ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی گلکسی نوت ۲۰ الترا از وجود دو سیستم دفع حرارت متفاوت خبر می‌دهد

کالبدشکافی گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ الترا توسط iFixit نکات جالبی را در مورد سیستم خنک کننده آنها فاش کرد. به گفته iFixit این دو گوشی در کمال تعجب فاقد سیستم خنک کننده Vapor ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

کالبدشکافی گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ الترا توسط iFixit نکات جالبی را در مورد سیستم خنک کننده آنها فاش کرد. به گفته iFixit این دو گوشی در کمال تعجب فاقد سیستم خنک کننده Vapor Chamber و لوله‌های گرمایی مسی هستند که سامسونگ از آنها برای خنک کردن گلکسی نوت ۹ استفاده کرده بود.

iFixit می‌گوید سامسونگ برای خنک کردن گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ الترا به جای مس از پد حرارتی گرافیتی چند لایه استفاده کرده است. نکته عجیب اینکه ظاهراً این مورد برای همه مدل‌های الترا صدق نمی‌کند، چون ویدیوی کالبدشکافی دیگری از نوت ۲۰ الترا در یوتیوب منتشر شده که وجود سیستم خنک کننده Vapor Chamber و لوله‌های مسی را در آن تأیید می‌کند.

مشخص نیست چرا سامسونگ در برخی از مدل‌های گلکسی نوت ۲۰ الترا به جای لوله مسی از پد گرافیتی استفاده کرده، اما ممکن است دلیل داغ شدن بیش از حد برخی از مدل‌ها همین مورد باشد. برخی از سایت‌ها پس از بررسی گلکسی نوت ۲۰ الترا به داغ شدن بیش از حد آن اشاره کرده‌اند.

برای مثال Android Authority در بررسی خود از این گوشی به داغ بودن همیشگی آن و همچنین حین استفاده از دوربین و بازی کردن اشاره کرد و گفت که داغ‌تر از دیگر گوشی‌های مشابه مجهز به چیپست اسنپدراگون است. Wired نیز گفت حتی دانلود بازی فورتنایت نیز «سبب داغ شدن بیش از انتظار» گلکسی نوت ۲۰ الترا شده است.

PCWorld با استفاده از دماسنج فروسرخ دمای گلکسی نوت ۲۰ الترا زیر فشار زیاد را بیش از ۱۰۰ درجه فارنهایت (بیش از ۳۷ درجه سانتی گراد) اندازه گیری کرده است. SamMobile در بررسی خود نوشت که «دما پس از ۶-۵ دقیقه فیلمبرداری با رزولوشن 8K به ۴۶-۴۵ درجه سانتی گراد رسید.» سایت ورج می‌گوید حین بررسی گلکسی نوت ۲۰ الترا به مشکل داغ شدن بیش از حد برنخورده که احتمالاً به دلیل مجهز شدن این مدل به سیستم کولینگ متفاوت بوده است.

iFixit امتیاز تعمیرپذیری ۳ از ۱۰ را به گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ الترا داد و دلایل آن را موارد زیر اعلام کرد:

نکات مثبت:

  • برای باز کردن گوشی‌ها به یک پیچ گوشتی چهارسو نیاز است.
  • بسیاری از قطعات از جمله درگاه شارژ ماژولار و قابل تعویض هستند.

نکات منفی:

  • تعویض باتری بسیار سخت است.
  • تعمیر نمایشگر بسیار خسته کننده است و هزینه زیادی روی دست کاربر می‌گذارد.
  • برای تعمیر هر قسمت از گوشی باید با چسب‌های مختلف کلنجار رفت و سپس در پروسه‌ای خسته کننده آنها را تمیز و سپس تعویض کرد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Shefi
    Ali Shefi | ۴ شهریور ۱۳۹۹

    خب الان کدومش سرد میکنه کدومش گردم، پد یا مس؟

مطالب پیشنهادی