ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اخترشناسان پس از اسکن ۱۰ میلیون ستاره: نشانه‌ای از فناوری بیگانگان وجود ندارد

بسیاری از ما منتظر کشف تمدن بیگانه هستیم، با این حال شاید امسال به خواسته خود نرسیم، چرا که اخترشناسان با بررسی بیش از ۱۰ میلیون ستاره به نشانه‌ای مبنی بر وجود فناوری بیگانگان دست ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

بسیاری از ما منتظر کشف تمدن بیگانه هستیم، با این حال شاید امسال به خواسته خود نرسیم، چرا که اخترشناسان با بررسی بیش از ۱۰ میلیون ستاره به نشانه‌ای مبنی بر وجود فناوری بیگانگان دست پیدا نکرده‌اند.

نتیجه کار اخترشناسان در «Astronomical Society of Australia» به چاپ رسیده و جزئیات جستجو برای «هوش فرازمینی» با استفاده از «Murchison Widefield Array» یا MWA را در اختیار ما قرار می‌دهد. یکی از نویسندگان این مقاله و اخترفیزیکدانان «سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همسود» (CSIRO)، «چنوا ترمبلی» این آرایه را آنتن‌های عنکبوتی شکل کوچکی روی زمین می‌داند.

ترمبلی به همراه پژوهشگر دیگری از مرکز بین‌المللی «تحقیقات اخترشناسی رادیویی»، «استفن تینگی» از MWA در بخشی از آسمان در نزدیکی صورت فلکی «بادبان» برای گوش دادن به مدارکی برای کشف فناوری بیگانگان استفاده کردند. ترمبلی به این موضوع اشاره کرده که این ناحیه از نظر علمی جذابیت بالای دارد چرا که ستارگان زیادی در آن منفجر و نابود شده‌اند و ستارگان جدیدی به وجود آمده‌اند.

در این میان یک سوال وجود دارد، چگونه می‌توان به این موضوع پی برد که یک سیگنال رادیویی از یک تمدن بیگانه به زمین می‌رسد؟ ترمبلی در پاسخ به این سوال می‌گوید:

«زمانی که چراغ خود را روشن می‌گذارید، جایی که یک سری صداهای «پینگ» با فاصله یکسان وجود دارد، به یک آژیر خودرو فکر کنید. در این بررسی به دنبال پینگ تکراری بودیم که ممکن است از سیاره‌ای به ما برسد یا سیگنالی باشد که از قصد ساخته می‌شود.»

بیگانگان

این دو محقق به مدت ۱۷ ساعت به سیگنال‌های بادبان گوش کردند، اما موفق به شناسایی سیگنال ناشناخته‌ای نشدند. در حالی که این تیم بیش از ۱۰ میلیون ستاره را مورد بررسی قرار داده، به این موضوع اشاره کرده که این پژوهش مانند پیدا کردن یک شیء در اقیانوس است. علاوه بر این موضوع، چنین فرضیه‌ای یک مشکل دیگر دارد که آن، جستجو برای فناوری مشابه با تکنولوژی مورد استفاده توسط انسان‌ها است.

این احتمال وجود دارد که زندگی هوشمند قادر به توسعه فناوری برای برقراری ارتباط با سیگنال‌های رادیویی نشده باشد. اخترشناسان قصد دارند با پژوهش‌های مختلف منطقه‌ای که باید برای جستجوی زندگی هوشمند جستجو کرد را محدود کنند.

اخیرا دانشمندان به یک موفقیت بزرگ در این زمینه دست پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد کمتر از ۰.۰۴ درصد منظومه شمسی می‌تواند میزبان تمدن بیگانگان با فناوری‌های قابل تشخیص توسط ما باشد. تیمی دیگر از پژوهشگران نیز در مقاله‌ای به این موضوع اشاره کرده‌اند که شاید بیش از ۳۰ تمدن فعال بیگانه در کهکشان راه شیری وجود داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • h.b
    h.b | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    آنقدر تو زمین مدرک به زمان حال و زمان قدیم در مورد فضایی ها هست ، تو خود فضا نیست ??☝

  • hasan
    hasan | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    اونا قایم شدن نتونین پیداشون کنین.چون بریم اونجارم به گند میکشیم???

  • ali_mlk
    ali_mlk | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    واسه اون روزی که خبر پخش شه که با فرا زمینی ها ارتباط برقرار شده ، عجب روزی میشه و چه هیجانی ، حالا اون روز ما باشیم یا نباشیم ، خوشبحال کسی که هست و میبینه

مطالب پیشنهادی