ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی نسل سوم فناوری دوربین زیر نمایشگر را معرفی کرد [تماشا کنید]

شیائومی از جدیدترین فناوری دوربین زیر نمایشگر خود رونمایی کرد و از عرضه موبایل با این تکنولوژی در سال آینده خبر داد. شیائومی با انتشار پستی در وبلاگ این شرکت اعلام کرد از سال آینده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

شیائومی از جدیدترین فناوری دوربین زیر نمایشگر خود رونمایی کرد و از عرضه موبایل با این تکنولوژی در سال آینده خبر داد.

شیائومی با انتشار پستی در وبلاگ این شرکت اعلام کرد از سال آینده تولید انبوه موبایل با دوربین سلفی زیر نمایشگر را آغاز می‌کند. شیائومی می‌گوید نسل اول و دوم این فناوری تاکنون در محصولات این شرکت بکار نرفته بودند اما از سال بعد شاهد عرضه موبایل‌های این سازنده با نسل سوم این فناوری خواهیم بود.

به گفته شیائومی تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر این شرکت به گونه‌ای طراحی شده که اجازه ورود نور از شکاف‌های زیرپیکسل‌ها را می‌دهد. زیرپیکسل‌ها در واقع همان نقطه‌های قرمز، سبز و آبی (RGB) هستند که پس از ترکیب شدن یک پیکسل را تشکیل می‌دهند.

شیائومی می‌گوید به لطف این فناوری تراکم پیکسلی قسمتی که بالای دوربین سلفی قرار گرفته همانند دیگر قسمت‌های نمایشگر است، بنابراین دوربین سلفی «به طور کامل» پنهان می‌شود. این شرکت اضافه می‌کند که کیفیت عکس‌های گرفته شده با این فناوری تفاوتی عکس دوربین‌های سلفی معمول ندارد.

شیائومی افزود به لطف فناوری مورد بحث «روشنایی، گاموت رنگ و دقت رنگ» قسمتی که بالای دوربین سلفی قرار گرفته مشابه دیگر بخش‌های نمایشگر خواهد بود. البته در توضیحات این شرکت اشاره‌ای به نوع پنل‌های سازگار و همچنین رزولوشن نشد.

شیائومی ادعا می‌کند این فناوری دوربین سلفی را به طور کامل پنهان می‌کند، اما اگر در ثانیه ۲۹ ویدیو را متوقف کنید متوجه یک سایه مربع شکل روبروی دوربین سلفی می‌شوید. «Ice Universe» که از افشاگران باسابقه دنیای تکنولوژی به شمار می‌رود نیز تصویر زیر را در توییتر منتشر کرده که با دقت به آن متوجه یک هاله دایره‌ای شکل مقابل دوربین سلفی خواهید شد.

تعدادی از سازندگان موبایل از جمله شیائومی و اوپو فناوری پنهان کردن دوربین سلفی زیر نمایشگر را توسعه داده‌اند اما تاکنون شاهد بکارگیری آنها در گوشی‌ها نبوده‌ایم. ZTE نیز از عرضه اولین گوشی دنیا با دوربین زیر نمایشگر به نام ZTE Axon 20 5G در اول سپتامبر (۱۱ شهریور) خبر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Sina Elahi
    Sina Elahi | ۹ شهریور ۱۳۹۹

    من بالا و پایین راحت ۳ سانت فضا دارم?

  • حمید
    حمید | ۹ شهریور ۱۳۹۹

    مال من که نه ناچه نه سوراخ قشنگ جا داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی