ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت گلکسی نوت ۲۰ اولترا برای سامسونگ ۵۴۹ دلار تمام می‌شود

گوشی‌های پرچمدار معمولاً سود چشمگیری عاید شرکت‌های سازنده آنها می‌کنند. حال با توجه به گزارشی که اخیراً منتشر شده، به نظر می‌رسد گلکسی نوت ۲۰ اولترا نیز از این قاعده مستثنی نیست. شرکت تحقیقاتی Counterpoint ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

گوشی‌های پرچمدار معمولاً سود چشمگیری عاید شرکت‌های سازنده آنها می‌کنند. حال با توجه به گزارشی که اخیراً منتشر شده، به نظر می‌رسد گلکسی نوت ۲۰ اولترا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research با انتشار گزارش جدید فهرست مواد اولیه گلکسی نوت ۲۰ اولترا را منتشر کرد و مدعی شد ساخت این موبایل تنها ۵۴۹ دلار برای سامسونگ تمام می‌شود. این رقم هزینه قطعات و همچنین مواردی همچون مونتاژ، آزمایش، لوازم جانبی و قلم S Pen را نیز شامل می‌شود.

البته رقم یاد شده شامل هزینه‌های بازاریابی، اخذ پروانه‌های مختلف و تحقیق و توسعه (R&D) نمی‌شود، بنابراین نمی‌توان با اطمینان گفت سامسونگ حدوداً ۷۵۰ دلار با فروش پرچمدار ۱۳۰۰ دلاری‌اش سود می‌کند. ولی با این وجود آمارهایی که شرکت تحقیقاتی Counterpoint منتشر کرده خبر از حاشیه سود قابل توجه می‌دهند.

Counterpoint در ادامه گزارش به چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، مودم X55 و دیگر قطعات رادیوفرکانس (RF) اشاره کرده که حدوداً ۱۵۴ دلار خرج روی دست سازنده کره‌ای می‌گذارند. نکته جالب اینکه این هزینه با هزینه‌ای که شرکت‌های دیگر مثل شیائومی در رابطه با ساخت گوشی منتشر کرده‌اند، مطابقت می‌کند.

شیائومی اوایل سال جاری میلادی گزارش کرد که قیمت اسنپدراگون ۸۶۵ و مودم X55 روی هم رفته دو برابر بیشتر از قیمت اسنپدراگون ۸۵۵ و مودم 4G است. مدیرعامل شیائومی علت هزینه بالای می ۱۰ در مقایسه با می ۹ را استفاده از اسنپدراگون ۸۶۵ و مودم 5G دانست که در مجموع حدوداً ۷۰ دلار به قیمت نهایی این موبایل اضافه کرده اند.

شرکت Counterpoint در ادامه گزارش می‌نویسد که قیمت نسخه امواج میلیمتری گلکسی نوت ۲۰ اولترا به طور قابل توجهی از نسخه‌ای که از فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتزی شبکه 5G پشتیبانی می‌کند بیشتر است. به گفته این شرکت «قیمت نسخه mmWave از لحاظ هزینه کلی قطعات حدوداً ۱۰ درصد از نسخه زیر امواج ۶ گیگاهرتزی بیشتر است.»

در ادامه لیستی که Counterpoint از هزینه قطعات گلکسی نوت ۲۰ اولترا منتشر کرده را ملاحظه می‌کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • navid
    navid | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹

    چقدر سود¿دیگه داره به آیفون می رسه

    • noisymind
      noisymind | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹

      آیفون که داره صفحه نمایش و خیلی قطعات دیگه رو از جاهای دیگه تامین میکنه و مسلما نسبت به شرکتی که خودش اکثر چیزها رو تولید میکنه براش گرونتر در میاد. حالا اپل گرون فروشه یا سامسونگ؟

مطالب پیشنهادی