ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتقاد رهبری نسبت به واردات نیم میلیارد دلاری «گوشی لوکس آمریکایی» در سال ۹۸

رهبر انقلاب در نشست تصویری با هیئت دولت به مناسبت آغاز هفته دولت، به واردات نیم میلیارد دلاری یک گوشی لوکس آمریکایی در سال گذشته انتقاد و اعلام کردند که دولت باید جلوی این اتفاق را ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۵۴

رهبر انقلاب در نشست تصویری با هیئت دولت به مناسبت آغاز هفته دولت، به واردات نیم میلیارد دلاری یک گوشی لوکس آمریکایی در سال گذشته انتقاد و اعلام کردند که دولت باید جلوی این اتفاق را بگیرد.

ایشان «واردات بی رویه» را که باعث شکایت مکرر تولید کنندگان و حتی ورشکستگی برخی از آنها شده است بسیار خطرناک خواندند و در این رابطه اظهار داشتند که «واردات لوکس نیز از جمله موانعی است که دولت باید آن ها را از سر راه تولید حذف کند.»

آخرین پست صفحه اینستاگرامی منتسب به رهبری نیز در اینباره توضیحات بیشتری منتشر ساخته است و اظهارات وی را چنین نگاشته: «واردات بی‌رویه چیز خطرناک و مهمی است. گاهی این واردات، واردات لوکس است یعنی هیچ نیاز بهش نیست؛ شنیدم که برای واردات یک نوع #گوشی_لوکس_آمریکایی در سال۹۸ حدود نیم میلیارد دلار مصرف شده. البته بخش خصوصی این کار را میکند، منتها دولت بایستی جلوی این را بگیرد.»

رهبری با اشاره به اعلام دولت مبنی بر بازگردانده نشدن ۲۷ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات اظهار داشتند که «ممکن است بخشی از این ارزها به دلایل منطقی هنوز بازگردانده نشده اما با موارد سودجویانه همچون واردات کالاهای لوکس یا خرید ملک در خارج از کشور باید برخورد شود.»

پیش از این انجمن واردکنندگان موبایل و سامانه همتا در یک نشست خبری مشترک درباره ممنوعیت واردات موبایل‌های بالای ۳۰۰ یورو، اعلام کرده بودند که در سال ۹۸ تقریبا نیم میلیارد یورو صرف واردات آیفون به کشور شده است. در همان نشست خبری، نماینده سامانه همتا به حجم ارز مصرف شده جهت واردات آیفون واکنش نشان داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • طاووس
    طاووس | ۳ شهریور ۱۳۹۹

    لایکو دیسلایک کامنت های اَپ باگ داره

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۳ شهریور ۱۳۹۹

    راستی حضرت آقا اشاره نفرمودن چرا کامنت ها توی پیج کاملا مردمی و برآمده از آحاد ملتشون محدود شده به افراد خاص هست؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی