ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی مدیاتک از چیپست هلیو G95 برای موبایل‌های گیمینگ

هلیو G95 قدرتمندترین چیپست موبایلی است که مدیاتک تا کنون با تمرکز قابلیت‌های گیمینگ تولید کرده است. هلیو G95 چیپستی ۸ هسته‌ای با خوشه‌بندی big.LITTLE است که از ۲ هسته پردازشی Cortex-A76 با کلاک ۲.۰۵ گیگاهرتز و ۶ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

هلیو G95 قدرتمندترین چیپست موبایلی است که مدیاتک تا کنون با تمرکز قابلیت‌های گیمینگ تولید کرده است.

هلیو G95 چیپستی ۸ هسته‌ای با خوشه‌بندی big.LITTLE است که از ۲ هسته پردازشی Cortex-A76 با کلاک ۲.۰۵ گیگاهرتز و ۶ هسته کم مصرف‌تر Cortex-A55 بهره می‌برد. پردازش گرافیکی هم بر عهده Mali-G76 MC4 با فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز قرار دارد.

این چیپست نسخه ارتقا یافته هلیو G90 محسوب شده و نسبت به آن از نظر توان CPU و GPU به ترتیب ۵ و ۸ درصد ارتقا پیدا کرده است. توانایی پشتیبانی از دوربین چهارگانه با حداکثر رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل، ترکیب پیکسل چهارگانه برای ارتقای عملکرد در مناظر با نور ناکافی و انکود ویدیوهایی 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را از دیگر قابلیت‌های این چیپ است و کیفیت فیلمبرداری در گوشی‌های مجهز به آن به لطف پردازش هوش مصنوعی ارتقا پیدا می‌کند.

نرخ رفرش بالا برای نمایش روان محتوا یکی از مهمترین قابلیت‌ها برای گوشی‌های گیمینگ است و مدیاتک هلیو G90 از این لحاظ قادر به پشتیبانی از نمایشگرهای +FHD با نرخ تازه‌سازی ۹۰ فریم بر ثانیه است. در کنار آن باید به سازگاری با استاندارد HDR10 با قابلیت ارتقای بلادرنگ به +HDR10 اشاره کرد.

مدیاتک چیپست هلیو G95 را به فناوری HyperEngine مجهز کرده که برای ارائه بهترین تجربه بازی جنبه‌های مختلف CPU، GPU، رم و حتی ارتباطات را بهینه سازی می‌کند. کمپانی تایوانی مدعی است این تراشه با تکیه بر قابلیت AI Super Resolution حین استریم محتوا از سایت‌های برجسته با رزولوشن 720p تا ۷۵ درصد در پهنای باند صرفه جویی می‌کند.

هلیو G95 برخلاف چیپست‌های جدید مدیاتک تنها با شبکه 4G سازگاری داشته و از پشتیبانی نسل پنجم شبکه خبری نیست. نخستین موبایل‌های مجهز به این چیپست از همین ماه معرفی و به بازار عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی