ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل امکان اجرای سرویس‌های استریم بازی روی iOS را فراهم کرد

اپل اخیرا دستورالعمل‌های اپ استور را اصلاح کرده که راه برای اجرای سرویس‌های استریم بازی مانند گوگل استادیا، xCloud مایکروسافت و انویدیا GeForce Now در سیستم عامل iOS را هموار می‌کند. با وجود امکان اجرای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

اپل اخیرا دستورالعمل‌های اپ استور را اصلاح کرده که راه برای اجرای سرویس‌های استریم بازی مانند گوگل استادیا، xCloud مایکروسافت و انویدیا GeForce Now در سیستم عامل iOS را هموار می‌کند.

با وجود امکان اجرای این سرویس‌ها روی دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل iOS، باید بازی‌ها را به صورت جداگانه از اپ استور دانلود کنید. در قوانین بروز شده اپ استور به موارد زیر برمی‌خوریم:

«بازی‌هایی که در سرویس‌های اشتراکی استریم بازی قرار دارند را باید به صورت مستقیم از اپ استور دانلود کنید. این سرویس‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که از پرداخت دوبار هزینه توسط مشترک جلوگیری کند و نباید مشتریان عادی نیز ضرر کنند.

این احتمال وجود دارد که سرویس‌های استریم بازی برای کمک به کاربران در ثبت نام در سرویس و پیدا کردن بازی در اپ استور، یک اپ کاتالوگ منتشر کنند که البته باید به تمام دستورالعمل‌ها از جمله امکان پرداخت هزینه درون برنامه‌ای و ورود به بازی با حساب اپل پایبند باشند. تمام بازی‌ها از جمله اپ کاتالوگ باید به صفحات جداگانه محصول در اپ استور لینک شوند.»

کنفرانس توسعه دهندگان گوگل

اپل در ماه‌های اخیر به علت‌های سیاست‌های خود در اپ استور با انتقادهای زیادی مواجه شده که یکی از دلایل آن، شکایت اپیک گیمز است. این دو کمپانی از چندین هفته پیش درگیر مسائل حقوقی هستند و بازی فورتنایت از فروشگاه اپ استور حذف شده است. دادگاه این دو شرکت در آینده برگزار خواهد شد.

در این میان مایکروسافت و فیسبوک که از اپیک گیمز پشتیبانی کرده‌اند، از منتقدان قوانین اپل محسوب می‌شوند. این دو کمپانی معتقدند که دستورالعمل‌ها بازی‌های آن‌ها را روی آیفون‌ها و آیپدها محدود می‌کنند.

ماه گذشته میلادی اپل اعلام کرد که به علت بررسی و تایید هر بازی به صورت جداگانه، باید سرویس‌های استریم بازی را محدود کند. دانلود بازی‌های استادیا و xCloud و احتمالا دانلود یک اپ مخصوص برای اتصال به سرور ابری برای دسترسی به نسخه کامل بازی، هدف اصلی سرویس‌های استریم را زیرسوال می‌برد، با این حال از این پس می‌توانید روی دستگاه‌های iOS از اجرای بازی‌های آن‌ها لذت ببرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی