نظر شما که کامنت منو میخونید محترمه?

    • عزراییل
      عزراییل | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

      به خاطر همینه از ios بدم میاد

مطالب پیشنهادی