ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت خودرو
اخبار خودرو

عرضه خودرو در بورس منتفی شد + آخرین قیمت‌ها در بازار

طی چندماه گذشته، رشد تساعدی بازار سرمایه باعث نگاه مثبت مردم و مسئولان نسبت به فرایند داد و ستد در بورس شده بود و به همین خاطر نیز برخی از کارشناسان پیشنهاد دادند تا موضوع ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

طی چندماه گذشته، رشد تساعدی بازار سرمایه باعث نگاه مثبت مردم و مسئولان نسبت به فرایند داد و ستد در بورس شده بود و به همین خاطر نیز برخی از کارشناسان پیشنهاد دادند تا موضوع لاینحل قیمت گذرای و عرضه خودروهای تولید داخل در بورس صورت بگیرد تا بلکه آشفته بازار خودرو به ساحل آرامش برسد.

اما حالا شورای رقابت خوشبختانه با این طرح عجیب مخالفت کرده و با توجه به تعداد کم عرضه خودرو نسبت به تقاضای موجود در بازار، اجرای چنین طرحی را در شرایط موجود منطقی ندانسته است.

این تصمیم درست در شرایطی مطرح می شود که طی چند هفته اخیر شاهد نزولی شدن بازار سرمایه نیز هستیم و کاملا مشخص نیست که در صورت عرضه خودرو در بازار سرمایه و نزولی شدن قیمت در این بازار، خرید و فروش خودرو آنهم در شرایط فعلی که سایت ها اجازه درج قیمت را ندارند، به چه شکلی امکان پذیر بود؟

واقعیت این است که بخشی از توجیه موافقان حذف قیمت، به مافیایی شدن پروسه قیمت گذاری در بازار آزاد خودرو کشورمان مربوط می شود که ظاهرا براین اساس، قیمت های دستوری توسط گروه خاصی از مالکین تعیین شده و به شکل فراگیر در وب سایت های خرید و فروش خودرو اعلام می شده است،

اما حالا با گذشت چندماه از حذف قیمت ها از روی وب سایت های مربوطه، همچنان شاهد افزایش توجیه ناپذیر قیمت خودرو ها هستیم که گاها حتی مستقل از نرخ دلار نیز روی می دهد و مشخصا از تصمیمات مافیایی برخی از واسطه گران نشات می گیرد.

عرضه خودرو در بورس

بنابراین می توان گفت که فارغ از مساله درج یا عدم درج قیمت ها، روند صعودی قیمت گذاری خودروها در بازار به سبب شرایط اقتصادی خاص کشور همچنان ادامه دارد و به شکل جمعی و گروهی توسط برخی واسطه گران مافیایی و عمده فروشندگان بیمناک از کاهش قدرت خرید، با جدیت دنبال می شود.

در همین راستا آخرین قیمت ها در بازار خودرو به شرح زیر اعلام شده است.

پژو 207 i دستی با قیمت 239 میلیون تومان، پژو 207 i اتوماتیک با قیمت 332 میلیون تومان، دنا با قیمت 230 میلیون، دنا پلاس با قیمت 270 میلیون تومان، تیبا 2 با قیمت 111 میلیون تومان، تیبا صندوق دار با قیمت 97 میلیون، ساینا با قیمت 112 میلیون تومان، پژوپارس با قیمت 183 میلیون تومان، سراتو با قیمت 640 میلیون تومان، رنو ساندرو استپ وی با قیمت 415 میلیون تومان و هایما S7 توربو با قیمت 606 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

همچنین، سمند ال ایکس با قیمت 152 میلیون تومان، سمند سورن با قیمت 197 میلیون تومان، پژو 405 با قیمت 151 میلیون و 500 هزار تومان، پژو پارس tu5 با قیمت217 میلیون تومان، پژو 206 تیپ2 با قیمت 169 میلیون تومان، پژو 206 تیپ5 با قیمت 205 میلیون تومان، پژو 206 وی 8 با قیمت 198 میلیون تومان، رانا با قیمت 168 میلیون تومان و هایماS7 با قیمت 607 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد.

این درحالیست که براساس اخبار منتشر شده، خرید و فروش در بازار در پی شرایط خاص ماه محرم به کمترین حد ممکن رسیده است و عمده معاملات در خصوص خودروهای صفر نیز بین واسطه گران انجام می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • نیما
    نیما | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

    اگه میومد تو بورس با این اوضاع بورس ماشین خیلی ارزون میشد?

  • Mahdian888
    Mahdian888 | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

    لعنت خدا بر دولت و دولتی ها

  • yosof
    yosof | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

    دلار شد هزارتومن. قبول نداری؟ سرچ کن دلار هزارتومنی. عکسش میاد
    جالبه اون متوهمان هنوز هم درحال نظریه پردازی هستن.خسته نشدید؟!

  • M.Hexa.M
    M.Hexa.M | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

    ماشین توی بورس آخه؟؟؟ ... یعنی چی؟؟؟ ... دیگه هر چیزی رو توی بورس برگه های سهامش رو که نمیدن ... تا چند وقت دیگه حتما اپ دیوار باید جمع کنه بره چون همه اجناسشون رو میتونن به صورت سهام توی تابلوی بورس آگهی کنن!! ... چقدر مسخره ...

مطالب پیشنهادی