ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

گزارش شیپور: افزایش ۴۰ درصدی خریداران خودرو با حذف قیمت‌ها

شیپور، پلتفرم نیازمندی‌های آنلاین در گزارش فصل بهار خود خبر از کاهش ۶ درصدی ثبت آگهی برای فروش خودرو و در مقابل افزایش ۴۰ درصدی تماس برای خرید خودرو در بهار امسال نسبت به سال ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

شیپور، پلتفرم نیازمندی‌های آنلاین در گزارش فصل بهار خود خبر از کاهش ۶ درصدی ثبت آگهی برای فروش خودرو و در مقابل افزایش ۴۰ درصدی تماس برای خرید خودرو در بهار امسال نسبت به سال گذشته داد.

گزارشی که شیپور منتشر ساخته از تحلیل داده‌های کاربران این اپلیکیشن استخراج شده و به مواردی مثل روند خرید و فروش خودرو و قیمت و مشخصات خودروها پرداخته است. آگهی‌های کار کرده در شیپور نزدیک به ۹۰ درصد حجم آگهی‌ها را شکل می‌دهند و تنها کمی بیش از ۱۰ درصد از آگهی‌ها مربوط به خودروهای صفر کیلومتر است.

شیپور در گزارش خود اعلام کرده روند فروش خودرو در بهار سال جاری کاهش قابل توجهی داشته است. مواردی مانند کاهش عرضه خودرو توسط خودروسازها و نوسانات قیمت ارز و قیمت خودرو و همچنین شیوع ویروس کرونا از دلایل کاهش روند فروش خودرو اعلام شده‌اند. البته باید گفت کاهش شش درصدی فروش خودرو نسبت به بهار سال گذشته چندان زیاد به نظر نمی‌رسد.

از آنسو برخلاف روند کاهش فروش خودرو، تقاضا برای خرید خودرو بالا بوده است. احتمالا دلایلی چون روند افزایشی غیرعادی قیمت خودرو باعث شده که مردم به چشم سرمایه به این کالا نگاه کنند. همچنین حذف قیمت خودرو از پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین از دلایل دیگری بوده که احتمالا باعث شده تماس گیرندگان آگهی‌ها تعدادشان بیشتر شود و ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشند.

در بین کاربران شیپور ماشین‌های پژو، پراید، سمند، تیبا، رنو، هیوندای، نیسان، کیا، پیکان و ام وی ام بیشترین فروش را داشتند.

در بین مدلها نیز بیشترین فروش به محصولات سایپا و ایران خودرو برمی‌گردد. پراید صبا،پراید ۱۳۱،پژو 405 جی‌ال‌ایکس بیشترین خریداران را داشته‌اند. همچنین باید گفت بیشترین رنگی که در بین ماشین‌ها آگهی شده رنگ سفید است که نزدیک به ۵۵ درصد آگهی‌ها را در برمی‌گیرد و کمترین رنگ متعلق به رنگ خاکستری بوده که تنها ۴.۳ درصد آگهی‌ها را در برمی‌گیرد. همچنین ناگفته نماند بیش از نیمی از آگهی‌ها (به طور دقیق ۵۱.۳ درصد آنها) متعلق به ماشین‌های سالم بدون خط و خش بودند.

در بین مدلهای وارداتی خودروی هیوندای محبوب ترین برند بین ایرانیان به شمار می‌رود به طوری که هر ۵ ماشین پرفروش وارداتی را مدلهای مختلف این برند شکل می‌دهند.

بیشترین سهم از خودرو‌های آگهی شده در شیپور با ۱۵ درصد متعلق به خودروهای سال ۹۵ است. خودرو‌های سال ۹۶، ۹۷ و ۹۹ در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

گران‌ترین خودرویی که در فصل بهار در شیپور آگهی شده بنز S500 مدل ۲۰۱۴ به قیمت ۹ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان بوده است. پس از آن مازراتی کواتروپورته مدل ۲۰۱۳ به قیمت ۶ میلیارد و BMW 730LI مدل ۲۰۱۴ به قیمت ۵ میلیارد تومان آگهی شده است. در این میان خودرو‌های هیوندای جنسیس کوپه مدل ۲۰۱۱، میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۱۵ و نیسان پاترول مدل سال ۱۳۷۷ پربازدید‌ترین خودرو‌های سه ماهه ابتدایی سال ۹۹ بوده است. پردرخواست‌ترین خودروها برای خرید اما ماشین‌های تصویر زیر بوده‌اند:

بر اساس این گزارش خودرو دنا بیشترین افزایش قیمت را نسبت به سال گذشته داشته؛ این خودرو نسبت به بهار سال ۹۸، ۶۳ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد. همچنین تیبا یک با ۴۲ درصد کمترین افزایش را نسبت به سال گذشته داشته است.

اگر بخواهیم آگهی‌های شیپور را از منظر کلاس بندی خودروها دسته بندی کنیم باید گفت که ۶۳.۲ درصد آگهی‌ها متعلق به خودروهای سواری بوده و یک دهم درصد نیز متعلق به ون‌ها است. در این بین آگهی‌های دیگری برای ماشین‌های هاچ‌بک (۱۴.۶ درصد) و شاسی بلند (۶درصد) و وانت (۷.۳ درصد) نیز به چشم می‌خورد.

بیشترین آگهی‌ها متعلق به خودروهای کمتر از ۵۰ میلیون تومان است و پس از آن با بالا رفتن نرخ خودرو از حجم آگهی‌ها نیز کاسته می‌شود. کمترین آگهی‌ها نیز به خودروهای بالای یک میلیارد تومان می‌رسد که در این پلتفرم کمی بیشتر از ۱ درصد جا دارند.

شیپور در بهار ۹۹ توانسته به نتیجه رسیدن آگهی‌های خودرو را از ۸ روز به ۷ روز کاهش دهد. و در گزارش خود تاکید کرده که در ساعات ظهر بیشترین آگهی‌ها توسط کاربرانش ثبت می‌شوند و کمترین آگهی‌ها نیز به ساعات اولیه صبحگاهی تعلق دارند.

نسخه کامل این گزارش که شامل جزییات بیشتری است را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • navid
    navid | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹

    حذف قیمت خودرو و مسکن خودش عامل بالارفتن قیمت ها میشه چون دیگه قیمت ها دیده نمیشه و فروشنده ها با هم رقابت نمی کنن و قیمت پایین تر نمیدن. حذف قیمت ها کارشناسی شده است فقط و فقط جهت سود بردن دلال ها.

  • Amir Bayat
    Amir Bayat | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹

    یک آگهی کاملا سفارشی که بگن کار درست رو کردیم قیمت هارو حذف کردیم ،بله قبلا از نظر امثال شماها شیپور و دیوار عامل افزایش قیمت بود الان دیگه خودشون واضح افزایش قیمت میدن، دیجیاتو هم شده یه رسانه کاملا سفارشی و دست به دستمال متاسفانه

    • hector_k2
      hector_k2 | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹

      هدف از برداشتن قیمت خونه و ماشین برای جلوگیری از افزایش اون نبوده ، هدف این بوده گندی که دولت به بار اورده کمتر دیده بشه

مطالب پیشنهادی