ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادعای مایکروسافت در خصوص حمله هکرهای ایرانی، روسی و چینی به کمپین های انتخاباتی آمریکا

مایکروسافت ادعا می کند که هکرهایی زیر نظر دولت روسیه، طی دو ماه گذشته بارها قصد داشته اند شرکت مشاوره ای «SDK» را که در کمپین انتخاباتی «جو بایدن» حضوری پررنگ دارد، مورد حمله سایبری ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

مایکروسافت ادعا می کند که هکرهایی زیر نظر دولت روسیه، طی دو ماه گذشته بارها قصد داشته اند شرکت مشاوره ای «SDK» را که در کمپین انتخاباتی «جو بایدن» حضوری پررنگ دارد، مورد حمله سایبری قرار دهند. البته ظاهرا تلاش هکرهای روسی ناموفق بوده و نتوانسته اند به شبکه شرکت نفوذ کنند.

رویترز به نقل از دو منبع آگاه، این خبر را به صورت اختصاصی پوشش داده است. شرکت مشاوره ای«SKDKnickerbocker»  با کمپین انتخاباتی بایدن و دیگر دموکرات‌های همکاری نزدیکی دارد و مایکروسافت معتقد است طی دو ماه گذشته هکرها بارها تلاش کرده اند به شبکه این شرکت نفوذ کنند.

این نخستین باری نیست که مایکروسافت در مورد نفوذ هکرها به شرکت مشاوره ای وابسته به کمپین «جو بایدن» هشدار می دهد. پیشتر نیز حملاتی علیه «SKD» صورت گرفته و ردموندی ها در جریان این موضوع بوده و هشدار داده بودند.

باتوجه به اینکه چنین شرکت هایی عموما از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به راحتی نفوذ پذیر نیستند، ظاهرا حمله هکرها موفقیت آمیز نبوده و نتوانسته اند به اطلاعات شرکت مشاوره ای دسترسی خاصی پیدا کنند. طبق اظهارات یکی ازافراد مطلع شرکت SKD، حمله هکرها ناموفق بوده و راه به جایی نبرده اند. ظاهرا هکرها قصد داشتند به اطلاعات ایمیل کارمندان شرکت و سایر افراد مرتبط با کمپین دسترسی پیدا کنند که امنیت بالا و نفوذناپذیری زیرساخت های SDK مانع این موضوع شده است.

گفتنی است «هیلاری روزن» نایب رئیس «SKD» و همچنین سخنگوی «جو بایدن» تاکنون در مورد ادعاهای مطرح شده اظهار نظری نکرده اند.

در ماه نوامبر نیز سازمان های اطلاعاتی آمریکا بارها در مورد تلاش احتمالی برخی کشورها در مداخله و حمله هکری به انتخابات ریاست جمهوری این کشور هشدار داده بود. به نظر می رسد حملات جدید امتداد حملات قبلی ماه نوامبر هستند.

گروه هکری روسیه در بین محققان امنیت سایبری با نام «Fancy Bear» شناخته می شود و این اعتقاد وجود  دارد که «Fancy Bear» زیر نظر سازمان اطلاعات ارتش روسیه کار می کند.

پیشتر نیز گفته شده بود که هکرهای روسی در سال 2016 نیز در مبارزات انتخاباتی حزب دموکرات دخالت داشته اند و بار دیگر نیز می خواهند همان مسیر را طی کنند.

مایکروسافت همچنین گزارش داده که گروه های چینی حملات سایبری تازه ای را علیه حساب های ایمیلی افراد وابسته به کمپین انتخاباتی بایدن و دست کم یکی از افراد برجسته در دولت ترامپ به راه انداخته اند.

این گروه چینی که زیرکونیوم نام دارد همچنین افراد و شخصیت های مهم در امور خارجه آمریکا، موسسات علمی و سازمان های سیاسی آن را هدف حملات سایبری خود قرار داده است.

مایکروسافت همچنین مدعی شده که یک گروه هکری ایرانی به نام فسفروس تلاش کرده تا در بازه زمانی می تا ژوئن امسال به حساب‌های کاربری مقامات کاخ سفید و ستاد کمپین انتخاباتی ترامپ دسترسی پیدا کند.

البته مایکروسافت مشخص نکرده که هدف احتمالی این گروه ها از انجام حملات هکری علیه دولتمردان آمریکایی چه بوده اما در ماه ژوئن گوگل نیز گزارشی مشابه در رابطه با انجام حملات سایبری علیه سازمان های آمریکایی توسط عوامل وابسته به چین و ایران منتشر کرد.

تی مک دونالد دبیر مطبوعاتی کمپین انتخاباتی ترامپ در این باره گفت:

ما یک هدف بزرگ هستیم و به همین خاطر جای تعجب ندارد اگر شاهد فعالیتهای مخرب علیه خود و کمپین انتخاباتی مان باشیم.

یکی از مقامات کمپین انتخاباتی بایدن نیز اینطور گفت:

ما از ابتدای کمپین می دانستیم که در معرض این حملات قرار می گیریم و برای آنها خود را آماده کرده ایم.

واکنش وزارت امور خارجه

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعای شرکت مایکروسافت مبنی بر تلاش هکرهای مرتبط با روسیه، چین و ایران برای تاثیر گذاری بر انتخابات امریکا، گفت:

ایالات متحده که دهه‌ها در انتخابات کشورهای دیگر از جمله ایران دخالت کرده در مقامی نیست که چنین ادعای مضحکی بکند. ایالات متحده که دهه‌ها در انتخابات کشورهای دیگر از جمله ایران دخالت کرده و با کودتا موجب سرنگونی دولت منتخب مردم ایران دکتر مصدق شده است و کارزار فعال ضد اطلاعاتی علیه دیگر کشورها را رهبری می‌کند، در مقامی نیست که چنین ادعای مضحکی بکند.همانگونه که بارها گفته ایم برای تهران، اهمیتی ندارد چه شخصی در کاخ سفید ریاست می‌کند. آنچه مهم است پایبندی واشنگتن به حقوق، قواعد و نرم‌های بین‌المللی و دست برداشتن از دخالت در کشورهای دیگر و عمل به تعهدات خود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

    اسم ایران باید کنار امپریالیسم و بقیه غرب گدا ها بیاد، نه کنار چین و روسیه و نه کنار کشور های مستقل

  • M. Chapdast
    M. Chapdast | ۲۱ شهریور ۱۳۹۹

    چقدر بده که اسم ایران همیشه کنار کمونیستا میاد

    • Mohammad 13759
      Mohammad 13759 | ۲۱ شهریور ۱۳۹۹

      چون ایران بد تر از کمونیسته

مطالب پیشنهادی