ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی TCL از یک عینک هوشمند آزمایشی و یک موبایل جدید با نمایشگر آبشاری رونمایی کرد

درست مانند روندی که در سال ۲۰۱۹ در پیش گرفته شد، شرکت TCL از فرصت خود در نمایشگاه IFA 2020 استفاده کرده تا از دو دیوایس پروتوتایپ رونمایی به عمل آورد. نخستین دیوایس، یک پوشیدنی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۷

درست مانند روندی که در سال ۲۰۱۹ در پیش گرفته شد، شرکت TCL از فرصت خود در نمایشگاه IFA 2020 استفاده کرده تا از دو دیوایس پروتوتایپ رونمایی به عمل آورد. نخستین دیوایس، یک پوشیدنی به نام Project Archery است. این محصول که یک خرق عادت واقعی در دنیای تکنولوژی به حساب می‌آید، در واقع عینکی هوشمند و مجهز به دو نمایشگر اولد است که باعث می‌شود تصور کنید در حال تماشای فیلم‌های سینمایی در محیط سینما هستید.

ورژن ۲.۰ این عینک هوشمند پیشتر در نمایشگاه CES امسال به نمایش درآمده بود، اما TCL ورژن ۳.۰ را با خود به نمایشگاه IFA برلین آورده است. این مدل جدید حسابی سبک‌وزن‌تر از پروتوتایپ قبلی است و از نظر ظاهری هم هیچ تفاوتی با یک عینک آفتابی معمول ندارد، هرچند که اگر آن‌ها را در خیابان به چشم بزنید، باز هم اندکی عجیب جلوه می‌کند.

TCL می‌گوید در حال کار هرچه بیشتر روی این تکنولوژی است تا افراد عینکی بدون نیاز به استفاده از لنز چشمی یا قرار دادن دو عینک روی یکدیگر، قادر به استفاده از این عینک هوشمند جدید باشند.

گذشته از این، TCL از یک اسمارت‌فون آزمایشی با نمایشگر آبشاری نیز رونمایی کرده، البته این محصول چیز جدیدی نیست و موبایل Edge Plus موتورولا هم از این قابلیت برخوردار است. لبه نمایشگر این موبایل تا حد زیادی خمیده شده و به این ترتیب، هرگونه حاشیه در کناره‌ها به صورت کامل از بین رفته است. اگرچه این طراحی، ظاهری بسیار جذاب به موبایل بخشیده، اما شرکت‌هایی مانند سامسونگ به دلایل درستی تصمیم به عدم استفاده از نمایشگر‌های خمیده گرفتند: این نمایشگر‌ها معمولا احتمال لمس اشتباه صفحه از سوی کاربر را بالا می‌برند و هزینه ساخت‌شان هم بسیار زیاد است.

کمپانی مورد اشاره می‌گوید که این تکنولوژی را به یکی از موبایل‌های آتی خود خواهد آورد، اما از ارائه جزییات بیشتر سر باز زده است. TCL می‌گوید که مشغول کار روی نمایشگرهای تاشو و رول‌شونده نیز هست اما افزوده که سال ۲۰۲۰ برای عرضه عمومی چنین تکنولوژی‌هایی زود است. با توجه به اینکه موبایل گلکسی زی فولد ۲ سامسونگ با قیمت پایه ۲۰۰۰ دلار به دست مشتریان خواهد رسید، احتمالا حق با TCL باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی