ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مانیتور جی پلاس
نقد و بررسی‌

معرفی مانیتور گیمینگ جی پلاس GGM-K275FN [تماشا کنید]

جی پلاس از برندهای نوظهور بازار ایران است که اولین بار در اواخر سال ۹۷ خبر از ورود به بازار ایران داد. در ابتدا صحبت از تولید تلویزیون بود اما به مرور کالاهای دیگری را ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

جی پلاس از برندهای نوظهور بازار ایران است که اولین بار در اواخر سال ۹۷ خبر از ورود به بازار ایران داد. در ابتدا صحبت از تولید تلویزیون بود اما به مرور کالاهای دیگری را هم به سبد محصولات خود اضافه کرد. تجهیزات کامپیوتر یکی از دسته‌بندی‌های این برند ایرانی است که فعلا محصولات معدودی دارد. یکی از محصولات جدید این دسته مانیتور گیمینگ GGM-K275FN است.

مشخصات مانیتور گیمینگ جی پلاس GGM-K275FN :

  • سایز ۲۷ اینچ با پنل VA و نور پس زمینه LED
  • رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • درگاه‌ها شامل یک پورت ورودی HDMI، یک پورت ورودی VGA، یک خروجی ۳.۵ میلی‌متری هدفون و یک ورودی ۳.۵ میلی‌متری صدا
  • زمان پاسخ‌دهی ۶ میلی‌ثانیه
  • نرخ رفرش ۷۵ هرتز
  • زاویه دید ۱۷۸ درجه عمودی و افقی
  • کنتراست پویا یک میلیون به یک
  • روشنایی ۲۵۰ کاندلا بر متر مربع
  • مجهز به روکش مات روی پنل

مانیتور گیمینگ جی پلاس از نمای روبرو ساده اما شیک به نظر می‌رسد. اطراف پنل را فریم پلاستیکی با کیفیتی احاطه کرده. فریم پایینی پهنای بیشتری دارد و لوگوی جی پلاس را در خود جای داده و در گوشه سمت راست هم سوراخ LED نشانگر روشن یا آماده به کار بودن نمایشگر قرار دارد. از جذاب‌ترین بخش‌های مانیتور، پایه و نیز بخش پشتی است. مانیتور جی پلاس روی یک سه پایه فلزی ذغالی رنگ قرار می‌گیرد که کیفیت بسیار بالا و ظاهر شیکی دارد. در عین حال به خوبی از پس حفظ تعادل مانیتور بر می‌آید و امکان تنظیم زاویه عمودی را هم دارید.

مانیتور جی پلاس

جی پلاس بخش پشتی مانیتور را با ظاهری جذاب و فضایی طراحی کرده و به این منظور از ترکیب رنگ مشکی و قرمز بهره برده که مد این روزهای مانیتورهای گیمینگ است. در چپ و راست یک بخش عمیق‌تر قرمز رنگ به چشم می‌خورد و بخش بالایی پایه را هم یک مثلث قرمز رنگ پوشانده است. خطوط شکسته براق هم ظاهری فضایی به این قسمت داده است. در میانه بالایی پشت مانیتور، لوگوی بزرگ جی پلاس خودنمایی می‌کند و در بالاترین بخش هم سوراخ‌های تهویه قرار گرفته‌اند. محل اتصال پایه من را یاد لوگوی ۵ ضلعی سوپرمن می‌اندازد و در بخش پایینی آن یک کلید فنری قرار گرفته که کار جدا کردن پایه از مانیتور برای حمل و نقل سریع را بسیار راحت می‌کند.

در گوشه پایین سمت راست سوراخ اتصال قفل کنزینگتون قرار گرفته تا به راحتی بتوانید قفل‌های ویژه را برای جلوگیری از سرقت مانیتور متصل کنید. جوی استیک روشن و خاموش کردن و حرکت در منوها هم در پایین سمت چپ است که محل بسیار مناسبی دارد و دسترسی به آن از جلوی مانیتور بسیار ساده است. پورت‌های مانیتور به شکل افقی در زیر دستگاه مخفی شده‌اند و شامل یک ورودی آداپتور، یک ورودی HDMI،‌ یک ورودی VGA، یک خروجی صدای هدفون و یک ورودی صدا است. ۴ سوراخی هم که در اطراف محل اتصال پایه به چشم می‌خورد برای اتصال پایه‌های سازگار با VESA است و به این ترتیب می‌توانید مانیتور جی پلاس را به پایه‌های دیواری جداگانه متصل کنید. همچنین باید اشاره کنیم که مانیتور فاقد اسپیکر داخلی است.

مانیتور جی پلاس

اما به سراغ کیفیت تصویر مانیتور برویم. اول از همه باید بدانید که با توجه به رزولوشن 1080P و اندازه نسبتا بزرگ پنل، برای مشاهده مناسب باید فاصله کافی از مانیتور داشته باشید تا اندازه بزرگ پیکسل‌ها به چشمتان نیاید. یکی از قابلیت‌های مفید، فیلتر کاهش نور آبی است که امکان تنظیم در ۴ مرحله ۲۵، ۵۰، ۷۵ و ۱۰۰ درصد را در اختیارتان قرار می‌دهد و حداکثر این میزان هم کافی به نظر می‌رسد. اما ای کاش جی پلاس برای دسترسی به این قابلیت، یکی از جهت‌های جوی استیک را اختصاص می‌داد تا به سرعت و بدون نیاز به گردش در منوها بتوانید آن را فعال یا غیر فعال کنید. در مدت کوتاهی که با مانیتور کار کردیم می‌توانیم بگوییم که کیفیت در کل مناسب است اما رنگ مشکی کمی به خاکستری تمایل دارد.

روشنایی نمایشگر هم کافی است و به لطف روکش مات، نورهای پشت سرتان را هم به میزان کمی بازتاب می‌دهد. به گفته جی پلاس زاویه دید افقی و عمودی ۱۷۸ درجه است و در عمل هم در زوایای مختلف، تصویر مانیتور دیده می‌شود اما در زاویه‌های بسیار باز رنگ تصویر کمی به زردی متمایل می‌شود که البته مشکل شدیدی در مشاهده ایجاد نمی‌کند.

مانیتور جی پلاس

مانیتور جی پلاس برای کارهای روزمره و اداری و مشاهده فیلم مناسب است اما در مورد گیمینگ چطور؟ پیش از این که در این مورد صحبت کنیم بگذارید نگاهی داشته باشیم به برخی از مهم‌‌ترین قابلیت‌های مانیتورهای گیمینگ. این مانیتورها معمولا زمان پاسخ‌دهی بسیار پایین حتی در حد یک یا دو میلی‌ثانیه دارند. نرخ رفرش هم معمولا از ۷۵ هرتز است اما مدل‌های حرفه‌ای و گران قیمت از نرخ بسیار بالاتر مثلا ۱۴۴ هرتز یا حتی گاهی ۲۴۰ هرتز بهره می‌برند. علاوه بر این برخی از مانیتورهای گیمینگ از جی‌سینک یا فری‌سینک برای کاهش پارگی تصویر در گیمینگ بهره می‌برند که البته استفاده از این ویژگی‌ها نیازمند کارت گرافیک سازگار هم هست. ولی اگر تمامی این امکانات را در بالاترین سطح یا حتی سطح متوسط و در کنار هم بخواهید باید مبلغ بسیار بالایی را کنار بگذارید؛‌ در حالی که مانیتور جی پلاس قیمت به صرفه‌ای دارد.

نرخ پاسخ‌دهی مانیتور جی پلاس ۶ میلی‌ثانیه است که برای گیمرهای حرفه‌ای چندان پایین به حساب نمی‌آید. نرخ رفرش ۷۵ هرتز است که برای یک مانیتور گیمینگ اقتصادی کفایت می‌کند. اما خبری از پشتیبانی از جی‌سینک یا فری‌سینک نیست که البته تعجبی هم ندارد؛‌ چرا که با یک مانیتور اقتصادی طرف هستیم.

با این وجود چه دلیلی برای خرید مانیتور جی پلاس وجود دارد؟ اگر قیمت مانیتور جی پلاس در کنار مشخصات فنی آن را در نظر بگیرید متوجه می‌شوید که گزینه‌های مشابه معدودی در بازار وجود دارد که ظاهر گیمینگ را در کنار کیفیت ساخت خوب، کیفیت تصویر قابل قبول و نرخ رفرش مناسب با هم داشته باشد.

مانیتور جی پلاس

مانیتور جی پلاس در کل می‌تواند گزینه مناسبی برای فیلم دیدن یا استفاده اداری و روزمره از جمله وب‌گردی باشد. در مورد گیمینگ باید گفت که اگر دنبال یک گزینه به صرفه هستید و سیستم‌تان هم اقتصادی است یا گه گاه به سراغ گیم می‌روید، این مانیتور با ظاهر جذاب و خاص و امکانات قابل قبول می‌تواند در بین گزینه‌های انتخابی‌تان باشد. البته حتی اگر گیمینگ را هم در نظر نگیریم این مانیتور باز هم به صرفه است.

برای خرید مانیتور جی پلاس GGM-K275FN با گارانتی ۱۸ ماهه به فروشگاه اینترنتی گلدیران پلاس مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ww_ea
    ww_ea | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    این چه معرفی هست که ننوشتید پنل ساخت کیه؟

  • حمید
    حمید | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    یه سوال صفحه نمایشش تو ایران تولید میشه یا وارداتیه ؟

    • علی باقرزاده
      علی باقرزاده | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

      به نظر می‌رسه وارداتی باشه. چون پشت مانیتور نوشته شده : Made in china

  • حمید
    حمید | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    کیفیتش از نظر تعداد پیکسل یه خورده پایینه

  • molavy
    molavy | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

    با اینکه چند تا از محصولات چی پلاس رو دارم و خوبه ولی گیمینگ 6 میلی ثانیه شک بر انگیزه

مطالب پیشنهادی