ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شایعه رونمایی اپل از موتور جستجو دوباره مطرح شد

به تازگی چندین توسعه دهنده از افزایش فعالیت خزنده وب اپل خبر داده‌اند و دوباره به شایعه رونمایی از موتور جستجو توسط این شرکت دامن زده‌اند. افزایش فعالیت این خزنده وب احتمالاً به خاطر بهبود ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

به تازگی چندین توسعه دهنده از افزایش فعالیت خزنده وب اپل خبر داده‌اند و دوباره به شایعه رونمایی از موتور جستجو توسط این شرکت دامن زده‌اند. افزایش فعالیت این خزنده وب احتمالاً به خاطر بهبود Siri و جستجوگر Spotlight بوده است.

«Jon Henshaw»، مؤسس شرکت دیجیتال مارکتینگ Coywolf چند روز قبل با انتشار مطلبی در وبلاگ این شرکت شایعه رونمایی اپل از یک موتور جستجو به منظور رقابت با گوگل را مطرح کرد. او می‌گوید خزنده وب اپل به نام Applebot به طور عجیبی روزانه در حال بازدید یا Crawling سایت اوست. دو توسعه دهنده دیگر نیز افزایش ناگهانی فعالیت این خزنده وب را گزارش کرده‌اند.

Applebot همانند دیگر خزنده ها، سایت‌ها را اسکن می‌کند تا نتایج جستجو را بر اساس فاکتورهای مختلف از جمله نرخ درگیر شدن کاربر (Engagement)، ارتباط عبارات جستجو شده با موضوعات سایت و محتواها، تعداد لینک‌ها و دیزاین صفحه رتبه بندی کند. آنطور که Henshaw می‌گوید، اپل صفحه پشتیبانی Applebot را ماه گذشته به روزرسانی کرده و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه کرده است.

از آنجا که اپل خود را شرکتی معرفی کرده که اهمیت زیادی به حریم خصوصی کاربران می‌دهد و مدل کسب و کار آن با مدل کسب و کار گوگل و فیسبوک که مبتنی بر تبلیغات است تفاوت زیادی دارد، بعید به نظر می‌رسد قصد عرضه یک موتور جستجوی تمام عیار را داشته باشد. البته DuckDuckGo نشان داد که با در نظر گرفتن حریم خصوصی هم می‌توان یک موتور جستجوی مناسب عرضه کرد.

شایعه رونمایی اپل از یک موتور جستجو از زمان معرفی خزنده Applebot در سال ۲۰۱۵ و همچنین درج چندین آگهی استخدام متخصص موتور جستجو در همان سال مطرح شده است. در حال حاضر اما به نظر می‌رسد اپل توجه خود را معطوف بهبود سیری و جستجوگر Spotlight کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

    در دنیای دیجیتال هیچ چیز ثابت و تغییر ناپذیر نیست. نوکیا الان کجاست؟ ویندوز چه آینده ای پیش رو داره؟ ایمیل چطور به کنج رانده شد؟
    موضوع این نیست که یکی یک موتور جدید بیاره. بلکه اینطور اتفاق میوفته ک یکی میاد بنیاد جستجو را از روش فعلیش تغییر میده.
    کاری ک موبایل با دسکتاپ کرد. دوربین دیجیتال با فیلم عکاسی کرد، کاری ک شبکه های اجتماعی با ایمیل کرد و ،،،،

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی